• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorruimte topic!!!

asconac20let

Post weleens wat
iets wat ik nog niet kon vinden op dit forum. een topic met alleen maar foto's, verhalen en informatie over de motorruimte van een ascona.

lijkt me leuk om gerestaureerde, of daar waar geen originele motor in ligt maar bijv een c20xe,c20let, 24v 3.0 wat foto's van te zien.

de mijne is bekend, bij deze :

opelascona.jpg

Voordat je de motorruimte oranje spoot, heb je toen ook eerst lagen olie,tectyl, ml of weet ik wat moeten weghalen? Hoe krijg je dat goed weg in alle hoekjes, gaten en gleuven? Lijkt mij een heidens karwei!

Vind het wel gaaf zo'n turbo diesel in een ascona maar zou je het kleppendeksel wel een kleur geven?

Zoals hij nu is maar dan een beetje netter hoort bij deze motor:thumbup

wat een mooie blokjes.:wub:wub

hoop dat er ook iemand een foto van een 1.6 motor opzet van de c ascona.

heb de auto gekocht toen hij al uit elkaar lag en krijg hem niet aan de praat. vandaar.

ik zal morgen ook eens wat foto's gaan maken van de motorruimte van mijn ascona's!!:jerry:jerry

ik heb wel eens ergere gezien.

de mijne gaat nog beter worden, omdat ik een andere inlaat ga gebruiken zie je bijna geen kabels meer :P

een vriend van mij heeft een kadett c city met 16v 2.0 deze hebben we er samen ingelegd, zal daar ook foto's van maken.

mvg Mats

Als je een blok dat uit een voorwiel aangedreven wagen komt in een achterwiel aangedreven wagen hangt; hoe zit dat met het uitlaatspruitstuk? Zijn daar passende pijpen voor te koop? Of moet je dat allemaal zelf maken?

origineel gepost door McLambo

Als je een blok dat uit een voorwiel aangedreven wagen komt in een achterwiel aangedreven wagen hangt; hoe zit dat met het uitlaatspruitstuk? Zijn daar passende pijpen voor te koop? Of moet je dat allemaal zelf maken?

zelf maken of kopen, risse motorsport heeft ze te koop. ik heb er ook nog een liggen voor een b ascona, een dikke.

origineel gepost door asconac20let

bij deze de foto van de city van een vriend van mij. hier zitten ook aardig wat uurtjes in!

P1010029.jpg

Ik vroeg me af of ik het wel goed zie, ligt dit blok er precies recht in?

Want met de gewone 1.8 steunen ligt een c20xe er altijd een beetje schuin in.

Welke steunen gebruiken jullie, of maken jullie ze zelf?

Ligt er wel netjes in:thumbup

klopt, deze ligt er precies recht in. ik heb bij deze alleen de kabelboom aangepast en wat kleine dingen, de motor heeft die jongen er zelf ingelegd, ik vind het wel netjes dat hij recht ligt. normaal licht de carterpan als het ware recht en de kop schuin, bij deze is dat andersom. tot nu toe nog geen problemen. ook ligt de motor bij deze redelijk ver naar achter. oja over de steunen, zijn zelf gemaakt!

morgen heb ik nog wel een aantal leuke foto's denk ik:p

ps je ziet bijna net zoals bij de mijne geen kabelboom lopen,

Terug
Naar boven