• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

:help: Bedankt voor het meedenken. Helaas nog niet gelukt. Dus als er nog andere mensen zijn met een tip over de foutmelding ‘installatie mislukt’ bij het installeren van de kaart ik hou me graag aanbevolen. Hij start wel de update op maar stopt er mee als hij gaat beginnen.

[quote quote=18372109] Voor de kaart ziet het er als bovenstaand uit op de usb stick. Of het bestand updateinfo.xml echt nodig is weet ik niet. Ik lees hier weleens dat de update mislukt omdat de navigatie nog bezig was met een route ?? Meer aanwijzingen heb ik even niet[/quote]

Wie kan mij zeggen wat de nieuwste navigatieupdate is. Op de Opel site staat nog steeds 2019-Q3.

Is er al een nieuwere update te verkrijgen, en zo ja waar kan ik deze dan downloaden.

Waar kan ik kaartversie 16 downloaden? Ingelogd bij "Mijn Opel " kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.

[quote quote=18372277]Waar kan ik kaartversie 16 downloaden? Ingelogd bij “Mijn Opel ” kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.[/quote]

Het forum is inmiddels te lang geworden ;-) Hier is een werkende link van pagina 1:

Het navigatiesysteem is van Peugeot (PSA). Als je op die site je VIN intoetst zie je daar wat de nieuwste versie is....

Je hebt ook een hele andere navigatie dan de Grandland denk ik. De navigatie uit de Grandland is dezelfde als Peugeot. Dit zal voor de Astra niet gelden.

Ik heb ook een AstraJ van 2015, jammer genoeg moet je voor deze de update zelf aankopen.

Daar vragen ze nu nog 99€ voor, een kaart van 2018 :wacko: :cry:

De "NAVI 950 IntelliLink Europa" van de Astra vind ik trouwens waardeloos.

Zelf navigeer ik nu altijd met mijn smartphone, waze of googlemaps.

Normaal zou ik vanaf volgende week ook een Grandland moeten hebben met Navi 5.0 IntelliLink.

Zal wel een stap vooruit zijn t.o.v. de navigatie in de Astra hoop ik.

[quote quote=18372474]

BramA wrote:
Waar kan ik kaartversie 16 downloaden? Ingelogd bij “Mijn Opel ” kan ik alleen versie 2019-Q3 (versie 15) downloaden.
Het forum is inmiddels te lang geworden
wpml_wink.gif
Hier is een werkende link van pagina 1: http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html Het navigatiesysteem is van Peugeot (PSA). Als je op die site je VIN intoetst zie je daar wat de nieuwste versie is….[/quote]

Bij mij staat daar versie 15 van september vorig jaar :unsure: geen versie 16 (op de PSA site)

edit:

De link naar de tomtom pagina aanpassen werkt wel om versie 16 te downloaden.

Hi, even aangemeld voor het drama met de Navi en hoe het uiteindelijk gelukt is. (tips n tricks)

Er zijn 3 onderdelen:

1. Navigatie-software update.

2. Navigatie-kaart-update

3. Opel Connect linken via je mobiel. (live navigatie)

Voor deel 1 & 2 kun je hedentendage het beste de MYOPEL APP installeren op je mobiel. Bij updates kun je dan kijken OF er updates nodig zijn voor je auto en zo ja, dan kun je jezelf een downloadlink sturen van beiden.

1. = Downloadlink van de software + Downloadlink van de KEY, dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten.

(USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows)

Sommige (als ik ook) moeten het license bestand in een map license zetten. (tip license en niet License, dat was de trickbij mijn auto)

USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 30min)

2. = Downloadlink van de software. Ook dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten.

(USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows)

USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 60min)

(momenteel is bij opel versie 15 en voor de gedurfde google-aars een versie 16, niet fully supported, maar living on the edge heeft ook wel wat)

3. Opel Connect (https://www.opel.nl/connect/overzicht.html)

Site openen en inloggen en dan kun je kiezen voor LIVE navigatie, standaard 1e 3 jaar gratis vanaf moment aanmelden.

Niet downloaden, maar met je mobiele telefoon in de auto gaan zitten en op de display/console het (tekst) icoontje boven rechts klikken.

Telefoon linken via Bluetooth, bij sommige is dat al genoeg, gezien de diverse privacy-shizzle op alle mobieltje tegenwoordig zul je bij een nieuwere telefoon (android 10 / ik ook) moeten kiezen voor Bluetooth - Hotspot - en dan ook Bluetooth tethering.

Wereldbolletje klikken en als het goed is zie je daar de gekozen diensten staan.

Dan is het even wachten (max 2u ongeveer)

Dan is je abbonnement via de site actief en de auto heeft een keer 'gechat` met de website, en dan zijn ze vriendjes.

Dan ga je naar de navigatie en dan zie je rechtonder in het scherm TOMTOM-Traffic staan.

Vanaf dan kan achterover leunen :good-job: en hopen dat je het ooit echt allemaal nodig hebt B-)

Side note, persoonlijk vindt ik die 99,- per jaar voor de extra connect services wel meevallen, dat behelst ook de flitspalen :praying: want ook bij een SUV zit het gas gewoon rechts.

