• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Naar EDS geweest.

Niet custom zover ik weet. Ze hebben map erin gezet, toen heeft die jongen een run gedaan. Hebben van tevoren ook nog gekeken wat ik er op dat moment in had zitten, of ze iets konden achterhalen, maar geen idee waar de software vandaan kwam. Had ik gevraagd, het ging me er ook om dat ik weet nu met wat ik rij, auto was al gechipt, maar geen idee wat erin zat, en was er niet zo happy mee.

Daarna is Ronny gekomen, alles bekeken. Hij was niet helemaal tevreden, hebben ze nog wat dingen bekeken, en daarna nog een run gedaan. Toen was het helemaal goed!!

Hoi Ron,

Heb je Cruise control? Zo ja werkt die goed als je met de hand gas geeft?

Mijne heeft ook EDS phase 1 (wel een ander dan normaal nm. van een leh turbo(heb zelf een nieuwe let)) en gaat echt als een raket. Zeker zo rond de 3500 toeren. Ik ben samen met Ronny meerdere malen wezen rijden met de tech 2 en de laptop. Ik ben een echte zeikerd en wilde alle dingetjes die ik voelde eruit hebben. Dit hebben ronny en Arno uitstekend geregeld.

Grtz,

Martijn

origineel gepost door martijn b.

Hoi Ron,

Heb je Cruise control? Zo ja werkt die goed als je met de hand gas geeft?

Mijne heeft ook EDS phase 1 (wel een ander dan normaal nm. van een leh turbo(heb zelf een nieuwe let)) en gaat echt als een raket. Zeker zo rond de 3500 toeren. Ik ben samen met Ronny meerdere malen wezen rijden met de tech 2 en de laptop. Ik ben een echte zeikerd en wilde alle dingetjes die ik voelde eruit hebben. Dit hebben ronny en Arno uitstekend geregeld.

Grtz,

Martijn

Heb geen cruisecontrol erop, wil deze in de winter er wel op gaan zetten. Zijn hier problemen mee dan?

Heb je de software erop voor een LEH turbo, en je hebt een LET? Heb zelf ook een nieuwe LET turbo ( paar maanden oud ).

bij mij werkte CC e 1e keer na mijn bezoek aan EDS niet meer...de fout is er uit gehaald. inderdaad een map van een aangepaste leh op mijn let..

Ronny en Arno zeiden lachend....een erg goed rijdend auto met deze map..na wat fijntuning ...

bij mij werkte CC e 1e keer na mijn bezoek aan EDS niet meer...de fout is er uit gehaald. inderdaad een map van een aangepaste leh op mijn let..

Ronny en Arno zeiden lachend....een erg goed rijdend auto met deze map..na wat fijntuning ...

Wel apart!!! Maar gaat erom hoe ie rijdt!!!

Ik heb met Ronny te maken gehad, hij weet echt wel waar ie over praat. En je wordt heel goed geholpen.

Zag dat je een grotere aanzuigmond erop hebt Martijn, brengt dit ook wat? En je hebt andere bougies, is dit beter of voldoen de orginele bougies ook?

Ron,

All kleine zaken dragen bij maar voelen doe je dat denk ik niet echt....de originele bougies zijn het beste!!!!(ADVIES VAN EDS) de mijne heb ik erin gedaan bij EDS omdat op dat moment de originele niet voorradig waren!

De CC is een kwestie van hendel (40 euro tweedehands) omzetten en aansluiten op de de liggende stekker. Daarna naar de dealer en de via tech 2 aanzetten(30euro).

Heeeeerlijk die CC..

Martijn

Ron,

All kleine zaken dragen bij maar voelen doe je dat denk ik niet echt....de originele bougies zijn het beste!!!!(ADVIES VAN EDS) de mijne heb ik erin gedaan bij EDS omdat op dat moment de originele niet voorradig waren!

