• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

My opel app en opel connect

Bij persoonlijke hotspot staat dit erbij:

Dus bluetooth tethering moet het in principe doen. Maar dan moet je wel eerst een wachtwoord inbrengen van je persoonlijke hotspot neem ik aan. Een wachtwoord is ook verplicht als hotspot. Waar zou ik dit moeten doen in de grandland x radio??

Zijn er iphone gebruikers die dit wel aan het werken hebben?

[quote quote=18373427]Heb je “Versturen van gegevens toestaan” aangevinkt? [/quote]

Waar kun je dit aanvinken want ik ik heb enkel gegevens diensten en niet instellingen daarbij staan

Denk dat marco gelijk heeft. Hotspot werkt niet maar wel bleutooth tethering. Ik heb ook Android dus even goed in de iPhone zoeken.

[quote quote=18373429]@wsly wat zie je in de Opel app op het tabblad Auto -> Gekoppelde services -> Live Navigatie staan? Ik zie dit[/quote]

Gekoppelde services?

Is dit iets dat je enkel in de iphone app kan zien misschien.

Op mijn adroid phone zie ik dit niet onder het tabblad auto

<p style="text-align: left;">[quote quote=18373430]Bij persoonlijke hotspot staat dit erbij: Dus bluetooth tethering moet het in principe doen. Maar dan moet je wel eerst een wachtwoord inbrengen van je persoonlijke hotspot neem ik aan. Een wachtwoord is ook verplicht als hotspot. Waar zou ik dit moeten doen in de grandland x radio?? Zijn er iphone gebruikers die dit wel aan het werken hebben?[/quote]</p>
omdat je iPhone al een verbinding heeft via Bluetooth met je GLX hoef je voor het gebruiken van de hotspot niet het hotspot wachtwoord op te geven in het systeem van Opel. Misschien helpt het om de Bluetooth verbinding uit te zetten en daarna weer opnieuw verbinden met je GLX?

[quote quote=18373455]

Jan Driebeen wrote:
@wsly wat zie je in de Opel app op het tabblad Auto -> Gekoppelde services -> Live Navigatie staan? Ik zie dit
Gekoppelde services? Is dit iets dat je enkel in de iphone app kan zien misschien. Op mijn adroid phone zie ik dit niet onder het tabblad auto[/quote]

het tabblad Auto ziet er zo uit in iOS:

qmttx799sb0xbr4b9cpkkkxxzqkarvd8.jpg

Op een intellilink5 infotainment systeem doe je dat als volgt:

Kies Navigatie => MENU (linksonder) => INSTELLINGEN (rechtonder) => tabblad KAART (onder) => VERSTUREN VAN GEGEVENS TOESTAAN aanvinken

Zonder dit vinkje gaat het niet werken!

Ook moet je een bluetooth verbinding met je telefoon hebben en op je telefoon moet BLUETOOTH TETHERING aanstaan (het delen van je internetverbinding met een bluetooth gebruiker. Hoe dat moet op een Apple weet ik niet. Ik heb een Samsung S10+ (=Android 10).

Als laatste vergeet ook niet GEGEVENS MOBIEL INTERNET aan te vinken in de eigenschappen van je bluetooth verbinding in je infotainment systeem (zie foto).

En natuurlijk moeten je diensten geactiveerd staan op je Opel account. Dat kan je checken op de Opel app. Succes!

uawa479ypoh4wpwz4ix60776e9z2u9fe.jpg

[quote quote=18373463]Op een intellilink5 infotainment systeem doe je dat als volgt: Kies Navigatie => MENU (linksonder) => INSTELLINGEN (rechtonder) => tabblad KAART (onder) => VERSTUREN VAN GEGEVENS TOESTAAN aanvinken Zonder dit vinkje gaat het niet werken! Ook moet je een bluetooth verbinding met je telefoon hebben en op je telefoon moet BLUETOOTH TETHERING aanstaan (het delen van je internetverbinding met een bluetooth gebruiker. Hoe dat moet op een Apple weet ik niet. Ik heb een Samsung S10+ (=Android 10). Als laatste vergeet ook niet GEGEVENS MOBIEL INTERNET aan te vinken in de eigenschappen van je bluetooth verbinding in je infotainment systeem (zie foto). En natuurlijk moeten je diensten geactiveerd staan op je Opel account. Dat kan je checken op de Opel app. Succes! [/quote]

Super bedankt voor je uitleg en de foto..

