• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

multiriem vervangen vraagjes

mik83

Post weinig
beste leden

mijn vraag aan jullie ik heb af en toe een vogeltjes geluid,vb als ik rij en geef een beetje gas bij,je hoort het niet heel hard maar je hoort het wel,en ik irriteer me eigen der gewoon aan.

Maar mijn vraag ik kan toch alleen de multiriem+spanner vervangen ????

want andere mensen zeggen ook van dan moet gelijk je waterpomp of dynamo derbij

maar zowel me dynamo en waterpomp + distrubutie riem zijn ong 40.000 km gelden vervangen.

het gaat om een astra g 1.7 dti 3 deurs 2002 met airco

dus zelf hoop dat ik alleen me multiriem + spanrol kan vervangen

ik hoop op reacties

gr mik83

vaak is alleen de multiriem vervangen voldoende.

Is de multiriem niet vervangen samen met de distributie riem??

vaak is alleen de multiriem vervangen voldoende.

Is de multiriem niet vervangen samen met de distributie riem??

nee is niet tegelijk vervangen,dat kan ik met zekerheid zeggen.

En de spanner kost me 25 euro dus als ik hem toch laat vervangen kan ik net zo goed de multiriem en spanner gelijk doen toch ??

gr mik83

nee is niet tegelijk vervangen,dat kan ik met zekerheid zeggen.

En de spanner kost me 25 euro dus als ik hem toch laat vervangen kan ik net zo goed de multiriem en spanner gelijk doen toch ??

gr mik83

Je kan de spanner en riem vervangen, maar hoeft niet. Mocht de spanner niet goed zijn, kan je heel makkelijk de riem er af halen, dan vervangen en vervolgens de riem er weer op zetten.

Dynamo met de riem vervangen heb ik echt nog nooit van gehoord.

Waterpomp en distri riem vervangen gaat wel vaak samen ALS de waterpomp op de distri meeloopt. Als de waterpomp los te vervangen is, zou ik ook dat zeker apart doen.

Voor jou dus: alleen de multiriem vervangen, en rest als het (ooit) nodig is

Je kan de spanner en riem vervangen, maar hoeft niet. Mocht de spanner niet goed zijn, kan je heel makkelijk de riem er af halen, dan vervangen en vervolgens de riem er weer op zetten.

Dynamo met de riem vervangen heb ik echt nog nooit van gehoord.

Waterpomp en distri riem vervangen gaat wel vaak samen ALS de waterpomp op de distri meeloopt. Als de waterpomp los te vervangen is, zou ik ook dat zeker apart doen.

Voor jou dus: alleen de multiriem vervangen, en rest als het (ooit) nodig is

Terug
Naar boven