• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

[quote quote=18374216]<p style=”text-align: center;”>

kiekeboeboe wrote:
Deze ochtend, op weg naar het werk V17 kaartupdate uitgevoerd. Ging van de eerste keer goed
wpml_smile.gif

</p> vraagje, ik heb de kaart op mijn stick staan, maar hoe kom ik aan mijn license key?[/quote]

Voor kaart update heb je geen licence key nodig, dit is gewoon auto-run.

Alleen bij Firmware update, (navigatie SYSTEEM) heb je een licence key nodig. :mail:

[quote quote=18374217]

Marco69Moon65 wrote:
<p style=”text-align: center;”>

kiekeboeboe wrote:
Deze ochtend, op weg naar het werk V17 kaartupdate uitgevoerd. Ging van de eerste keer goed
wpml_smile.gif

</p> vraagje, ik heb de kaart op mijn stick staan, maar hoe kom ik aan mijn license key?
Voor kaart update heb je geen licence key nodig, dit is gewoon auto-run. Alleen bij Firmware update, (navigatie SYSTEEM) heb je een licence key nodig.
wpml_mail.gif
[/quote]

het is gelukt kaart V17 staat erop.
bedankt voor jullie hulp??

Vandaag poging 2 om v17 erop te krijgen . Nieuwe USB, goed geformatteerd en opnieuw gedownload. Weer mislukt. V15 weer terug gezet en dat lukte wel. Ik geef het maar op. Ik gebruik Android auto maar weer gewoon. Die geeft de nieuwe snelheden wel goed aan. Is toch alleen nodig als ik ergens heen ga waar ik onbekend ben.

Balen RonaldGLX. Ook vreemd dat je één van de weinige bent bij wie het steeds niet lukt, wat is momenteel de huidige versie firmware die je er op hebt? Je gaf eerder al aan te wachten tot Opel zelf de kaarten aanbied via de app, echter zijn dat exact dezelfde als de 17.0.0 in dit topic.

Ben benieuwd welke firmware je hebt. Wellicht komen we dan verder :good:

Ik heb de laatste firmware (via de Opel app) erop staan. Het vreemde is ook dat versie 15 wel gewoon goed gaat als ik deze weer terug zet. Ik doe alles precies hetzelfde.

Echt bijzonder.

Zelf heb ik niet de laatste firmware erop ( die van de Opel app) ik wilde enkel en alleen de bordenherkenning in het dashboard upgedate hebben naar de werkelijkheid. Voor de rest gebruik ik Android auto.

Het is mij gelukt om versie 17.0 (over 15.0) te installeren. Sinds deze installatie krijg ik in de app Myopel bij updates te zien dat ik de navigatiekaarten kan updaten met 15.0, gedateerd 21-08-2019. Het lijkt dus dat de app controleert welke update in de auto is geïnstalleerd.

Overigens 21-08-2019? Dat is ruim een halfjaar oud terwijl men aangeeft dat er per kwartaal een update is.

Bij mij ook v17 eerste keer mislukt. 2de keer liep hij door. Kreeg wel gelijk in de opel app dat ik v15 kon downloaden. Ze lopen idd een klein beetje achter?. Alles draait goed. ?

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Grandland en in najaar 2019 mijn navigatie door middel van een usb-stick geupdated. Klopt het dat dit ook de laatste versie is? Ik kan nu alleen Q3-2019 vinden. Heb inmiddels ook de app op mijn smartfoon die aangeeft dat er geen updates voor kaarten en systeem beschikbaar zijn.

Wat ik eigenlijk verder met die app?

Nieuwe firmware update via de app beschikbaar 27-05-2020

Versie 21.08.25.12_NAC-r0

Na aanklikken van de link wordt dit bestand gedownload:

PSA_ovip-int-firmware-version_21-08-24-12_NAC-r1_NAC_EUR_WAVE2.tar

Apart dat het nummer verschilt....

Geen idee wat er verbeterd is, jammer dat dat niet ergens beschreven staat.

Ik krijg een '500 server-probleem' melding als ik de systemsoftware wil downloaden. Ik voer de link uit die ik van my Opel via de email krijg. doe ik iets fout?

Terug
Naar boven