• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorvermogen beperkt

Hallo,

Ik ben de bezitter van een Opel Insignia Sports Tourer 1.6 turbo uit 2010.

Vanmiddag tijdens het rijden wilde ik een ander voertuig inhalen. Ik schakelde terug van 4 naar 3 om wat makkelijker door te kunnen trekken. Tijdens het inhalen hield de motor ineens in en kwam er de melding “motorvermogen beperkt!” In de display te staan.

Hierna kon ik alleen nog in lage toerentallen doorrijden. Dit heb ik gedaan tot thuis, ongeveer 20km.

Iemand ervaring met dit probleem of enig idee wat de oorzaak dan wel het probleem zou kunnen zijn?

Het motorlampje op het dashboard brandt niet. Zekeringen lijken allemaal in orde. Slang bij Turbo zit goed vast.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Uitlezen, dat hij zegt motorvermogen beperkt betekend dat er waarschijnlijk wel een foutcode inzit

kkuj37j4r83crd7hoaq00084cr65wxh6.jpg

Dit was de melding die ik kreeg. Iemand enig idee of daar, naast de foutcode, ook nog een probleem aan vast zit of kan zitten? Ik heb de foutcode verwijderd en het lijkt erop dat alles weer normaal is.

ik zit nu met het zelfde probleem in west Frankrijk (met vouwwagen er achter) is geen pretje.

ik dacht het probleem opgelost te hebben na het vervangen van de turbo regeling en de egr klep maar helaas.

nu jij: eerste je vacuüm slangen controleren op lekkage (tussen de vacuüm pomp vacuüm bakje en turbo.

als dit alles goed is. de turbodruk sensor op het inlaat spruitstuk schoonmaken.

grote kans dat het dan opgelost is (atans dat hoop ik voor je).

gr martijn

Hallo ik heb hetzelf probleem met mijn astra en tot nu niets gevonden

Het enige wat ik kan doen is de motor stilleggen e´ 1 minut wachten en daarna terug starten

Probleem voorlopig opgelost je kan terug rijden zonder probleem

<p style="text-align: left;">Auto niet gechipt of dergelijke? Anders waarschijnlijk wastegate vast. Of actuator ervan stuk.</p>

Terug
Naar boven