@Klopper wrote:@McKaamos wrote:Vrij nette prijs idd, maar niet erg rendabel.
Als je zoiets wil, dan moet je het zelf doen voor zover als het gaat.
Motorblok uit elkaar halen, zelf de kleppen slijpen (wat simpeler is dan hoe het klinkt), pakkingen vervangen, etc etc.
Eigenlijk het enige wat je niet zelf kan, is inpersen van nieuwe klepgeleiders (indien nodig) en het honen van het onderblok.
Mits genoeg gereedschap, kan je het pretty much allemaal zelf doen. Dan kost het nog maar een paar honderd euro. Voor 750 moet je dan wel klaar kunnen zijn. Onderdelen + werk wat je zelf niet kan.
Respect als je dat goed en wel lukt voor 750,-
@Ewoud94: Hoe lang verwacht je je auto uit de running te hebben tijdens deze revisie?
Ik ben zelf bezig met een X18XE-blokje, en er gaat stiekem toch een hoop geld in zitten. Je zou eens kunnen kijken in m'n topic bij het 1.8-motoren deel
Ligt er natuurlijk ook aan waar je je onderdelen haalt.
Een compleet pakket pakkingen, kopbouten, keerringen, klepsteelrubbers, D-riem, waterpomp, spanrollen, etc kost je in duitsland nog geen 200 euro. (en ja, ik heb een set liggen voor m'n C16XE, 170 euro incl transport een jaar geleden)
Dan heb je praktisch alles om een motorblok uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, afgezien van het onderblok (carterpakking, oliepomp pakking en nog een paar kleine fratsen)
Dus zeg 250 euro voor alles. Heb je nog 500 euro over. Daar kan je een hoop voor laten doen.
Maar ok, misschien is het wat optimistisch, gezien je ook gereedschap moet hebben, en dat reken ik dan niet mee.
Stel dat je alles hebt om zo veel mogelijk zelf te doen, dan moet je het wel redden voor minder dan 1000.