• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

[quote quote=18365324]Vandaag aangenaam verrast door het navigatiesysteem van Opel. Ik kreeg een waarschuwing in het Driver Information Center dat het brandstofniveau laag was en het Opel navigatiesysteem schakelde automatisch over naar een scherm met de dichtstbijzijnde tankstations. Dat vond ik wel verrassend
wpml_good.gif
[/quote]

Dan tank jij waarschijnlijk altijd vrij vroeg Jan? Ik heb deze melding al talloze keren gehad...

[quote quote=18365355]

Jan Driebeen wrote:
Vandaag aangenaam verrast door het navigatiesysteem van Opel. Ik kreeg een waarschuwing in het Driver Information Center dat het brandstofniveau laag was en het Opel navigatiesysteem schakelde automatisch over naar een scherm met de dichtstbijzijnde tankstations. Dat vond ik wel verrassend
wpml_good.gif

Dan tank jij waarschijnlijk altijd vrij vroeg Jan? Ik heb deze melding al talloze keren gehad…[/quote]

klopt helemaal, ik rij ook niet veel kilometers (kleine 1000 per maand) dus hoef ook niet elke week te tanken...

Ik heb geprobeerd om met de link die Jan Driebeen gegeven heeft de update 2019-Q1 te downloaden.

De Duitse Peugeot download site accepteert mijn chassisnummer niet.

Mijn chassisnummer begint met W0V; de site geeft aan dat het chassisnummer moet beginnen met VF3 of VR3.

Ik zal maar moeten wachten tot de Opel site met de juiste update komt.

Niet te druk over maken, al zou je 1x per jaar updaten dan is er nog niets aan de hand. Mijn vorige Opeltje heb ik 5 jaar gereden en nooit een update gekocht. Desondanks toch veel buitenlandse vakanties en daarnaast een heleboel Nederlandse ritten gehad. De keren dat de navigatie niet voldoende update was, waren op de vingers van 1 hand te tellen.

Ik denk dat voor een privérijder 1x per jaar updaten méér dan voldoende is.

[quote quote=18365412]Ik heb geprobeerd om met de link die Jan Driebeen gegeven heeft de update 2019-Q1 te downloaden. De Duitse Peugeot download site accepteert mijn chassisnummer niet. Mijn chassisnummer begint met W0V; de site geeft aan dat het chassisnummer moet beginnen met VF3 of VR3. Ik zal maar moeten wachten tot de Opel site met de juiste update komt.[/quote]

Vreemd, mijn chassisnummer begint ook met W0V. Misschien heb je meer geluk op de Belgische website van Peugeot die MvdBorst aangaf.

Ik heb het probleem dat Q1-2019 gelijk is aan Q4-2018 is de website van Opel.nl bij Opel neergelegd, kreeg dit antwoord:

Ik heb het voor je nagevraagd bij onze technische afdeling en zij geven aan dat het kan zijn omdat 2019-Q1 niet ver van de laatste 2018-Q4 af ligt, dat er daarom niet veel verschil in de updates zit, de updates zijn niet ver van elkaar gecreeërd en zullen daarom niet veel verschillen. Indien u nog vragen heeft vernemen wij het graag. Met vriendelijke groet, Isabel van Opel Nederland

Ze weten dus duidelijk niet waarover ze praten bij Opel.nl.

Heeft iemand al de nieuwe firmware geprobeerd.

Ik zie dat deze nu op 21.07.67.32_NAC-r0 staat, op de belgische Peugot site.

Zo ja wat zijn de bevindingen.

Ik heb de nieuwe firmware al geïnstalleerd.

Wat ik merk is (omdat ik dat zelf als bug had gemeld bij Opel) dat muziek afspelen vanaf USB nu een stuk beter klinkt.

Het geluidsniveau is nu constant en zakt niet terug wanneer je van een rustig stuk muziek naar meer bass gaat.

Buiten dat heb ik nog geen verschillen gemerkt eigenlijk.

Ah mooi, dan gooi ik hem er ook op.

Ik vind trouwens dat muziek veel beter klinkt via de kabel en je telefoon.

