• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Naafkapjes GT Velgen

GlennGSI

Woont hier bijna
Hallo,

Bij men verbrede GT velgen vind ik 1 naafkapje nogal los zitten.. Ik ben bij die velg al 1 kapje verloren ( gelukkig had ik er nog 1 in de schuur liggen ) Maar ik heb geen zin om er nog een keer 1 te verliezen.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het kapje beter blijft zitten ??

als iemand wat weet hoor ik het wel

Groeten Glenn

origineel gepost door black champion

met een beetje kit vastzetten als het er dan af moet kun je het er met een beetje geweld aftrekken

Dat is misschien wel een idee, maar der is niet 1 of ander trucje van de haakjes die achter de bout blijft hangen bijbuigen oid ?? ben bang datk het spul afbreek

Heb dit probleem niet, maar heb lange/gesloten moeren. misschien schuiven ze er verder over? zitten de veer/ringen er nog in?

origineel gepost door Makko

Heb dit probleem niet, maar heb lange/gesloten moeren. misschien schuiven ze er verder over? zitten de veer/ringen er nog in?

Zit geen veer of ring in nee, horen deze er wel in ??

ja in de binnenzijde heb ik een soort borgring...die gaat aan de binnenzijde over je randen heen die op je moeren schuiven. moeilijk uit te leggen, dus ik maak morgen even een foto.

Ziet er toch nog anders uit dan ik dacht...haha

Ik heb gekeken en ze werken wel, de ring drukt de 4 moeropeningen naar buiten waardoor ze beter sluiten.

Let ook even op de tekening van een moer op de rechterkant in het moergat. de vorm

Hierbij een foto

SP_A0916-1.jpg

Ziet er toch nog anders uit dan ik dacht...haha

Ik heb gekeken en ze werken wel, de ring drukt de 4 moeropeningen naar buiten waardoor ze beter sluiten.

Let ook even op de tekening van een moer op de rechterkant in het moergat. de vorm

Hierbij een foto

SP_A0916-1.jpg

Heaj zo'n ring heb ik ook nog nooit eerder gezien. Ik denk dat ik zelf maar eens aan het knooien ga om zo'n ring te maken. Het symbooltje van het ventiel had ik inderdaad gezien :P

oh is dat een ventiel op het plaatje. ik dacht een moer, maar zag het pas op de foto. kapje past toch maar op één manier erop, paar keer draaien...:D

Succes met de veer

oh is dat een ventiel op het plaatje. ik dacht een moer, maar zag het pas op de foto. kapje past toch maar op één manier erop, paar keer draaien...:D

Succes met de veer Jah klopt :P dat wist ik haha :P

Dankje ! heb al wat mooi matriaal gevonden.. nu nog een beetje mooi rond zien te krijgen, en verend uiteraard !

misschien gek gedacht...

maar eigenlijk iedereen gebruikt wielbouten voor sleutel 17 (nieuwe type) maar de opels waar deze wielen standaard onder zaten hadden de oude bouten (sleutel 19) nog...

welliht dat hij dat op de bouten al beter klemt?

origineel gepost door macoe16v

misschien gek gedacht...

maar eigenlijk iedereen gebruikt wielbouten voor sleutel 17 (nieuwe type) maar de opels waar deze wielen standaard onder zaten hadden de oude bouten (sleutel 19) nog...

welliht dat hij dat op de bouten al beter klemt? Ik heb oude bouten ( sleutel 19 )

Terug
Naar boven