• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

[quote quote=18370143]Hoi Jan Driebeen Als ik inlog bij my opel staat er nog Q3 en dat is volgens mij v 15 toch?
help.gif
[/quote]

Via de My Opel app werd ik geattendeerd op de update voor Versie16. Via de app kan je een email naar je zelf sturen met daarin een link naar de update. Deze link heb ik in mijn vorige reactie vermeld.

Via my Opel is kwartaal 3 te downloaden. Het zou mij zeer verbazen als er ergens Q4 te downloaden is. Q4 verschijnt (zoals gebruikelijk) pas ergens in februari van het daaropvolgende jaar.

Hoi quandor

Als je de my opel app op je telefoon hebt staan en je auto ingevoerd zal je zien dat daar nu een link staat on v 16 te downloaden je word dan direct naar tomtom/PSA gestuurd zoals op de peugeot site en niet meer naar de opel site.

Heb hem gisteren via deze link gedownload

:good-job:

Dat nam ik aan want als je via opel Q3 download krijg je kaartversie 15 en dit is kaartversie 16.

Als dat niet zo is sorry voor de verwarring :toppie:

[quote quote=18370186]Waar kunnen we lezen dat dit de versie Q4 is?[/quote]Nergens meer, Peugeot werkt met versienummers. Voorheen gaf Opel in de bestandsnaam een kwartaal aan, maar nu dus niet meer. Versie 16 is in ieder geval de meest recente versie. Ik zelf zit nog op versie 10, ik update niet meer, ik gebruik voor navigeren Waze.

Het zou ook niet logisch zijn als in november kwartaal 4 te downloaden zou zijn. Al jaren en jarenlang is het zo dat de uitgebrachte kwartaalversie betrekking heeft op de voorliggende kwartaal en dá's wel logisch.

Hier nog wat info over de (teruggetrokken) firmware. (Ik merk zelf dat nu mijn Samsung S10 icm Android Auto niet meer werken ;-()
Tevens de links in het artikel naar de Peugeot downloads voor de kaarten die in de regel iets vlotter zijn dan die van Opel..

@pkrielen, balen dat je Samsung niet meer werkt ivm Androidauto. Werkt de Bluetooth functie, zodat je handsfree kan bellen, nog wel? Hopelijk komt er binnenkort een andere firmware update uit. Bedankt voor de link, interssant om te lezen wat Peugeot rijders hierover schrijven.

Ik rij nu anderhalve week in volle tevredenheid rond in mijn nieuwe GLX, maar zag dat de kaarten van versie 10.0.0 waren.

Inmiddels heb ik een probleemloze update gedaan naar 16.0.0, dus kan weer even vooruit.

Nu nog de firmware.

Middag,

Ik heb de navigatiesoftware ook reeds geupgrade naar 16.0.

hierbij is nu wel de gehele zoekfunctie leeg.

bijvoorbeeld: Bij het invullen van de stad, hier gaf hij eerst opties aan. Dit is er niet meer. Ook als ik een gehele stad intyp dan krijg ik geen resultaten.

iemand een idee wat ik verkeerd gedaan kan hebben? Voordat ik dealer bel, dat is de volgende stap.

Misschien heeft een van jullie een Quick fix vandaar mijn vraag.

Bedankt alvast.

groet,

marcel

Bij mij zoekfunctie ook leeg na updaten naar versie 16

Kan je nu ook de vorige versie er weer opzetten ? Deze werkte wel.

Hoi Marcel bij mij is de zoekfunctie ook weg maar je kan voorlopig uit de voeten met de spraakherkenning tot het probleem is opgelost ga hem zelf binnenkort opnieuw downloaden en dan met winzip uitpakken en weer opnieuw installeren

Volgens opel helpdesk is dat de oplossing opnieuw downloaden en installeren maar denk dat ik even weekje wacht en het dan weer probeer

Jij al aan dealer gevraagd?

Avond Marco,

Dank voor de feedback.

ik heb vandaag de dealer gebeld, maar daar werd ik niets wijzer van. Volgens de persoon aan de lijn konden alleen zij updates uitvoeren....zucht. Uitgelegd via MyOpel app. Al met al moest ik maar langskomen.

Ga eerst via WinZip maar eens uitpakken, nu met WinRar gedaan. Idd ook ik pas in het weekend kost toch bijna een uur voor deze ingeladen is.

dat van de spraakbediening was me er niet van bewust dat dit kon.

weer wat geleerd

groet

Zojuist de laatste versie 16.0.0 erop gezet, alles werkt naar behoren zo te zien :happy02:

Opel Grandland X Innovation 1.2T 130PK Nov2019

Hoi paulz mag ik vragen met welk programma je hem uitgepakt hebt.

Neem aan dat je hem van peugeot site hebt gedownload

Alvast bedankt

Even een update over de verdwenen zoekfunctie

Gisteren naar dealer geweest deze verwachtte dat het de firmware zou zijn deze was van 2017

Na installatie van de meest recente nog steeds geen zoekfunctie.

Gaan een ticket aanmaken bij opel

Maar thuis weer even v16 gedownload en geïnstalleerd en ja hoor alles werkt

:yahoo:

Terug
Naar boven