• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Ik ben trouwens benieuwd of de beschikbare versies (Nederlandse MyOpel) en de Belgische Peugeot pagina (zie bericht Wesley in het begin van dit topic) gelijk lopen.

Sinds een dag of twee kun je dus vanaf de Nederlandse My Opel site deze versie downloaden : 2017-Q4

en op de Belgische Peugeot site staat deze versie : 8.0.0-r0 08/03/18

E.e.a. doet vermoeden dat de Belgen voorlopen op de Nederlandse Opel site, of moeten we het zo lezen :

Opel Nederland heeft nu (16 april) pas kwartaal 4 van 2017 beschikbaar gesteld, terwijl de Belgen dit momenteel ook doen (maar dan al op 8 maart jl), maar de naam van hun bestand de datum van plaatsen op de website hebben gegeven en dat hun versie dus ook de 4e kwartaal versie van 2017 betreft.

Makkelijker kun ze het niet maken voor hun klanten................. :unsure:

Opelvrienden,

Zou iemand mij kunnen helpen, ik werk in het spoor en heb een aantal pois die in mijn tomtom staan ov2 bestanden zijn deze in te laden in de opel intellilink en zoja welk format zou dit dan zijn , ik heb het progamma poi converter.

pb of mail naar n.vlemmings@ziggo.nl

[quote quote=18355121]Ik ben trouwens benieuwd of de beschikbare versies (Nederlandse MyOpel) en de Belgische Peugeot pagina (zie bericht Wesley in het begin van dit topic) gelijk lopen. Sinds een dag of twee kun je dus vanaf de Nederlandse My Opel site deze versie downloaden : 2017-Q4 en op de Belgische Peugeot site staat deze versie : 8.0.0-r0 08/03/18 E.e.a. doet vermoeden dat de Belgen voorlopen op de Nederlandse Opel site, of moeten we het zo lezen : Opel Nederland heeft nu (16 april) pas kwartaal 4 van 2017 beschikbaar gesteld, terwijl de Belgen dit momenteel ook doen (maar dan al op 8 maart jl), maar de naam van hun bestand de datum van plaatsen op de website hebben gegeven en dat hun versie dus ook de 4e kwartaal versie van 2017 betreft. Makkelijker kun ze het niet maken voor hun klanten……………..
wpml_unsure.gif
[/quote]

Heb vandaag de update gedaan en bet verliep zonder problemen.

Ongetwijfeld, maar als je van de NL website heb gedownload, dan beschik je nu dus niet over de nieuwste firmware. Daarvoor zal je moeten gaan naar de website van de Belgische Peugeot. (zie link van Wesley)

He gedownload van nl site, zag daar ook een link naar nieuwe firmware.

Zaten er veel wijziging in de firmware

Doe svp een linkje. Dan kunnen we allemaal van jouw vondst profiteren. Voor zover ik weet was er tot en met vanmiddag vanaf MyOpel alleen maar kaartmateriaal te downloaden en geen firmware, dit in tegenstelling tot de firmware die ik in maart via Peugeot België kon binnenhengelen.

Heb je dit topic (goed) doorgelezen? Ik vermoed van niet, want dan had je de link die Wesley plaatste wel gezien. Dáár kun je zowel firmware alsmede kaartupdates downloaden.

@shotterke1963

Dat klopt , myopel.be geeft nog steeds geen updates. Al diverse malen contact met hun opgenomen , ze lezen alleen maar standaard antwoorden voor en hebben volgens mij de ballen verstand er van.

Toevallig wel afgelopen woensdag van mijn Opel dealer het volgende bericht gehad :

Hallo Johan,

Kan je eens in het oog houden of de update voor jouw navi wordt aangeboden via Myopel ,want we hebben bericht gehad dat ze kosteloos worden aangeboden

mvg,

Yvo

Garage Deluyker
Maastrichtersteenweg 26
3680 Maaseik
089/564026

Dus komende dagen in de gaten blijven houden.

Groet ,

Johan.

Volgens mij lopen we het risico dat er spraakverwarring ontstaat?

Sinds vorige week kun je middels My Opel (Nederland) het Kaartmateriaal updaten (gratis).

Je kunt via My Opel nog NIET een update van de firmware downloaden. Daarvoor moet je de link hebben die Wesley plaatste (zoals ik al meerdere maken heb aangegeven!) en dat betreft de Belgisch / Nederlandse Peugeotsite.

Oké, maar dan begrijp ik niet echt waarom we zoveel in herhaling vallen / hetzelfde vragen / schrijven, terwijl het e.e.a. eerder in dit topic reeds diverse malen is toegelicht.

In het land der blindheid is 1 oog koning! Of is het gewoon een aangeboren luiheid om het topic/forum door te lezen voordat men een voor de handliggende vraag stelt?

[quote quote=18355604]Heb je dit topic (goed) doorgelezen? Ik vermoed van niet, want dan had je de link die Wesley plaatste wel gezien. Dáár kun je zowel firmware alsmede kaartupdates downloaden.[/quote]

Ik heb de link gevolgd. Daar staan alleen kaart updates en geen firmware na het invoeren van het VIN nummer.

[quote quote=18355609]In het land der blindheid is 1 oog koning! Of is het gewoon een aangeboren luiheid om het topic/forum door te lezen voordat men een voor de handliggende vraag stelt?[/quote]

Bedankt voor de reactie. Ook al is deze niet terecht.

Als ik de opgegeven link volg, en mijn VIN nummer invoer staat er enkel een Kaart update en GEEN firmware.

Vandaar mijn vraag.

Dan kan het (bijna) niet anders dan dat jouw auto zodanig nieuw is (qua afleverdatum) dat de nieuwste firmware fabriek-af is geïnstalleerd. Mijn auto is 20 november 2017 afgeleverd en was, toen ik op die Belgische Peugeot site mijn VIN invoerde, kennelijk nog niet voorzien van de nieuwste firmware, want ik kreeg naast het kaartmateriaal dus ook firmware aangeboden.

[quote quote=18355640]Dan kan het (bijna) niet anders dan dat jouw auto zodanig nieuw is (qua afleverdatum) dat de nieuwste firmware fabriek-af is geïnstalleerd. Mijn auto is 20 november 2017 afgeleverd en was, toen ik op die Belgische Peugeot site mijn VIN invoerde kennelijk nog niet voorzien van de nieuwste firmware, want ik kreeg naast het kaartmateriaal dus ook firmware aangeboden.[/quote]

Dat zou goed kunnen. Hij is momenteel onderweg naar de dealer :-D En dan hopelijk snel naar mij ;-)

Voor iedereen die in dit topic zinnige of onzinnige dingen meent te moeten posten / vragen :

de Nederlandse My Opel website biedt vooralsnog ALLEEN een update voor kaartmateriaal aan.

De link die Wesley plaatste in het begin van dit topic biedt de mogelijkheid om kaartmateriaal EN firmware-updates te verkrijgen.

En nu svp geen zinnige en / of onzinnige vragen meer over updates. Alles wat gezegd of geschreven moet worden staat in de berichten hiervoor. Doorlezen dus !!!

Terug
Naar boven