• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NAP

NAP= Is inderdaad een controle of de KM stand die de eigenaar vermeld enigsinds klopt. Mijn auto staat NAP controle Oke. Dit komt

volgens mij alleen maar omdat je tijdens A.P.K en reparaties je KM stand woord ingevoerd in het system waardoor NAP kan

controleren of de huidige KM stand kan kloppen. Waterdicht is het niet maar wel een meer zekerheid dan zonder NAP.

@usbstick wrote:is dat alleen bij de apk?? ik dacht bij elke keer dat je je auto naar de garage brengt dat ze et ook melden als ze aangesloten zijn.. en nee tis niet waterdicht.

Nou de NAP bestaat niet meer of binnenkort niet meer.(ben even de datum vergeten)

De RDW gaat dat nu doen.

De regels zijn voor RDW aangesloten bedrijven dat ze de kilometerstanden gaan door geven.

Niet alleen bij de apk, maar ook bij reparaties van meer dan €150,- ex btw.

De RDW wilt dit steekproefsgewijs controleren.

Hierdoor willen ze vaker een pijl datum hebben.

Maar ja het is en blijft niet water dicht.

Onderhoud je zelf de auto dan wordt de kilometerstand dus allen bij de apk geregistreerd.

@usbstick wrote:is dat alleen bij de apk?? ik dacht bij elke keer dat je je auto naar de garage brengt dat ze et ook melden als ze aangesloten zijn.. en nee tis niet waterdicht.

Nou de NAP bestaat niet meer of binnenkort niet meer.(ben even de datum vergeten)

De RDW gaat dat nu doen.

De regels zijn voor RDW aangesloten bedrijven dat ze de kilometerstanden gaan door geven.

Niet alleen bij de apk, maar ook bij reparaties van meer dan €150,- ex btw.

De RDW wilt dit steekproefsgewijs controleren.

Hierdoor willen ze vaker een pijl datum hebben.

Maar ja het is en blijft niet water dicht.

Onderhoud je zelf de auto dan wordt de kilometerstand dus allen bij de apk geregistreerd.

Daarom kwam dit ook ineens in me op een duivels plannetje :twisted: Maar toch zou ik ons auto dat niet aan doen

Daarom kwam dit ook ineens in me op een duivels plannetje :twisted: Maar toch zou ik ons auto dat niet aan doen

Haha nee ik doe niks hoor king: maar je kan er goed mee sjoemelen. Vooral als je bij de verzekering aangeeft dat je weinig km rijd maar toch 3 keer het dubble gaat rijden in een jaar. Zo betaal je minder verzekering. Als je ongeluk maakt dan ben je ook de pineut. Dus draai de klok trug, keur je auto en zet er stap voor stap extra kmtjes op zodat je op de goeie stand uitkomt jaar na jaar. Beetje hier en daar verdelen en je omzeilt zo de verzekering ook. Ook een goed voorbeeld als je de auto gaat verkopen king:

Haha nee ik doe niks hoor king: maar je kan er goed mee sjoemelen. Vooral als je bij de verzekering aangeeft dat je weinig km rijd maar toch 3 keer het dubble gaat rijden in een jaar. Zo betaal je minder verzekering. Als je ongeluk maakt dan ben je ook de pineut. Dus draai de klok trug, keur je auto en zet er stap voor stap extra kmtjes op zodat je op de goeie stand uitkomt jaar na jaar. Beetje hier en daar verdelen en je omzeilt zo de verzekering ook. Ook een goed voorbeeld als je de auto gaat verkopen king:

Okeey Denk toch dat de meeste mensen bij NAP toch gelijk denken dat er niks mis kan zijn met de km stand.

ook met nieuwere autos die apk om de zoveel jaar moeten kan hier nog meer gedaan worden.(alleen denk ik met de laptop ipv met een schroeftol):P:P

@usb dat zal al een hoop schelen, alleen moet dat wel weer bij en nap aangesloten garage:P

Okeey Denk toch dat de meeste mensen bij NAP toch gelijk denken dat er niks mis kan zijn met de km stand.

ook met nieuwere autos die apk om de zoveel jaar moeten kan hier nog meer gedaan worden.(alleen denk ik met de laptop ipv met een schroeftol):P:P

@usb dat zal al een hoop schelen, alleen moet dat wel weer bij en nap aangesloten garage:P

is dat alleen bij de apk?? ik dacht bij elke keer dat je je auto naar de garage brengt dat ze et ook melden als ze aangesloten zijn.. en nee tis niet waterdicht.

is dat alleen bij de apk?? ik dacht bij elke keer dat je je auto naar de garage brengt dat ze et ook melden als ze aangesloten zijn.. en nee tis niet waterdicht.

Gaat volgens mij via APK daar worden je km gemeld en dat gaat naar NAP databank dacht dat het zo werkt als ik het goed heb en het bedrijf moet ook aangesloten zijn bij nap natuurlijk

Gaat volgens mij via APK daar worden je km gemeld en dat gaat naar NAP databank dacht dat het zo werkt als ik het goed heb en het bedrijf moet ook aangesloten zijn bij nap natuurlijk

Terug
Naar boven