• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motortemperatuur hoog?

Hallo Ik heb een vectra van 2000 met een 1.6 xel motor.

Nu loopt de temperatuurmeter steeds op tot in het rood.

Er is van alles gebeurd aan de auto waterpomp is vervangen de sensor voor de aansturing van de koelfan is vervangen.

Nu is het vreemde ik heb vanochtend de een opcom aangesloten en terwijl de temperatuurmeter van de auto al op rood staat geeft de op-com software een koelvloeistof temperatuur aan van +/- 87 graden.

Wat kan er aan de hand zij? en beter nog wat kan ik er aan doen?

Wordt de slang vanaf het blok naar de radiateur warm?

Is namelijk goed mogelijk dat je thermostaat overleden is en dicht blijft staan. En anders is je radiateur verstopt...

maar wat is dus vreemd vind is dat de meter van de auto zo'n hoge temperatuur geeft in de rode en dat het opcom software zegt de koelvloeistof temperatuur is 87 graden

wat ook soms dicht komt te zitten zijn de retour leidingen naar je bijvulpotje van het koelwater dit zie je heel moeilijk als deze niet meer werken en komt vaak voor als je een bv bijvult met een andere koelvloeistof dan deze van opel zelf.

Groeten frederik

ik neem aan dat je met de tellerbak het metertje op het dachboard bedoelt daar zal ik niet zo maar bij komen maar proberen kan altijd moet ik eerst op zoek naar een andere meter.

De sensor voor temperatuur die vlak bij de thermostaat zit is ook vernieuwd

Lees de teller eens uit met de Op-com (Carroserie > Instument > Meetwaarden.

en kijk eens wat die aangeeft.

Dit is, OF een Massa probleem, Of de Koelvloeistof temperatuursensor voor de Teller is kapot..

Willem

er zitten in de radiateur twee opnemers de bovenste is voor het schakelen van de koelfan maar waarvoor is de andere?

als de motortemperatuur volgens de meter op het daschbord al aan de kook is dus dik in het rood dan geeft opcom een temperatuur weer van 87 graden dus een aanmerkelijk lagere temperatuur als de meter van de auto

hallo wim v06 waar zit de sensor voor de temp meter in het thermostaat of in de radiateur?

en als ik een massa draad wil leggen om te kijken of het een massa probleem is van waar naar waar moet ik een extra massa draad leggen?

Thermosstaathuis, kleintje met 1 schuifstekkertje erop..

De blauwe net boven de Multiriempoelie is de gene die wel juist aangeeft... effe daarnaast zit die andere..

in de raidateur zitten geen temperatuursensoren, maar koelvin schakelaars..

Willem

Terug
Naar boven