Martijn

NGK Iridium zijn de beste en niet die originele flutdingen(EDS is hier ook op teruggekomen want ze verkopen ze zelf ook)

Vooral bij phase 2 en hoger

Heb een beetje te vroeg gejuichd geloof ik. Auto stoot en schokt flink nu bij half gas en flink gas geven.

Vandaag sprong hij ook een keer in de noodloop na de schokpartij :(

Laat ik hem rustig opkomen gaat alles goed.

Eerst voelde je soms een klein schokje, dacht dat is de turbo die inkomt, maar nu doet ie het veel heftiger.

Heb alles eerst zelf gecheckt, zoals vavuum slangetjes, of ie lucht lekt, bougies zitten op 35 NM.

auto uit gelezen en gaf geen storingscodes, ondanks de noodloop waar ie vandag insprong. Ik zette de auto uit en weer aan en het was weer goed.

Heb vanmiddag met EDS gebeld, eventjes overlegd met Ronny, en ik kan morgen gelijk langskomen. Kijken ze even en rijden ze erin. Ben benieuwd.

Kan zelf niets achterhalen, mischien zit het toch in de software? of brandstoftoevoer?

Zou het in de sensoren zitten, had ik toch iets moeten zien met uitlezen zou je zeggen.

Das minder zeg. Wel klasse dat je gelijk langs kunt komen. Hoop dat ze ook gelijk wat vinden en dat je niet vaker op en neer hoeft voordat ze eruit zijn!

Succes morgen, we lezen het hier wel.

origineel gepost door OPCdriver

Blow-off valve ok? Waste-gate actuator ok?

Beide gecheckt, heb hem ook geprobeerd met de orginele slang, dus zonder buis en blow off valve.

Was hetzelfde.

origineel gepost door OPCdriver

Vervelend , lastige storing dus.

EDS zal er wel raad mee weten.

Succes en groet Marcel.

Ik hoop het wel, en nog bedankt voor het meedenken.

Mischien heb ik wel wat gemist, ben geen automonteur.

We horen het wel morgen,

Net terug, rond gereden met de computer eraan. En eigenlijk niets raars te zien.

Moet eerst de bougies vervangen, kan een slechte bij zijn. En anders is voor 95% de brandstof pomp slecht.

Hij krijgt na de chiptuning gewoon niet meer genoeg aangeleverd. Met de orginele chip merk je het vaak niet als ie slecht aan het worden is, maar met de Phase1 erop vraagt ie bij half en vol gas natuurlijk meer benzine.

Dus eerst nieuwe bougies halen en dan effe proberen!

Dat ken ik, vacuümleiding naar de terugslagklep even controleren dit zijn de symptomen als die daar van af ligt bij mijn C20LET wel in ieder geval.

Ron,

Het is de map die EDS gebruit zelf.

Enige oplossing is denk ik om deze door EDS te laten aanpassen.

Wel kut dat je dat later merk en niet direct bij EDS,

Tegen mij zeiden ze dat het door de uitlaat kwam! guess what na milltek uitlaat zelfde probleem...

EDS kon verder niets bij mij doen en ze zeiden dat alle autos deze mapfile gebruiken en geen last hebben.... nou ik lees toch wat anders:(.

Ik kan eventueel dit wel voor je maken met een andere Phase 1 map, deze is goed voor rond de 245pk en 400nm maar deze map file heeft deze issues niet :).

Heb je eventueel ook een boost meter? wat is je vacuum? en wat doet die als je half gas geeft?

Let me know.

en succes :)

Gelukkig is het opgelost, heb er nieuwe bougies in gedaan straks en hij loopt als een tierelier!!!! :thumbup

! van de bougies sloeg over dus, zitten er pas 9500 km in vanaf vorig jaar november :thumbdown

Heb wel nog effe een kwart tank leeggereden, maar trekt in 1 ruk door nu. king:

@XpLoD : Bedankt voor het aanbod nog, maar het is gelukkig goed nu!!

Terug
Naar boven