Dan maakt het ook niks uit of het android of ios is.

hallo iedereen ik ben nieuw hier en heb sinds kort een grandland x kaartupdates steeds via my opel gedownload en nu voor het eerst via peugeot be gedownload versie 14 omdat opel wel heel erg achter blijft mijn vraag aan jullie is hebben jullie deze kaartupdate al geinstalleerd en gaat dit zonder problemen heb hier nl geen ervaring mee alvast bedankt

:toppie:

weet niet of deze ook voor mijn Granland x te installeren is, moet je wel aankopen bij peugeot en laten installeren in de garage

Speedcam zorgt voor meer gemak en vooral meer veiligheid tijdens al uw verplaatsingen. U ontvangt in heel Europa i waarschuwingen voor:
vaste en mobiele radars
trajectcontroles en rode lichten
ongevallen
U kunt ook zelf radarcontroles doorsturen die u opmerkt tijdens uw verplaatsing.
Deze informatie verschijnt rechtstreeks op uw dashboardscherm, zodat u tijdens het rijden verzekerd bent van gebruiksgemak, snelheid en vooral veiligheid.

Beste FS denk niet dat speedcam op onze opels kunnen want dit is een connected service volgens mij je krijgt nl real time de info door lees ik op peugeotsite en op de vraag of de opel tomtom traffic kon krijgen las ik ergens hier op het forum dat dat voorlopig niet kon en dat is ook een connected service

[quote quote=18366928]Voor de geïnteresseerden, Navi update versie 14 (Q2-2019) is nu ook via MyOpel te downloaden.[/quote]

Gisteren mijn GLX bij de dealer opgehaald, was met kaart 10.0 uitgeleverd (Wat wel apart is aangezien kaart 12 er al tijdje was.).
Vanmorgen de versie 14.0 erop gezet, ong. 40 minuten had het systeem nodig.

Ik had al de Peugeot versie gedownload een paar weken geleden en gisteren de Opel versie ernaast gezet, bestanden zijn zoals verwacht identiek...

Gezien het feit dat je op de Peugeot site ook een Systeemupdate kunt downloaden, ben ik voornemens ook deze op de GLX te zetten.
Ik neem even aan dat ook deze updates uitwisselbaar zijn tussen Opel en Peugeot mede omdat je het VIN nummer moet opgeven om bij de downloads te komen.

https://www.peugeot.be/nl/services-...iesysteem-downloaden.html?codevin=xxxxxxxxxxx

Momenteel staat er een 21.07.16.32_NAC-r0 van 2018-04-23 op de GLX en bij Peugeot hebben ze een 21.07.67.32_NAC-r0 van 2019-05-14 staan.
Zijn er al mensen die deze update hebben aangedurft en hebben die er baat bij gehad hebben ?

[quote quote=18366971]

Jan Driebeen wrote:
Voor de geïnteresseerden, Navi update versie 14 (Q2-2019) is nu ook via MyOpel te downloaden.
Gisteren mijn GLX bij de dealer opgehaald, was met kaart 10.0 uitgeleverd (Wat wel apart is aangezien kaart 12 er al tijdje was.). Vanmorgen de versie 14.0 erop gezet, ong. 40 minuten had het systeem nodig. Ik had al de Peugeot versie gedownload een paar weken geleden en gisteren de Opel versie ernaast gezet, bestanden zijn zoals verwacht identiek… Gezien het feit dat je op de Peugeot site ook een Systeemupdate kunt downloaden, ben ik voornemens ook deze op de GLX te zetten. Ik neem even aan dat ook deze updates uitwisselbaar zijn tussen Opel en Peugeot mede omdat je het VIN nummer moet opgeven om bij de downloads te komen. https://www.peugeot.be/nl/services-...iesysteem-downloaden.html?codevin=xxxxxxxxxxx Momenteel staat er een 21.07.16.32_NAC-r0 van 2018-04-23 op de GLX en bij Peugeot hebben ze een 21.07.67.32_NAC-r0 van 2019-05-14 staan. Zijn er al mensen die deze update hebben aangedurft en hebben die er baat bij gehad hebben ?[/quote]

Ik wou dit ook vragen voor mijn GLX en ben benieuwd of de systeemupdate zonder problemen kan, misschien nog een domme vraag wijzig ook de look en feel van het systeem naar Peugeot of is het alleen maar softwarematig.

[quote quote=18366978]Ik heb ook de systeemupdate geïnstalleerd maar zie geen verschillen…[/quote]

Klopt ik heb het ook uitgevoerd, meestal zijn er bugfixes opgelost in de systeemupdate en zal je ook weinig ervan merken met de voorgaande versies. Maar onder de motorkap zijn er wel aanpassingen. Zou mooi zijn als je kunt zien wat de bugfixes zijn van de nieuwe update.

Terug
Naar boven