Mijn eerste auto, 23 jaar geleden, was een Ascona 2.0S Berlina. Kenteken FX-26-PN. Deze heerlijke bak heb ik, broekie die ik was, natuurlijk aan gort gereden. Na heel veel auto's is auto nummer 24 weer als thuiskomen. Een Ascona 2.0S Berlina automaat. Bouwjaar 1981, op kenteken in 1982 (winkeldochter waarschijnlijk; full options met schuifdak, van binnenuit verstelbare linker spiegel, metallic, SR- instrumentarium). Geruild tegen mijn 23e auto, een Peugeot 205GTI1.9 bij Marco Hof Youngtimers.
Na een behoorlijke poetsbeurt ruikt hij weer zoals de eerste rook. De geur van velours, kunstleer, tapijt, olie. De auto die ik afrakte in 1991 krijg ik niet meer terug. De Ascona die ik nu bezit staat in een verwarmde garage aan de druppelaar. Mag geen pekeltje tegenkomen. Vlekjes poetsen we weg. Hoe we veranderen.
Ik hoop veel leuke, interessante dingen hier te kunnen vernemen. Heb al wat rond gesnuffeld, ben blij dat er nog meer van die 'gekken' hier zijn! :wors
Mijn eerste, 1991:
De laatste, 2014:
Na een behoorlijke poetsbeurt ruikt hij weer zoals de eerste rook. De geur van velours, kunstleer, tapijt, olie. De auto die ik afrakte in 1991 krijg ik niet meer terug. De Ascona die ik nu bezit staat in een verwarmde garage aan de druppelaar. Mag geen pekeltje tegenkomen. Vlekjes poetsen we weg. Hoe we veranderen.
Ik hoop veel leuke, interessante dingen hier te kunnen vernemen. Heb al wat rond gesnuffeld, ben blij dat er nog meer van die 'gekken' hier zijn! :wors
Mijn eerste, 1991:
De laatste, 2014: