• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorstoring Vectra B X16XEL

Oly

Post weinig
Net een rit gemaakt, gaat onder het rijden het motormanagementlampje branden. kon wel doorrijden.

Start nu slecht en loopt onregelmatig. Met gas erbij pakt ie wel goed op. Lampje gaat steeds weer aan.

Ik heb uiteraard geen tech bij de hand.

Iemand zo een idee?

kijk ff in het HOW-TO gedeelte.

X motoren kunnen nog met knippercode worden uitgelezen (oftewel de paperclip methode ;))

ok heb de EGR klep er achter weg, kan ik daar nog wat aan zien, zit inderdaad wel kool in maar niet zoveel lijkt me. Ga hem zeker afdoppen met het Opel plaatje.

origineel gepost door Oly

ok heb de EGR klep er achter weg, kan ik daar nog wat aan zien, zit inderdaad wel kool in maar niet zoveel lijkt me. Ga hem zeker afdoppen met het Opel plaatje.

EGR goed schoonmaken en afdoppen is altijd goed bij die motortjes.

Maar hoe weet je nou dat het dat is dan :hmmz

Zou eerst maar eens de storing uitlezen

Wist niet dat de paperclip methode ook hier werkt. ff de EGR schoonmaken was gemakkelijker te regelen dan een bezoek aan de dealer.

Ga maandag wel even de code uitlezen. (Uiteraard met de klep eraan)

code 1405, het klepje van de EGR kwam niet helemaal terug. Heb het afdopplaatje besteld en ga deze monteren na het schoonmaken van de EGR.

origineel gepost door Silverspeed

een handige doe het zelfer kan niet zonder de euh... paperclip? :P

werkt bij mij toch niet hoor ;) al is de doe-het-zellevert nog zo handig.

working on it wim.

zodra ik mijn usb-obd kabeltje weer vind, ga ik weer een nieuwe versie OPcom uitproberen ;)

maarja waar blijft zoiets tijdens een verhuizing he :hmmz

origineel gepost door sw_reijnders

working on it wim.

zodra ik mijn usb-obd kabeltje weer vind, ga ik weer een nieuwe versie OPcom uitproberen ;)

maarja waar blijft zoiets tijdens een verhuizing he :hmmz

anders een beetje SWD-40 erop, werkt altijd :jerry:jerry-offtopic

Willem

Terug
Naar boven