[quote quote=18372585]Hi, even aangemeld voor het drama met de Navi en hoe het uiteindelijk gelukt is. (tips n tricks) Er zijn 3 onderdelen: 1. Navigatie-software update. 2. Navigatie-kaart-update 3. Opel Connect linken via je mobiel. (live navigatie) Voor deel 1 & 2 kun je hedentendage het beste de MYOPEL APP installeren op je mobiel. Bij updates kun je dan kijken OF er updates nodig zijn voor je auto en zo ja, dan kun je jezelf een downloadlink sturen van beiden. 1. = Downloadlink van de software + Downloadlink van de KEY, dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten. (USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows) Sommige (als ik ook) moeten het license bestand in een map license zetten. (tip license en niet License, dat was de trickbij mijn auto) USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 30min) 2. = Downloadlink van de software. Ook dit zijn TAR bestanden, uitpakken met 7-ZIP(free software) en op een USB zetten. (USB bij voorkeur 32gig en FAT32 geformateerd in windows) USB in USB-poort auto, 5 min wachten en dan loopt de installatie vanzelf (duurt max 60min) (momenteel is bij opel versie 15 en voor de gedurfde google-aars een versie 16, niet fully supported, maar living on the edge heeft ook wel wat) 3. Opel Connect (https://www.opel.nl/connect/overzicht.html) Site openen en inloggen en dan kun je kiezen voor LIVE navigatie, standaard 1e 3 jaar gratis vanaf moment aanmelden. Niet downloaden, maar met je mobiele telefoon in de auto gaan zitten en op de display/console het (tekst) icoontje boven rechts klikken. Telefoon linken via Bluetooth, bij sommige is dat al genoeg, gezien de diverse privacy-shizzle op alle mobieltje tegenwoordig zul je bij een nieuwere telefoon (android 10 / ik ook) moeten kiezen voor Bluetooth – Hotspot – en dan ook Bluetooth tethering. Wereldbolletje klikken en als het goed is zie je daar de gekozen diensten staan. Dan is het even wachten (max 2u ongeveer) Dan is je abbonnement via de site actief en de auto heeft een keer ‘gechat` met de website, en dan zijn ze vriendjes. Dan ga je naar de navigatie en dan zie je rechtonder in het scherm TOMTOM-Traffic staan. Vanaf dan kan achterover leunen
good-job.gif
en hopen dat je het ooit echt allemaal nodig hebt
wpml_cool.gif
Side note, persoonlijk vindt ik die 99,- per jaar voor de extra connect services wel meevallen, dat behelst ook de flitspalen
praying01.gif
want ook bij een SUV zit het gas gewoon rechts.[/quote]

Er is nog een 4e dienst die nog actief is. Opel On Star. Deze biedt voertuiglocatie, inzicht in verbruik, voertuig diagnose (airbag, motor, emissie enz.) Wifi en afstandsbediening. Connect biedt dit 'nog' niet aan.

[quote quote=18372261]
help.gif
Bedankt voor het meedenken. Helaas nog niet gelukt. Dus als er nog andere mensen zijn met een tip over de foutmelding ‘installatie mislukt’ bij het installeren van de kaart ik hou me graag aanbevolen. Hij start wel de update op maar stopt er mee als hij gaat beginnen.

Jodokus wrote:
Voor de kaart ziet het er als bovenstaand uit op de usb stick. Of het bestand updateinfo.xml echt nodig is weet ik niet. Ik lees hier weleens dat de update mislukt omdat de navigatie nog bezig was met een route ?? Meer aanwijzingen heb ik even niet
[/quote]

jaja hij doet het! :toppie:

Het lijkt erop dat dat het bestandje Updateinfo.xml de sleutel tot de oplossing was. Ik heb een weer opnieuw uitgepakt en op een usb-stick gezet. Ineens gaat hij updaten. Bedankt voor het meedenken. Zowel systeem als navigatiekaart heb ik nu kunnen updaten vanaf MacOS.

[quote quote=18372589]@mww mooi handleiding die je daar gepost hebt. Wat betreft Opel connect, is dat niet gratis de eerste 3 jaar?[/quote]

dank je.

jazeker puntje 3, 1e regel ;-)

@goudapp

het klopt dat idd dat onstar eind dit jaar verdwijnt. Connect is bij lange na niet zover als onstar is. Als connect niet door ontwikkeld zie ik functionaliteit uit mijn auto verdwijnen. Die oa met de veilgheid en pech onderweg service te maken heeft. Connect gebruikt niet de techniek die in de auto zit maar je telefoon met bluetooth verbinding als een verlengstuk. Mocht Opel dus hier steken laten vallen dan ga ik ze daarop aanspreken. Maar goed, vooralsong tot eind dit jaar OnStar en hopen dat connect een waardige vervanger wordt.

Hallo allen, ik gebruik zelf ook Onstar en inderdaad komt deze einde van dit jaar te vervallen, Opel zal toch met een alternatief moeten komen omdat bij alle voertuigen vanaf Maart 2018 verplicht een E-Call aan boord moeten hebben, zal wel in de vorm van Opel Connect worden maar daar kun je nog niet veel mee, afwachten maar weer :scratch:

Opel connect werkt volgens mij alleen maar met je telefoon als hotspot. Als ik die niet gebruik hoe willen ze dan de e-call versturen. Mijn auto mist trouwen sowieso Onstar en Connect. Mijn auto zit er precies tussen. Kan alleen gebruik maken van TomTom trafic en veiligheids waarschuwingen.

Of ik doe iets verkeerd.

Ik heb geen flauw idee hoe ze dit gaan bewerkstelligen, zal waarschijnlijk toch op een of andere manier via Opel connect gaan ik kan zelf ook nog niet zoveel met de MyOpel app dus afwachten maar.

Het filmpje laat de GLX zien die standaard met 'Connect' uit de fabriek is afgemonteerd. Dat is pas sinds q3/4 afgelopen jaar. Hopelijk is de hardware die compatible is met OnStar ook compatible met connect. Maar goed, Opel heeft nog dit hele jaar om aan deze functionaliteit te werken. We wachten af.

Terug
Naar boven