• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

multiriem vervangen lukt niet

hoe moet je daar in godsnaam bij komen :S ? je rechter voorband eraf ofzo ? geld hetzelfde voor distributie riem :D is toch lastig bij te komen?

aha okee :) bij me vorige auto zag ik dat wel met rechter wiel eraf enzo maar dan was een 1.6 8 klepper schijnt makkelijker te zijn als 16 en of 24 valv:P

aha okee :) bij me vorige auto zag ik dat wel met rechter wiel eraf enzo maar dan was een 1.6 8 klepper schijnt makkelijker te zijn als 16 en of 24 valv:P

jan is zo,n beetje het zelfde hoor ..je lucht filterbak zit in de weg je wiel je plastik modderkuip ach eigenlijk alles .zit vaak een motor steun in de weg.

en dan is de 16v met dubbel nokken as iets meer om het ding goed op tijd te houden

maar met water pomp mee binnen 2 uurtjes geklaard hoor .

Bert

jan is zo,n beetje het zelfde hoor ..je lucht filterbak zit in de weg je wiel je plastik modderkuip ach eigenlijk alles .zit vaak een motor steun in de weg.

en dan is de 16v met dubbel nokken as iets meer om het ding goed op tijd te houden

maar met water pomp mee binnen 2 uurtjes geklaard hoor .

Bert

aha oke bedankt :D goh kon ik dat ook allemaal maar onthouden en zelf proberen :) zou het wel onwijs gaaf vinden maar ik durf het alleen niet aan zonder begeleiding...

bvb, Jan haald z'n distributie riem eraf ? HELP hoe moet het erweer op ? spannne? nokassen stil houden waarom? en hoe moet je dat doen? blokkeer gereedschap? haha noem het maar op, als er iemand bij is die kan dan in stappen vertellen hoe en wat en wat ik fout doet leer ik dan gelijk af :) daarom vind ik het beter als er iemand bij is met alles wat ik doe aan me auto... want als ik iets mol of fout doet is die dalijk kapot :'(

aha oke bedankt :D goh kon ik dat ook allemaal maar onthouden en zelf proberen :) zou het wel onwijs gaaf vinden maar ik durf het alleen niet aan zonder begeleiding...

bvb, Jan haald z'n distributie riem eraf ? HELP hoe moet het erweer op ? spannne? nokassen stil houden waarom? en hoe moet je dat doen? blokkeer gereedschap? haha noem het maar op, als er iemand bij is die kan dan in stappen vertellen hoe en wat en wat ik fout doet leer ik dan gelijk af :) daarom vind ik het beter als er iemand bij is met alles wat ik doe aan me auto... want als ik iets mol of fout doet is die dalijk kapot :'(

Jan we gaan steeds meer van jou houden :hmmz.

en let op het komt allemaal goed:wub

we sturen je wel een :vertagvoor al ons goede steun aan jou .;)

Bert

Jan we gaan steeds meer van jou houden :hmmz.

en let op het komt allemaal goed:wub

we sturen je wel een :vertagvoor al ons goede steun aan jou .;)

Bert

Dat is het probleem bij de meeste beginners..

die zijn allemaal bang dat ze het mollen, zo ben ik ook begonnen.

als ik het nu mol repareer ik het ook weer netjes.

zo heb ik laatst het boutje van de distri spanner van een Z18XE af moeten slijpen, de monterende garage had de torkx bout verrot gedraait, deze zat ook nog eens knoert vast.

Willem

zo heb ik laatst het boutje van de distri spanner van een Z18XE af moeten slijpen, de monterende garage had de torkx bout verrot gedraait, deze zat ook nog eens knoert vast.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Willem

Maar als je distributieriem eraf loopt heb je toch best wel een groot probleem?:o

origineel gepost door wim-v6

Willem

Maar als je distributieriem eraf loopt heb je toch best wel een groot probleem?:o

Ik weet niet hoe het zit bij de astra-G, maar bij de Vectra-B loopt de riem bij de airco modellen nog door een steun heen ook, dus moet de motorsteun los (motor ondersteunen of ophangen).

Willem

Ik weet niet hoe het zit bij de astra-G, maar bij de Vectra-B loopt de riem bij de airco modellen nog door een steun heen ook, dus moet de motorsteun los (motor ondersteunen of ophangen).

Willem

heel erg bedankt mensen ik rij weer,alleen nu heb ik een ander probleem nl:het lampje motorstoring brand soms en zodra die brand rijd me auto trager.

waar kan dat aanliggen?

Terug
Naar boven