• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorswap 1.9s -->> ??

Wiel

Post weinig
Hey allemaal,

Ben aan't overwegen om een 'nieuw' motorblok in mijn D Rekord 1.9S (97pk) te plaatsen.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwere motor (vanaf laten we zeggen 2000) om wat meer vermogen te creëren. Ik dacht dus aan een 2.2 of 2.5 liter, zodat ik tegelijkertijd het brandstofverbruik een beetje binnen de perken kan houden. Gasinstallatie en 3-trapsautomaat wil ik namelijk het liefst erin houden.

Heeft iemand hier aanbevelingen over? Welke motorswap is geschikt en makkelijk uitvoerbaar?

Alvast bedankt voor jullie tips :thumbup

Gr. Niels

Qua installatie is een ouderwets blokje inderdaad het aantrekkelijkst. Maar dan zou ik zelf voor de 2,5 uit de B Commodore kiezen. Daar is geen enkele aanpassing voor nodig. Maarja waar vind je nog een goed blok van die leeftijd?

gewoon een ouderwets blokje erin gooien is het makkelijkst. Een 2.0s(carburateur) of 2.0e (injectie) is het makkelijkst. Als je grotere/nieuwere blokken erin wilt bouwen zit je vaak met meerdere aanpassingen in de vorm van bak en elektra.

Qua installatie is een ouderwets blokje inderdaad het aantrekkelijkst. Maar dan zou ik zelf voor de 2,5 uit de B Commodore kiezen. Daar is geen enkele aanpassing voor nodig. Maarja waar vind je nog een goed blok van die leeftijd?

gewoon een ouderwets blokje erin gooien is het makkelijkst. Een 2.0s(carburateur) of 2.0e (injectie) is het makkelijkst. Als je grotere/nieuwere blokken erin wilt bouwen zit je vaak met meerdere aanpassingen in de vorm van bak en elektra.

Correctie:

De 1.9S levert i.p.v. 97PK slechts 90PK.

Bij motorombouw zou mijn Rekord dus - zonder keuring - tot maximaal 90x1.4= 126PK mogen leveren

Correctie:

De 1.9S levert i.p.v. 97PK slechts 90PK.

Bij motorombouw zou mijn Rekord dus - zonder keuring - tot maximaal 90x1.4= 126PK mogen leveren

2l 16v erin.

Zou je iets specifieker kunnen zijn. Veel van de nieuwere 2.0 16V overschrijden namelijk al gauw de 126PK zie ik....

Is Z18XE (125PK) in o.a. Vectra B+C, Astra G en Signum dan geen logischere keuze?

2l 16v erin.

Zou je iets specifieker kunnen zijn. Veel van de nieuwere 2.0 16V overschrijden namelijk al gauw de 126PK zie ik....

Is Z18XE (125PK) in o.a. Vectra B+C, Astra G en Signum dan geen logischere keuze?

Terug
Naar boven