• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen

pastry

Post vaak
Halloi,

Aangezien ik een aardige N00B ben op motorisch gebied, maar wel leergierig heb ik een vraagje.

Mijn corsa A is aardig onderweg om iets rapper te worden. Sinds een paar maanden heb ik lounge control op mijn corsa. Nu had ik al een lounge in mijn astra, maar das ff anders. :P

Ik heb het een paar keer getest op het industrieterein en het is echt super. Het is echter wat minder super voor mijn koppelingsplaten. Dus ben ik aan het orienteren voor een sportkoppeling. Nu hoor ik de meeste mensen alleen maar over Sachs. Toch zullen er wel merken zijn die goed zijn en een mooie prijs kwaliteit verhouding hebben?

Wie heeft advies of kan mij bij praten over platen en drukgroepen?

Even wat punten.

Ik rijd met een c20xe met f20 bak.

ik ga met TB's rijden.

Ik rijd zelf naar het circuit dus geen trailerbak. (ivm toepasbaarheid)

gr pastry king:

Heb zelf een Helix koppeling, en die hebben we pas ook voor een maatje van me gehaald. Mooi setje, weet alleen niet wat die van hem koste. Komt bij Autosportcompany vandaan, dat is vlakbij jou dus je kan eens informeren.

Ik heb em al een tijde op de plank liggen, maar die is niet leuk kwa prijs hoor :P, die kan wat meer vemogen aan als jij nodig hebt. Ik heb trouwens met mijn a corsa toen met een c20xe met omp drukgroep gereden, en een sinterplaat. Reed goed, slipte nooit. Alleen pedaal ging wel een stukkie zwaarder, wel te doen met dagelijks gebruik trouwens

OMP sinterplaat met veren en de versterkte drukgroep ervan

Zit er bij mij al jaren onder (5sprintseizoenen) en daar rij ik al jaren mee met launch, met NOS 300pk erop en 355nm en blijft nog steeds heel. Ben er heel tevreden over en je kan je koppeling nog steeds wat laten slippen met veren.

1nadeel vind ik persoonlijk: Als je moet aanschuiven en dikwijls in stukjes vooruit dan gaat het slippen moeilijker omdat ze bij warm worden beter en beter aanpakt. Maar voor te sprinten en te draggen is deze ideaal vind ik

maar sinds laatste Bitburg gebruik ik de launch nimmer. Ben 2tienden sneller dan met launch.

greetz

de mijne komt van KLIKKEN

@ CORSA2L16VALVE , ik ben het met je eens, file rijden word echt lastig.

Verder is een geveerde cinterbrons plaat een hele goede optie :D

Ik heb mijne gekocht van:

cinterbronskoppeling1.jpg

Ik heb de originele drukgroep weer gebruikt. Dit werd mij wel afgeraden, maar ik had het geld niet voor nieuw spul. Het gevolg is te zien op de foto hier onder.

koppelingsintergebruikt1.jpg

Ik heb bijna dezelfde ook liggen, een klein jaar geleden van geert666 gekocht.

Er staat geen merk op, ik geloof dat freek er iets meer over kon vertellen. Ik heb verder geen idee of deze enigsinds goed is en welke drukgroep er het beste op kan.

DSC_7082.jpg

Rij zelf met een ongeveerde 6 segmenten sinterbrons icm standaard drukgroep.

Doet het prima en is ook nog zeer goed op de straat te rijden (ruim boven verwachting).

Zelfs met harde starts (5000 rpm start toerental op slicks) en 175 PK lachgas geen slip.

origineel gepost door max

Rij zelf met een ongeveerde 6 segmenten sinterbrons icm standaard drukgroep.

Doet het prima en is ook nog zeer goed op de straat te rijden (ruim boven verwachting).

Zelfs met harde starts (5000 rpm start toerental op slicks) en 175 PK lachgas geen slip.

OMP telt maar 4 segmenten maar voldoet aan bovenstaande eisen

geetz

wat is het verschil tussen 4 en 6 segmenten? Zijn er andere eigenschappen ofzo?

Wat zijn de verschillen tussen geveerd en ongeveerd? etc.

verschil tussen de 4 en de 6 is gewoon het oppervlakte.. Dus 6 puks kan dus ook veel meer kracht overbrengen..

Voor jouw motor zou een 4 puks nog voldoende zijn..

Tussen geveerd en ongeveerd is het verschil:

Ongeveerd aan/uit effect

Geveerd is beter doseerbaar dus ook voor in de file te doen...

Is ff kort door de bocht hoor. Zit te typen op mijn tel hahaha

Ik heb een 4 puks OMP plaat gehad en ben blij dat ik weer met een originle plaat rij. In de file vind ik het niet confortabel rijden, als je dagelijks met je auto rijd. Gebruik je hem alleen voor de 1/4 miles dan moet je het zeker doen!

de corsa is eigenlijk alleen voor de sprint, maar ik rij er wel eens een rondje mee... :angel

@ corsaboy, bedankt.. kort door de bocht en jip & janneketaal werkt goed bij mij... :D

maar bij hoeveel vermogen maak je dus 4 en 6 pucs?

maar wat denken jullie van die plaat die ik nu heb? (zie plaatje boven)

bedankt voor de reacties mannen.:wors

Terug
Naar boven