• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine

Zou te maken kunnen hebben met de klopvastheid van de Tango. In principe is alle benzine volgens een standaard protocol geproduceerd. Er is alleen 1 nadeel, de A merken nemen zelf de meest verse benzine af van hun bulk voorraad. Die bulk word alleen niet altijd volledig opgemaakt waardoor de tango en andere goedkope aanbieders ook langs mogen komen met hun tankwagen om dat bij hun stations af te leveren. Nu gaat dit wel goed als het super plus, vpower, ultimate of hoe je het noemt heb, dit is een premium benzine waar GEEN 10% ethanol is bij gemekt, hierdoor verouderd deze benzine minder snel.

Heb je nu gewone Euro 95 zit daar 10% ethanol in dit kan alleen vocht opnemen en verouderd daardoor snel(ler) Het aangetrokken vocht verbrand niet zo lekker als zuivere benzine en daar kan je motor dan moeite mee hebben. Mijn Vectra brand er geen lampje maar gaat alleen onregelmatig stationair lopen op goedkope euro 95, nu ik altijd euro 98 tank, a merk of b merk maak niet uit, hij loopt netjes stationair. Omega met 2.5 v6 begon ook het lampje te branden bij b merk euro 95. Ook dat lampje ging uit als je euro 98 bleef tanken.

Voor mij zo ie zo geen 95 meer ben met 98 zoveel zuiniger dat die 8cent per liter me geen pijn doet.

Als je er zo van overtuigd bent dat het aan de brandstof ligt van de pomp waar dit optreedt, zou je een klachtenprocedure kunnen opstarten om met bewijzen te komen dat de kwaliteit niet deugt. Of gewoon niet meer tanken daar en bij de gerenommeerde tankstations tanken en iets meer betalen.

ik tank over de grens ( belgie)bij een witte pomp .. die staat niet zo hoog in de rang als shell e.d. maar ik tank er zowel euro 95 en euro 98 nu de prijs laag staat... maar ik heb nooit last van dat lampje door de benzine.. heb een X25xe vectra... ik tank vrolijk euro 98 voor €1,30 per liter

Dat zijn mooie prijzen voor un liter euro 98, woonde ik maar dichter aan de grens. Scheelt je € 15,00 per 50 liter t.o.v. hier in de randstad

We vergeten even wat de reden is waarom het motorstoringslampje gaat branden. Zoals TS aangeeft is de auto uitgelezen, echter was op dat moment het mm lampje uit. Oftewel het is een tijdelijke storing die gereset wordt als je de motor afzet en opnieuw start.

Mijn advies is dan ook met de dealer een afspraak maken dat zodra het mm lampje gaat branden hij meteen naar de garage rijdt en de motor niet afzet voordat de storing is uitgelezen. Dit is de enige manier om erachter te komen wat het probleem is dat de storing veroorzaakt.

Zoals ik eerder heb aangegeven, ik kan me niet voorstellen dat het aan de brandstof uit het tankstation ligt. Zeker niet omdat de in Nederland verkochte brandstoffen eigenlijk maar 5% ethanol bevatten geen 10% zoals hier wordt geschetst en in Duitsland wel gebruikelijk is. Ook al zou het het laatste druppeltje zijn van een oude voorraad uit een depot, dan nog moet het voldoen aan de kwaliteitsstandaarden van de in Nederland verkochte brandstoffen, dus het volume aan water kan nooit in de grondtanks komen. Of er moet iets serieus mis zijn bij dat tankstation van Tango.

Lees anders hier eens over E10 brandstoffen: http://www.e10benzine.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet elke motor is even gevoelig, sommige opel motoren lopen nu eenmaal beter op a merk benzine, als je dat weet hoef je echt niet uit te lezen. Als het alleen bij tango is en niet bij een ander, dan is er echt niks mis met je auto.

Laat de pomp gewoon links liggen en ga voor die paar cent verschil gewoon naar een pomp waar je auto wel lekker op rijd. Prive bp ultimate 98 of aral 102 of firezone (100) dacht ik, en als rijder ben je blij, betere gas response en je auto is blij. Is het een leaseauto 95 tanken bij een a merk.

Bij mij heeft hij altijd slecht gelopen op 95, daarom reed ik op 98. Hersft vorig jaar is het lampje ook gaan branden. Altijd bij lage toeren. Na enkele maanden en eerst spoelen van het blok de nokkenas accumulatoren (variabrle kleptiming) laten vervangen. Nu sinds ca 1,5 maand is het probleem weg en loopt hij ook weer goed op euro 95, is een stuk rapper en zuiniger geworden.

Terug
Naar boven