• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Na een leuke toer stopt ie ineens!!!

Ari

Post weinig
Net even wezen toeren en ja hoor ben bijna terug een heel vreemd geluid en inhouden bij optrekken.

Uit gezet en wat denkje alleen maar rond gaan maar niet aan slaan???

Hoor volgens mij ook geen relais als het contact aan gezet wordt is dit het probleem? of zou de benzine pomp stuk zijn?

Wat ligt het meest voor de hand?

Slecht voor de verkoop :(

Maar hoe was het verder qua temperatuur en omstandigheden van je blok?

Als ie wel rond gaat maar niet aanslaat, en er verder weinig loos was, zou het gewoon het brandstofpomprelais kunnen zijn, maar dat verklaart niet het rare geluid verder.

Heb eens een Manta gezien waarvan er tijdens het rijden een stuk van de kabelboom op het hete spruitstuk terecht gekomen was, maar die begon ook allerlei gekke dingen te doen, rare geluiden, alsof ie echt tot leven kwam zeg maar, daarna was het ook gebeurt.

Ja das waar niet best voor de verkoop maar we gaan het fixen hoor. Denk trouwens aan het relais maar misshien liep hij ook wel op drie poten bougie kabel zat niet lekker.

ach hoezo slecht voor de verkoop

ander blokkie erin en klaar ben je weer

is en blijft een mooie manta

maar succes hoop dat je snel weer rijdende bent met deze bolide

We gaan woensdag avond even aan de gang en als het niet lukt komen we er op terug bedankt voor de info hopen maar dat het relais is dat is niet zo'n groot probleem.

Relais werkt gewoon alleen krijgen maar 2 cilinders bezine.Druk te laag? en bij starten vol gas geven hoor je een rammeld geluid (lagers?) dit is alleen niet te controleren als hij niet loopt lijkt me. ideeën zijn welkom.

2 injectors verstopt lijkt me ook wat vreemd

als ie op 2 cil loopt kan ie ook wel wat lawaai maken zou ik eerst eens zien dat ik hem weer op 4 aan de praat krijg

het rammelen kan misschien ook het zogeheten "pingelen" wezen,

zoals hierboven al vermeld, eerst op de 4 cilinders laten lopen, en dan verder zien.

lagers rollen er zo niet uit, dan moet er wat met het olie-pijl mis wezen.

Ja dit alles is door een KIA/VW monteur (erg he!!) bekeken Het waren volgens ons de achterste 2 cilinders vanuit het front beken dus, maar goed we moeten maar even wat gaan bedenken en even de tijd vinden.

ach hier zit de kia samen met de opel dealer... :D

cilinder 3 en 4 doen dus niet mee.

spuiten ze wel in als je eventueel 2 andere injectors aan de stekkertjes hangt?

Terug
Naar boven