• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorstoring astra G x2.0xev

sena

Lid
hallo allemaal

ik zal me eerst even voorstellen. ik ben ali 32 jaar kom uit almelo en nieuw op deze forum.

ik heb sinds kort een astra g station 2.0 16v, onlangs is er een nieuwe distributieriem op gezet door een garagebedrijf nadat ik de auto heb opgehaald brandde de motorstoringslampje en hij hield in als ik iets gas gaf. ik ben ermee teruggegaan ze hebben de auto uitgelezen en kreeg te horen dat de nokkenassensor niet goed is. maar ik vind dat vreemd voor die tijd was er niks aan de hand dat heb ik ze ook gezegd maar die monteur zei dat dat vaak voorkomt bij deze modellen en dat er een nieuwe op moet. kan iemand mij misschien zeggen of dat komt doordat ze de distributieriem er niet goed in hebben gezet of dat het puur toeval is???

alvast bedankt

Denk toch puur toeval.

Deze sensoren gaan vaker kapot bij deze motoren, er is ook een wijziging op de stekker van deze sensor, daar kan het ook nog aan liggen dus.

Willem

in ieder geval bedankt voor je reactie, ik breng em morgen weer terug laat er een nieuwe sensor opzetten. kijken of het dan goed is. weet je misschien ook wat nokkenassensor kost?

ali

nieuwe nokkenassensor opgekomen hij rijd weer goed. maar ik heb een ander probleem, de toerental is veel te hoog bij stationair draaien en als ik afrem en de koppeling intrap loopt ie ook veel te hoog rond de 2000 toeren en hij gallopeert ook soms. iemand enig iedee wat dat kan zijn???????

ali:(:(:(

Die sensoren gaan idd. vaker kapot echter soms kan het probleem ook aan een te slappen distributie riem liggen!

Omdat bij jouw auto de riem is vervangen kan het zijn dta hij nu te slap staat... maar zoals ik lees is het probleem opgelost met de nieuwe sensor dus zal het zo wel goed zijn.

Dat toerental is wel raar... brand er geen storingslampje? soms kan de gasklep zwaar lopen waardoor hij niet goed terug komt... even controleren

Gaskabel los maken en de gasklep zelf met de hand bewegen als hij blijft hangen dan weet je het probleem.

nee er brand geen lampje. bij de garage zeiden ze dat ze de gasklephuis hadden schoongemaakt maar dat heeft dus niet geholpen

origineel gepost door sena

nee er brand geen lampje. bij de garage zeiden ze dat ze de gasklephuis hadden schoongemaakt maar dat heeft dus niet geholpen

Ik neem aan dat ze de stappen motor ook gereinigd hebben (incl. toevoerkanaal)

Je stappenmotor zelf kan ook kapot zijn volgens mij geeft hij daar geen foutcode op...

stappenmotor en toevoerkanaal schoongemaakt, een dag ging het goed nou weer dezelfde probleem hij blijft rond de 1500 toeren draaien

Geen valse lucht...

Heb je de stappenmotor ook gesplitst, en gezorgd dat elektrische deeltje rammelt als je m schud.

anders zal de stappenmotor nog weinig doen.

Willem

Okeej, dan kan je nog je gasklep op vervuiling kontroleren, en kijk gelijk of het gaatje van de carterventilatie niet verstopt zit.

Willem

trouwens de dunne slang die vanaf het kleppendeksel naar de gasklephuis gaat zit niet vast met een klemmtje bij de gasklephuis bij het kleppendeksel wel met een klemmetje

klopt, bij gasklep zit ie inderdaad niet met een klemmetje, en op klepdeksel wel, vraag me niet waarom, maar dat zit altijd zo..

en ja gaat om dat pijpje..

willem

willem

ik wil de carterventilatie opboren welk boortje moet ik gebruiken (hoeveel mm)

trouwens de slang van carterventilatie vanavond schoongemaakt was al stukken beter

gr ali

carterventilatie opgeboord alles schoongemaakt hij loopt weer goed. allemaal bedankt voor de informatie.

gr ali

Terug
Naar boven