• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi 600

@Insignia_fan wrote:@Stef7 wrote:@RunningArchie wrote:@Insignia_fan wrote:

Weet iemand toevallig al wat de kaarten van heel Europa kosten bij Opel ?

Volgens mij zijn die 199 euro

199 euro per land :(

Op de Benelux navigatie CD(=DVD) staan wel de Europse hoofdwegen op.

En mijn CDTI Bussines edition model April 2011 heeft geen centrale draaiknop op middenconsole.

Weet iemand hoe ik de Navi 600 zover kan krijgen dat hij te bedienen is tijdens het rijden?

Ik snap wel dat het een veiligheidsvoorziening is, maar ik wil dat toch erg graag zelf kunnen beslissen.

De dealer zegt dat het niet kan, maar die kijkt niet verder dan zijn analyse-apparaat :vertag . Een meer technische oplossing is voor mij geen probleem. :D

Weet iemand hoe ik de Navi 600 zover kan krijgen dat hij te bedienen is tijdens het rijden?

Ik snap wel dat het een veiligheidsvoorziening is, maar ik wil dat toch erg graag zelf kunnen beslissen.

De dealer zegt dat het niet kan, maar die kijkt niet verder dan zijn analyse-apparaat :vertag . Een meer technische oplossing is voor mij geen probleem. :D

En als we het dan toch over de navigatie hebben:

Volgens mij stuurt mijn NAVI 600 me wel erg 'kort door de bocht'. Wat bedoel ik hiermee?: Ik plan van Amsterfoort naar Amsterdam met als optie: 'Snelste Route'. Ik wordt dan over de A1 geleid :thumbup , maar bij de kruising met de A27 stuurt hij mij over de afslag naar de A27 en dan aan de andere kant weer de A1 op :thumbdown .

Kennen jullie dit fenomeen van deze of andere Opel navigatiesystemen? Ik weet dat er NAVTEQ kaarten inzitten, dus wellicht is het een NAVTEQ probleem?

En als we het dan toch over de navigatie hebben:

Volgens mij stuurt mijn NAVI 600 me wel erg 'kort door de bocht'. Wat bedoel ik hiermee?: Ik plan van Amsterfoort naar Amsterdam met als optie: 'Snelste Route'. Ik wordt dan over de A1 geleid :thumbup , maar bij de kruising met de A27 stuurt hij mij over de afslag naar de A27 en dan aan de andere kant weer de A1 op :thumbdown .

Kennen jullie dit fenomeen van deze of andere Opel navigatiesystemen? Ik weet dat er NAVTEQ kaarten inzitten, dus wellicht is het een NAVTEQ probleem?

Ik heb hetzelfde probleem als jij, de Navi 600 stuurt inderdaad te kort door de bocht. Op de A1 hetzelfde probleem, maar ook in Almere bij het WTC stuurt hij me het fietspad op ipv de weg.

Ik zou ook graag de Navi kunnen instellen onder het rijden, het is bar irritant als er wat gebeurt en je moet eerst op zoek naar een parkeerplaats.

Ik heb hetzelfde probleem als jij, de Navi 600 stuurt inderdaad te kort door de bocht. Op de A1 hetzelfde probleem, maar ook in Almere bij het WTC stuurt hij me het fietspad op ipv de weg.

Ik zou ook graag de Navi kunnen instellen onder het rijden, het is bar irritant als er wat gebeurt en je moet eerst op zoek naar een parkeerplaats.

Ik heb net mijn Astra binnen en daar zit ook een Navi 600 in met SD kaart, nu is mijn vraag kan de euro van 900 gebruiken of werkt dat niet?

Moet ik dan alle landen hebben, en zo ja kan deze dan op een SD kaart of moet ik heeeeeel wat kaarten hebben wat mij niet handig lijkt.....

o ja, of heeft niemand het nog geprobeerd?

Want dan ga ik dat eens haar fijn uitzoeken!

Maar ik hoop dat er al iemand voor mij is geweest :wors :wors

@ formum beheer, volgens mij kent de opel verschillende modellen waar navi 600 in zit misschien een ideee om dit niet alleen in de Insignia deel te plaatsen?

Ik heb net mijn Astra binnen en daar zit ook een Navi 600 in met SD kaart, nu is mijn vraag kan de euro van 900 gebruiken of werkt dat niet?

Moet ik dan alle landen hebben, en zo ja kan deze dan op een SD kaart of moet ik heeeeeel wat kaarten hebben wat mij niet handig lijkt.....

o ja, of heeft niemand het nog geprobeerd?

Want dan ga ik dat eens haar fijn uitzoeken!

Maar ik hoop dat er al iemand voor mij is geweest :wors :wors

@ formum beheer, volgens mij kent de opel verschillende modellen waar navi 600 in zit misschien een ideee om dit niet alleen in de Insignia deel te plaatsen?

@swhnld wrote:Ik zou ook graag de Navi kunnen instellen onder het rijden, het is bar irritant als er wat gebeurt en je moet eerst op zoek naar een parkeerplaats.

Ik heb berichten geplaatst op een opel-forum in Engeland en in Duitsland.

In beide landen is het geen probleem om de 600 te bedienen tijdens het rijden.

Vandaag weer naar de dealer geweest en die geeft aan dat het met hun apparatuur niet mogelijk is om dit in te stellen. :wtf

Voor mij is dit een no-go voor een volgende Opel :thumbdown

:argue Ik heb dus de Customer Supportdesk van Opel (0800-1410) gebeld en dit als een probleem aangemeld.

'Ze gaan dit uitzoeken' :wors

@swhnld wrote:Ik zou ook graag de Navi kunnen instellen onder het rijden, het is bar irritant als er wat gebeurt en je moet eerst op zoek naar een parkeerplaats.

Ik heb berichten geplaatst op een opel-forum in Engeland en in Duitsland.

In beide landen is het geen probleem om de 600 te bedienen tijdens het rijden.

Vandaag weer naar de dealer geweest en die geeft aan dat het met hun apparatuur niet mogelijk is om dit in te stellen. :wtf

Voor mij is dit een no-go voor een volgende Opel :thumbdown

:argue Ik heb dus de Customer Supportdesk van Opel (0800-1410) gebeld en dit als een probleem aangemeld.

'Ze gaan dit uitzoeken' :wors

Voor zover mij is uitgelegd is op de business edition (de lease-versie) de knop op de middenconsole niet leverbaar. Ook niet bij uitbreiding naar de 900 versie (helaas). De dealer kon me alleen niet vertellen of de grafische weergave voor beide versies hetzelfde was. Weet iemand of daar ook verschil in zit?

Terug
Naar boven