• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Wat de firmware update(s) betreft :

idd. sommige bedrijven lichten uitputtend toe wat een update inhoudt, andere zijn wat spaarzamer met hun info.

Wat de update van Opel betreft : het boeit mij eigenlijk geen tierelier wat ze onder de motorkap softwarematig allemaal hebben verbeterd middels de firmware update, (het zal er ongetwijfeld niet slechter op geworden zijn) ik was en ben al reuze gelukkig met de verandering van de zichtbaarheid van de temperatuur. Dat was een ergerlijk manco en heeft mij 3 jaren lang geïrriteerd. Ja, idd. ik was in november 2017 één van de allereerste Nederlanders die in een GLX reed omdat ik hem in juni, toen de auto middels de website van Opel pas 1 dag configureerbaar was, heb besteld. Het heeft mij dus bijna 1100 dagen irritatie opgeleverd dat de temperatuur slecht zichtbaar was bij helder daglicht.

Alleen daarom al was de 45 minuten updaten afgelopen november het mij waard.

Wat het kwijt zijn van adressen / contacten betreft : dat snap ik even niet. Het systeem synchroniseert met de smartphone die verbonden wordt, dus mocht na een update bepaalde info verloren zijn gegaan, dan wordt deze bij het opnieuw connecten van de smartphone gewoon weer ingeladen.

Gisteren een mail ontvangen van mijn dealer Lieuwes te Roden, als volgt nieuwste versie navi Q 4 2020 versie 18.0.0 is ook te te downloaden van hun site.

vriendelijke groet,

[quote quote=18405465]Gisteren een mail ontvangen van mijn dealer Lieuwes te Roden, als volgt nieuwste versie navi Q 4 2020 versie 18.0.0 is ook te te downloaden van hun site. vriendelijke groet,[/quote]

Heb je hier toevallig ook een downloadlink van? Ik ben daar geen klant, en ze vragen om het formulier in te vullen.

[quote quote=18405515]

HHo wrote:
Gisteren een mail ontvangen van mijn dealer Lieuwes te Roden, als volgt nieuwste versie navi Q 4 2020 versie 18.0.0 is ook te te downloaden van hun site. vriendelijke groet,
Heb je hier toevallig ook een downloadlink van? Ik ben daar geen klant, en ze vragen om het formulier in te vullen.[/quote]

99% van hier is geen klant van Liewes.

Ook ik niet.

Formulier ingevuld en binnen 24 een mail met alle benodigdheden ontvangen.

Ik wou dat ze mijn dealer waren

Beste forum leden, bedankt voor alle tips, ik kan nu ook weer aan de slag met het updaten van mijn navigatiesysteem!

Wel vraag ik me eigenlijk af waarom ik via MyOpel geen kaartupdates aangeboden krijg. Weet iemand waarom ze deze niet aanbieden?

Ik heb vorig jaar nog een mailtje gestuurd naar Opel, maar die gaven toen aan voorlopig geen kaartupdates te kunnen leveren in verband met een compatibiliteitsprobleem... Vreemd, want als ik jullie berichten lees, lijkt het gewoon goed te gaan. Ik ga het in ieder geval ook proberen :)

Nee, geen compatibiliteitsprobleem, maar een overname probleem, ic. Opelpovername door Peugeot. Hierdoor zijn er rechtenproblemen ontstaan met de leverancier van de software (TomTom).

Heel toevallig is er recentelijk een update uitgekomen.

Net de update near v20 gedaan. Geen problemen tot nu toe.

Rechtsonder staat nu TomTom traffic.

b8d3aywlk7dp3xs6ogxqu6d7q00cxdih.jpg

[quote quote=18407666]Rechtsonder staat nu TomTom traffic. [/quote]

Dat is niet specifiek voor v.20, dat was bij de vorige versies ook. Heeft meer van doen met de juiste connectie naar Internet vanuit de auto en een abonnement.
In mijn geval betekent dat een goede bluetooth tethering connectie met mijn telefoon omdat ik alleen daarlangs een internetverbinding heb in de auto.

Hallo, gisteren kreeg mijn glx een onderhoudsbeurt en ze vertelden me dat ze ook een Navi update gedaan hebben, klopt dit aan de hand van bijgevoegde foto van de kaartversie?
gm5oxgoiw0wjuqb2nu6ndp76slshk84r.jpg

Raar, de TomTom melding had ik nog nooit eerder gehad, kwam pas na de v20 update. Normaal stond er altijd TMC.

@glenn: de systeem versie is 21.08.84.12, en de laatste kaart 20.0.0-r0, de meeste hebben misschien nog 18.0.0-r0 als kaart.

Na ruim een jaar geen updates meer te kunnen downloaden (en ook niet via de omwegen uit dit topic) heb ik vandaag de Opel Software gedownload van https://my.opel.nl/

Zowel kaarten als firmware, ben benieuwd .....

420tt7hfey90b2byxzyaqf42p1t4e3r0.jpg

Hier ook bovenstaande bericht via de Opel app ontvangen, kaart download v20.0 loopt nu.

Wat in download link in de mail staat:

U kunt uw navigatiesyteem updaten met de 'OPEL Update' app. Deze app bereidt de USB-sleutel voor die u in uw Opel moet gebruiken.

Als u de app eerder hebt gedownload, opent u deze en begint u met het downloaden van de update.

Als u de app nog niet hebt gedownload, downloadt u de app "OPEL Update" met de onderstaande URL:
Voor Windows: https://my.opel.nl/downloads/map/installer/opel/windows/opel_update.exe
Voor MAC: https://my.opel.nl/downloads/map/installer/opel/mac/opel_update.dmg

Zorg ervoor dat de app is gedownload en opgeslagen op de harde schijf van uw computer en niet rechtstreeks op een externe harde schijf verbonden via USB.

U moet beheerdersrechten op de computer hebben en een breedband-internetverbinding.

U kunt ook voor de oude methode gebruiken waarbij u het bestand naar uw computer moet downloaden, decomprimeren, opslaan op een USB-stick (minimale grootte van 16 GB) en installeer het vervolgens op het touchscreen van uw Opel.

Download het bestand : http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_20.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

Hulp met updaten : https://my.opel.nl/downloads/map/documents/NAC/update-instructions_NL.pdf

My Opel

Terug
Naar boven