[quote quote=18371622]Ik kwam deze tegen op het Peugeot forum, wellicht een idee? Ik ga het straks in ieder geval zelf ook eens proberen.
http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=8280 Overigens schijnt er ook door de dealer nog een en ander geactiveerd te moeten worden. Die vraag staat nu uit bij de dealer.[/quote]
Ik hoor graag wat je dealer zeg! Ik ben zelf ook op zoektocht geweest. Als ik mijn telefoon verbindt verschijnt het wereldbolletje en kan ik de verificatie starten. Op mijn telefoon zie ik dat de hotspot draait. De auto probeert de verificatie te doen, maar springt dan een venster terug.
Ik heb net mijn Macbook als hotspot ingesteld zodat ik het verkeer over bluetooth kan afluisteren. Dan zie ik dat de auto verbinding probeert te maken met server 194.2.56.138:443. Een WHOIS op dat IP levert op dat deze uit Blagnac in Frankrijk komt met eigenaar Peugeot Citroen Automobile SA. Helaas is de data zelf encrypted, maar ik zie wel dat de auto antwoord krijgt op port 38131. Als ik de verificatie een aantal malen herhaal, steeds hetzelfde alleen het IP-adres waarmee die verbindt verandert een beetje (bijvoorbeeld 194.2.57.138), echter allemaal in de range van peugeot.
Vooralsnog mijn conclusie, een van de volgende problemen:
1. Server sided is mijn connected services nog niet geactiveerd waardoor hij niet verifieerd. --> Op het duitse Grandland Forum lijkt dit zo te zijn, daar is iemand waarbij het eerst nog niet werkt en een dag later na een mail opeens wel. (
https://www.grandlandx-forum.de/index.php?thread/1446-onstar-opel-connect/&pageNo=2)
2. Bij de dealer moet nog iets getekend worden zoals bij peugeot ook moet? Maar daar hoor ik in dit topic verder niemand over, dus dat is vreemd.
3. De peugeot firmware is anders dan de Opel firmware waardoor hij naar de verkeerde server verbindt? Bij de mensen waarbij het werkt, hebben jullie de firmware van de Opel site of van de peugeot site?
Als ik op de connect website kijk staat er : IN AFWACHTING VAN IDENTIFICATIE. Ik snap niet goed wat dit inhoudt. Op de Engelse versie staat waiting for association. De lees meer knop eronder werkt niet. Op de Duitse connect website (kan je ook gewoon op inloggen), levert het een popup naar een niet werkende website op. Implementatie is niet helemaal jofel.
Ik blijf hoop houden :good: