• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorstroringslampje...

Goeie avond/nacht,

Sinds een tijdje heb ik een klein probleempje met mijn corsa.

Hij rijdt er naar mijn idee niet minder van, maar als ik een rij, en ik kom stil te staan voor stoplichten oid, dan gaat mijn motorstoringslampje branden.

In de zomer heeft hij dit 2 keer gedaan, maar ging na een paar seconden weer uit, nu blijft hij branden tot de motor uit wordt gedaan, en als je hem dan vrijwel meteen weer start, dan brand ie niet meer.

Ik heb nog niet weer in de manual gekeken, maar met het uitlezen moest je hem een paar keer op contact doen om de foutsignalen te krijgen geloof ik, maar dat gaat dus niet werken.

Nu mijn vraag, wie herkent dit verschijnsel, en wie heeft het opgelost? Als je het mij dan ook nog wilt vertellen zou helemaal mooi zijn :D

Pin A en B met elkaar vebinden met een paperclip.

uitleesstekker in de motorruimte achter dynamo (Bij een corsa-A met C**NZ / C**SE motor

uitlesstekker naast ruitensproeiertankt tegen schutbord bij C16SEI en E16SE(-II) motor.

Willem

Klinkt bekent,

Meestal is het een vacuum slangentje die los zit.

Ik weet niet of je die koekepan(luchtfilter) erop heb zitten, maar daar zit een (rood) vacuumslangentje en achter/onderop een doorzichtige en die gaan weer achter in je carb.

Als 1 van die los zitten of lekt , dan gaat meestal het motorstoringslampje branden als je voor een stoplicht staan/stationair toerental.

Dus even kijken of alle slangetjes nog goed zitten.

Hier even een update, het rode slangetje was inderdaad afgescheurd, onderop de luchtfilterpan.

Ook 1 van die slangetjes die naar het linker spatbord loopt was afgescheurd.

Beiden vervangen en tot opt heden nog geen storingslampje gehad.

Terug
Naar boven