• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

naafgat te klein (pas gemaakt)

[rquote=1881754&tid=143559&author=kaneelschep]fMaar goed.. afdraaien is echt de kosten en moeite niet en wel zo veilig ;)[/rquote]

nou heb een beetje navraag gedaan hier in de buurt en een heleboel doen het niet er zijn er maar een paar en die vragen rond de 40 euro per velg :hmmz en dat vind ik nou niet echt goedkoop .

dus ga het dan eerst zelf wel even proberen :D

Kijk ff verder rond, er is er zeker wel eentje die de 4 voor 20 euro doet hoor, kijk even in de goudengids: draai en freeswerk. Het is echt geen werk. Ik zou er zeker niet met een schuurbol aan beginnen als je er geen ervaring mee hebt. Draai en freeswerk is tot op een tiende van een mm nauwkeurig.

Als je geen ringen vindt voor je velgen dan kan je die ook op maat laten maken bij dezelfde persoon. Naafgat meten met de schuifmaat, asdiameter meten met de schuifmaat: hup 4 ringen op maat laten maken. No probs. :-)

Kijk ff verder rond, er is er zeker wel eentje die de 4 voor 20 euro doet hoor, kijk even in de goudengids: draai en freeswerk. Het is echt geen werk. Ik zou er zeker niet met een schuurbol aan beginnen als je er geen ervaring mee hebt. Draai en freeswerk is tot op een tiende van een mm nauwkeurig.

Als je geen ringen vindt voor je velgen dan kan je die ook op maat laten maken bij dezelfde persoon. Naafgat meten met de schuifmaat, asdiameter meten met de schuifmaat: hup 4 ringen op maat laten maken. No probs. :-)

Handvaardigheid:hmmz

dan denk ik aan figuurzagen op school :D hahaha :P Met normale suffe leraren wel ja!

maar hij gaf nooit zo'n normale les..

Ik denk bijv. aan een hand van 2 bij 2 bij 2. gemaakt van minstens 7 fietsen met bewegende vingers door de electrische motoren van 3 wasmachines. Of een hoofd van 3 meter hoog en breed waarvan alles bewoog, ronddraaide heen en weer ging en klapperde.. Of alle zelfgelaste skelters in de raarste vormen en maten.. waar ik dan weer op skelterde. Gipsen maskers, handen, voeten van en voor het hele verjaardagspartijtje. zelfgemaakte houten speelgoed forten, huizen, autootjes.. meer dat soort dingen ;)

Maar nu wordt het wel heel -offtopic ;)

Handvaardigheid:hmmz

dan denk ik aan figuurzagen op school :D hahaha :P Met normale suffe leraren wel ja!

Ik denk bijv. aan een hand van 2 bij 2 bij 2. gemaakt van minstens 7 fietsen met bewegende vingers door de electrische motoren van 3 wasmachines. Of een hoofd van 3 meter hoog en breed waarvan alles bewoog, ronddraaide heen en weer ging en klapperde.. Of alle zelfgelaste skelters in de raarste vormen en maten.. waar ik dan weer op skelterde. Gipsen maskers, handen, voeten van en voor het hele verjaardagspartijtje. zelfgemaakte houten speelgoed forten, huizen, autootjes.. meer dat soort dingen ;)

Maar nu wordt het wel heel -offtopic ;)

[rquote=1882796&tid=143559&author=kaneelschep]Handvaardigheid:hmmz

Maar nu wordt het wel heel -offtopic ;)[/rquote]

:kewlpics

:D

[rquote=1882796&tid=143559&author=kaneelschep]Handvaardigheid:hmmz

Maar nu wordt het wel heel -offtopic ;)[/rquote]

:kewlpics

:D

vandaag even goed bezig geweest , het was toch mooi weer dus dacht ga er maar eens aan beginnen .

had gister al wat spullen gehaald , een schuurbol en een vijl voor op de boormachine .

eerst het meeste met de vijl weg gevijlt en toen even de schuurbol erdoorheen gehaalt om het geheel even netjes glad en pas te maken .

was even werk maar past nu perfect .

bedankt voor de info

vandaag even goed bezig geweest , het was toch mooi weer dus dacht ga er maar eens aan beginnen .

had gister al wat spullen gehaald , een schuurbol en een vijl voor op de boormachine .

eerst het meeste met de vijl weg gevijlt en toen even de schuurbol erdoorheen gehaalt om het geheel even netjes glad en pas te maken .

was even werk maar past nu perfect .

bedankt voor de info

Terug
Naar boven