• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Naar Rüsselsheim

Stender

Post veel
Einde van deze maand wordt mijn Manta 30 jaar oud en daarom wil ik graag naar de Opelfabriek in Duitsland om te kijken en om wat foto's te maken.

Hebben jullie nog tips/trucks of wat dat ook? Waar ik bijvoorbeeld het beste naartoe kan qua locatie enzo.

Ik weet al wel dat ik opzich gekloot kan krijgen met de polizei omdat ik geen umweltzone sticker heb (of überhaupt kan krijgen) maar die €40,- neem ik dan maar voor lief.

ow dan mag ik daar ook wel es naar kijken.

ik ga in juli met de Manta naar russelsheim, stuttgart en omgeving

zo ben ik afgelopen jaar eens dwars door Keulen op komen zetten, mezelf afvragend waarom er alleen maar nieuwe auto's te zien waren :wtf

hèlemaal niet aan gedacht hahaha!

gelukkig geen boete gehad ;)

origineel gepost door postbusmanta

Kijk eens op de volgende link onder punt 7:

klikkie

Die had ik net toevallig ook gevonden. Laat mijn laatste aanwinst nu net van '77 zijn :) En blauwe platen voeren :)

Mocht je met blauwe platen naar het buitenland gaan, denk dan wel om je NL-sticker op de kont.

origineel gepost door postbusmanta

Kijk eens op de volgende link onder punt 7:

klikkie

Die van mij is uit 1980, kom er dus niet voor in aanmerking :fy1

waardeloze kutregeling

Om naar Russelsheim heen te gaan, heb je niets te maken met umweltzone, geldt alleen voor het centrum. Opel fabriek ligt tussen Russelhiem en Mainz en is makkelijk vanaf de autoweg te berijken.

origineel gepost door manta2

Om naar Russelsheim heen te gaan, heb je niets te maken met umweltzone, geldt alleen voor het centrum. Opel fabriek ligt tussen Russelhiem en Stuttgard en is makkelijk vanaf de autoweg te berijken.

Wat is het adres dan?

De Opel fabriek ligt tussen de Mainzerstrabe en de Rugbyring (43)

Maar het staat goed aangegeven, zeker als je via Frankfurt gaat.

Ik ga altijd via Koblenz-Mainz.

Ik denk dat ik morgen even een mailtje ga sturen naar TüV Nord, ik betwijfel of ik wel zo'n umweltding nodig heb

Sjongejonge die TüV Nord is echt een groep amateurs. Ze weten niet eens waar wel en geen umweltzones zijn...

Maar voor zover ik weet is Frankfurt wel een umweltzone en Rüsselsheim niet. Ik ga het er dus gewoon op gokken en als ze moeilijk doen:

ICH HAB ES NICHT GEWUST :jerry

Terug
Naar boven