• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

@kiekeboeboe

De linkjes in je post van 30 maart 2020 om 07:02 werken niet. Kan je misschien nog eens kijken wat wel een werkende link is om de systeemupdate en de license key te kunnen downloaden?

Dank!

De downloadlinks voor de updates, moet je zelf aanvragen bij Opel.

Dit kan via de app "my opel"

nz7zp0ivdtu8tx2unm1ewe6vlw9okkmy.jpg

Als er updates beschikbaar zijn voor je wagen, worden deze weergegeven in de app.

[quote quote=18373706]Probleem met downloaden via de app is dat mijn VIN begint met W0V7 Dat wordt door de opel app als ongeldig gezien.[/quote]

Zou het niet kunnen dat jou VIN begint met

W0VZ en niet W0V7

Ik heb het zojuist ook geprobeerd.
bestanden gedownload, uitgepakt en usb in de auto.
Bijna halverwege met installeren komt de melding “navigatie update mislukt”.
Nu een zwart scherm met geheel geen navigatie meer.

weet iemand wat ik verkeerd doe?

[quote quote=18373754]Ik heb het zojuist ook geprobeerd. bestanden gedownload, uitgepakt en usb in de auto. Bijna halverwege met installeren komt de melding “navigatie update mislukt”. Nu een zwart scherm met geheel geen navigatie meer. weet iemand wat ik verkeerd doe?[/quote]

Kan aan zoveel dingen liggen.

USB stick volledig geformateerd van te voren? ( Fat32 noodzakelijk) een 64mb is EXfat die moet eerst geroot worden naar Fat32. Anders werkt ie niet.

Dan; de update uitgepakt direct op je USB? En met welke unzipper. WINzip? 7-ZIP ? Bij winzip moet je een actie voor "tar" bestanden uitvinken in de opties. . .

[quote quote=18373754]Ik heb het zojuist ook geprobeerd. bestanden gedownload, uitgepakt en usb in de auto. Bijna halverwege met installeren komt de melding “navigatie update mislukt”. Nu een zwart scherm met geheel geen navigatie meer. weet iemand wat ik verkeerd doe?[/quote]

Ik had hetzelfde. Vervolgens op exact dezelfde manier een update uitgevoerd naar versie 15 en dat ging zonder problemen. Kan het misschien liggen aan een oudere versie van de firmware? Geen idee hoe ik die moet updaten, hoe kom ik aan een license key?

Update 17 gaat dus niet bij iedereen goed. Dan wacht ik toch maar even ermee. Op een zwart scherm zit ik niet te wachten.

Nu 3 autos voorzien van 17.0.0.

Geen enkele problemen ondervonden.. ook 3 autos met verschillende firmwares.

Maar uiteraard een keuze aan ieder zelf om de "gok" te nemen of niet :-) :happy02:

[quote quote=18371744]

mgoudapp wrote:
Ik ben nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar ervaringen mbt update van de navigatie. ‘Gelukkig’ ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt. Op dit moment zegt mijn GLX ‘geen media’ op de usb stick. Even de beschrijving gelezen, loop ik al tegen het uitpakken aan van de bestanden. In de beschrijving wordt verwezen naar ‘winzip option’ expanded.Deze optie kan ik al niet vinden in de winzip voor macbook. Iemand idee waar deze ‘optie’ verborgen zit en of dit noodzakelijk is? Hopelijk is dit de ‘issue’. alvast bedankt.
Heb je de stick lang genoeg er in laten zitten? De “Geen Media” melding is standaard. Als je hem laat zitten, dan krijg je melding over de update. Gewoon uitpakken met Finder zelf en op de stick zetten. Wel belangrijk is om met cleanmydrive even de USB stick erna op te schonen, dan haalt ie de .DS bestanden eraf. De auto geeft anders een foutmelding en update niet. Tot nu toe al meerdere updates op deze manier gedaan en nooit problemen gehad.[/quote]

Cleanmydrive, dank voor de tip! Er mogen dus geen verborgen bestanden op de schijf staan. Of formateer of maak de USB-drive schoon mbv deze tool voor Mac.

Heb jij even geluk. Ik kreeg een zwart scherm. Ook na de tweede keer. Ga nu maar weer de oude proberen erop te zetten.

Versie 15 doet het wel weer. Wacht wel tot hij echt uitgebracht word. Dit kost mij te veel tijd.

Het is mijn 2de probleemloze update van de kaart.
De eerste keer naar v15, en nu naar v17.
Ik heb een Sandisk Cruzer Ultra 3.0 stick van 32 GB gebruikt.
Eerst de stick geformatteerd naar fat32.
De map unzipped op de pc met 7zip.
Daarna de bestanden gekopieerd naar de stick.

<p style="text-align: center;">De officiële updates gaan ook altijd goef bij mij. Maar versie 17 deze bleef halverwege hangen. Normaal geen problemen en ik doe het op de door jou beschreven manier.</p>

<p style="text-align: center;">[quote quote=18374093]Deze ochtend, op weg naar het werk V17 kaartupdate uitgevoerd. Ging van de eerste keer goed
wpml_smile.gif
[/quote]</p>
vraagje, ik heb de kaart op mijn stick staan, maar hoe kom ik aan mijn license key?

Terug
Naar boven