• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

na verlaging tik van de uitlaat!!

Hallo lezer,

ik heb mijn Corsa op z'n kont gezet!

nu komt de auto lager en de achterbrug hoger!

nu is het probleem dat mijn uitlaat bocht van de middendemper naar de einddemper tegen mijn achterbrug aantikt!

dit doet die als ik lage toeren rij / stationeer draait en als ik een drempel over gaat klapt die echt tegen mijn achterbrug!

heeft iemand hier een oplossing voor??????

een maat van mijn zijn eindemper is daardoor al afgebroken en daar zit ik niet op te wachten :S

MVG, OpelVerkeal

Zo rij ik al enige tijd xD.

Sinds vandeweek verholpen bij mij met een rvs middenpijp. Maar je moet gewoon effe je middendemper wat hoger hangen.

Kan opzich vrij hoog in de tunnel

Zo rij ik al enige tijd xD.

Sinds vandeweek verholpen bij mij met een rvs middenpijp. Maar je moet gewoon effe je middendemper wat hoger hangen.

Kan opzich vrij hoog in de tunnel

Stevige ty-rap om de rubbers heen.

Dan zakt de uitlaat niet meer.

Heb het ook,werkt al jaren ideaal

Stevige ty-rap om de rubbers heen.

Dan zakt de uitlaat niet meer.

Heb het ook,werkt al jaren ideaal

of de einddemper iets verdraaien, dat wil ook wel helpen, ligt de pijp iets hoger, dan ligt die niet meer tegen de achteras aan.

Willem

of de einddemper iets verdraaien, dat wil ook wel helpen, ligt de pijp iets hoger, dan ligt die niet meer tegen de achteras aan.

Willem

[rquote=1915290&tid=146384&author=wim-v6]of de einddemper iets verdraaien, dat wil ook wel helpen, ligt de pijp iets hoger, dan ligt die niet meer tegen de achteras aan.

Willem[/rquote]

+1 voor wim zo is het bij toendertijd ook opgelost.

Erwin

[rquote=1915290&tid=146384&author=wim-v6]of de einddemper iets verdraaien, dat wil ook wel helpen, ligt de pijp iets hoger, dan ligt die niet meer tegen de achteras aan.

Willem[/rquote]

+1 voor wim zo is het bij toendertijd ook opgelost.

Erwin

Klem bij de achterdemper en die vlak na te kat los gooien.

dan de middendemper zo draaien dat die bocht zo ver mogelijk boven de as zit..

als deze bocht zo hoog mogelijk boven de as zit de klem bij de kat weer aandraaien..

dan even kijken hoe je achterdemper er uit ziet als je van achter naar de auto kijken (dat ie gewoon netjes recht hangt dus) en daarna de achterste klem weer vast draaien.

gereedschappen: ring 13 + MC HAMMER ;)

Klem bij de achterdemper en die vlak na te kat los gooien.

dan de middendemper zo draaien dat die bocht zo ver mogelijk boven de as zit..

als deze bocht zo hoog mogelijk boven de as zit de klem bij de kat weer aandraaien..

dan even kijken hoe je achterdemper er uit ziet als je van achter naar de auto kijken (dat ie gewoon netjes recht hangt dus) en daarna de achterste klem weer vast draaien.

gereedschappen: ring 13 + MC HAMMER ;)

Terug
Naar boven