De rest van de reageerders ook bedankt. Het is gelukt :happy02:

Goed om te horen! Schandalig eigenlijk dat er zo weinig ondersteuning is vanuit Opel hoe dit aan de praat te krijgen

Ik was laatst in mijn auto onderweg, zonder dat ik mijn smartphone bij me had.

Was een beetje verbaasd, dat ik Tomtom Traffic actief had zonder mijn smartphone.

Verbinding data en services stonden aan en waren beschikbaar.

Blijkbaar heb je helemaal geen smartphone nodig, bij de nieuwe GLX met Opel Connect ingebouwd.

Maar komt er ook echt data binnen dan? Heb je dat geconstateerd? Hoe zou dat dan binnen moeten komen zonder smartphone?

Wel ik ben daarnet nog eens snel gaan tanken.

Phone thuis laten liggen.

En na een minuutje of zo, kwam tomtomtraffic onderaan rechts in de kaart te staan, Brandstofprijzen en het weer waren ook zichtbaar op de kaart.

94kludswhv518qf5i4hcahpmbtbg9288.jpg
d53b12grosjo4wz2tlz2ovy3mm05ub9y.jpg

Als je opel connect hebt.

werkt de online navigatie zonder telefoonverbinding. Er zit een data/spraak verbinding in de auto geintegreed.

Via de connect/alarm knop kan je verbinding maken met opel en/of 112.

Er worden ook locatiegegevens verstuurd bij ongeval.

Ik zit nu nog te wachten tot allerlei gegevens van de auto zoals locatie tankinhoud en kilometerstand in de app op mijn telefoon komen.

Maar dit gaat geloof ik nog lang duren.

Bluetooth regering is wel nodig als je geen connect hebt. Zit er bij mij niet in. Telefoon thuis is geen TomTom trafic.

Bij internet diensten staat dan ook dat het niet beschikbaar is.

Ook bij mij blijft het TomTom Traffic symbooltje in het scherm staan zonder een bluetooth koppeling met mijn telefoon. En kan ik ook nog steeds benzineprijzen en het weer opvragen. Ik ben verbaasd/verrast. Want dat hele gedoe om mijn infotainment systeem via mijn telefoon toegang te geven tot internet was ingegeven door de servicedesk van Opel NL. Maar het kan dus kennelijk ook zonder. Ben wel benieuwd nu wat dat voor type data/spraak-verbinding (GPRS/3G/4G) dit is. Heeft het dan überhaupt nog nut om een dataverbinding via mijn telefoon op te zetten? Waarom legt Opel dit niet gewoon uit? Echt bizar!

Ik heb ook een paar keer met Opel NL servicedesk gesproken. Die weten niks meer of eerder minder dan hier op het forum staat.

Volgens mij is die dataverbinding met de telefoon nodig voor de GLX'en die niet beschikken over Opel-connect, zoals RonaldGLX hierboven al aangaf.

De oudere GLX'en Modeljaar2019 en ouder zijn nog uitgerust met Onestar, die zullen sowieso de smartphone nodig hebben.

Trouwens, ik zie nu bij connect.opel dat er twee handleidingen zijn:

Eén voor auto's met en één zonder opel-connect:

Hoe gebruikt u deze dienst?

Zodra u Live Navigatie geactiveerd heeft, is deze dienst zichtbaar op het scherm van uw navigatiesysteem en kunt u de onderdelen ervan configureren.

Handleiding (PDF) voor de Live Navigatie activatie met OpelConnect (de rode SOS knop in de auto)

Handleiding (PDF) voor de Live Navigatie activatie zonder OpelConnect voor Grandland X, Combo, Vivaro, Zafira Life, new Corsa, Crossland X (na maart 2019 – neem alstublieft contact op met uw dealer)

Mijn GLX is MY2020 dus kennelijk heb ik dan Opel Connect mét een dataverbinding ingebouwd, niet alleen voor SOS (rood) en pech (zwart) maar ook voor de diensten LiveNavigatie en in de toekomst Voertuigstatus en informatie

j6xp39r9r4acbj3sxp91asq6hesexbs6.jpg

Terug
Naar boven