• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorruimte verlichting

lucas-

Post weinig
In de motorkap van mij Calibra zit een lampje. De draden hiervoor lopen in een dradenbundel naar een klein zekeringkastje ook onder de motorkap. In de dradenbundel zit een paarse, zwarte, bruine, rode en een blauwe draad. De laatste 2 zijn de plus en de min van het lampje.

Nu vraag ik me af hoe dit lampje aangestuurd hoort te worden. Hoort hier een schakelaar tussen te zitten zoals bij de achterklep het geval is? En waar zijn de bruine, zwarte en paarse draad voor?

Groeten, Lucas

Zit gekoppeld aan je koplamp verlichting. Als je de dimlicht of stadslicht aan doet zou het lampje mee moeten branden. Zo staat het meende ik in de gebruiksaanwijzing van de Calibra

Ik heb er een drukschakelaar tussen zitten ala achterklep idee. (heb ik zelf er in gezet)

Zit gekoppeld aan je koplamp verlichting. Als je de dimlicht of stadslicht aan doet zou het lampje mee moeten branden. Zo staat het meende ik in de gebruiksaanwijzing van de Calibra

Ik heb er een drukschakelaar tussen zitten ala achterklep idee. (heb ik zelf er in gezet)

inderdaad, zit op de verlichting van de auto.

daarom is het lampje vaak ook stuk, brand altijd mee op de buitenverlichting.

Willem

inderdaad, zit op de verlichting van de auto.

daarom is het lampje vaak ook stuk, brand altijd mee op de buitenverlichting.

Willem

Als er zo'n schuifschakelaar onder de motorkap zit die een signaal naar het alarm stuurt als de kap open gaat, daarmee verbinden en hopla geen problemen meer.

Als er zo'n schuifschakelaar onder de motorkap zit die een signaal naar het alarm stuurt als de kap open gaat, daarmee verbinden en hopla geen problemen meer.

bij mijn cali achter zit ook een drukschakelaar zelf erin gezet in de achterklep zelf.

gewoon rood de plus af geknipt naar schakelaar door getrokken en terug naar het lampje.

bij mijn cali achter zit ook een drukschakelaar zelf erin gezet in de achterklep zelf.

gewoon rood de plus af geknipt naar schakelaar door getrokken en terug naar het lampje.

Mijn lampje zit niet aangesloten, maar doet het overigens wel. Dan zal ik maar een keer uit een sloopauto de schakelaar van de deuren of achterklep trekken, en aansluiten.

Bedankt voor de reactie's

Mijn lampje zit niet aangesloten, maar doet het overigens wel. Dan zal ik maar een keer uit een sloopauto de schakelaar van de deuren of achterklep trekken, en aansluiten.

Bedankt voor de reactie's

Terug
Naar boven