• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Hoi Tjerk,

Balen voor je, ik had werkelijk gehoopt en gedacht dat het met mijn instructie voor iedereen opgelost zou zijn, maar helaas dus niet.
Ik neem aan de je de thetering/hotspot truc ook geprobeerd heb, bij sommige gaf dit de doorslag las ik, maar was bij mij niet nodig.
Misschien dat Sikkel1961 nog je antwoordt en je het via de Peugeot firmware link nog voor elkaar krijgt.

Gr, MicKet

Bij mij niet Tjerk:

77phx9fo5b3awe7wii2gyiy5dbi53wvg.jpg

Hoi tjerk, ik heb in de opel app voor mijn 2019 glx dezelfde melding als jij. Maar dat komt bij mij omdat ik op de laatste versies zit van software en kaarten.

Mij lukt het nog steeds niet om versie 17 erop te krijgen. Volgende week een beurt dus hier gelijk om gevraagd. Ze gingen het proberen maar degene van de werkplaats die ik aan de telefoon had heeft zelf ook een Grandland en bij hem lukte het ook niet. Bij andere auto's ging het wel goed. Neem aan dat ze steeds dezelfde usb gebruiken daar. Zal dus wel niks worden.

goedenavond,

is er iemand die voor mijn, en en firmware heeft voor navigatie van de crossland x. de laatste versie graag.

wan ik zie het niet staan bij my opel .nl

de map heb ik wel

met vriendelijke groet

v.j.

gezien de vele waarschuwingen in de link naar Peugeot zou ik voorzichtig zijn met de firmware.

kaartupdate is wat onschuldiger.

[quote quote=18383955]Is het mogelijk dat je de link deelt. 17 lukt bij mij niet maar misschien gebeurd er bij 18 een wonder.[/quote]

Bedankt voor de link.

Vanmiddag 18 geprobeerd maar die lukt als 17 ook niet. 15 maar weer terug erop gezet aangezien ik anders een zwart scherm heb. Ik geef het maar op.

Hier probleemloos geupdate naar kaartversie 18. Het duurde slechts 30 minuten. Oscar Suijk bedankt voor de link!

[quote quote=18384254]

RonaldGLX wrote:
Is het mogelijk dat je de link deelt. 17 lukt bij mij niet maar misschien gebeurd er bij 18 een wonder.
Bedankt voor de link. Vanmiddag 18 geprobeerd maar die lukt als 17 ook niet. 15 maar weer terug erop gezet aangezien ik anders een zwart scherm heb. Ik geef het maar op.[/quote]

Ronald,

Ik weet niet of het helpt , maar ik heb altijd mijn updates gedaan met dezelfde USB stick en nooit problemen gehad. Tot ik bij versie 17 en de Firmware de laatste keer eens een USB harddisk had gepakt. (De USB stick was ergens anders voor in gebruik)
Kreeg het niet voor elkaar, ding liep bij beide halverwege vast. Toen een andere USB stick geprobeert, zelfde verhaal, ook ellende maar op ander plek.

Toen maar een 2e exemplaar van de originele stick besteld en daarmee in 1x weer de kaart en firmware erop gezet.

Dus kan toeval zijn, maar voor mij geldt nu dat ik alle update alleen nog maar met die stick ga doen.

Voor jouw info, dit is het (voor mij) magische ding : https://www.amazon.nl/dp/B01NARBPI7

Al zeker 2x FW-update en 5x kaartupdate gedaan en ging altijd de eerste keer goed maar nu bij een kaartupdate naar versie 18 ging het voor de eerste keer fout. Halverwege brak het laadproces af. Dat is vreemd en ik lees dat sommigen van ons dat vaker hebben.

Heb het inmiddels opnieuw geprobeerd en nu ging het goed. Dus bij mij staat versie 18 erop en werkt goed. Wel heb ik het nu eens anders uitgevoerd: niet rijdend maar gewoon met stationair draaiende motor met een goede dataverbinding (dicht bij een dikke GSM-mast). Ik vermoed namelijk dat een dataverbinding tijdens het update proces nodig is en als je rijdt en in een gebied met minder sterk signaal komt dat zou dat de reden kunnen zijn van dat het update proces hapert en afbreekt. Degenen met een GLX modeljaar 2020 hebben een OPELCONNECT module ingebouwd in het infotainmentsysteem maar diegenen die dat nog niet hebben, hebben een dataverbinding via hun telefoon nodig (bluetooth sharing). Dat laatste staat uitgebreid beschreven in een ander draadje op dit forum ( https://opel-forum.nl/forums/topic/my-opel-app-en-opel-connect/page/2/#post-18373463 ). Of je een OPELCONNECT module in je infotainment systeem hebt kan je aflezen op je myOpel site ("details van uw Opel"). Misschien vergezocht allemaal van mij maar een keer het proberen waard voor degenen bij wie het maar niet wil lukken.

Verder gebruik ik een vers FAT32 geformatteerd USB stickje ven 32GB met de SWL-map en het Updateinfo.xml bestand laat ik gewoon staan. En die steek ik vervolgens in de USB poort achterop de middenconsole. Dat is voor mij het gemakkelijkst. De voorste USB poort is in gebruik door mijn iPOD en kan je zo moeilijk bij.

Ben benieuwd of dat ook bij anderen tot een oplossing leidt. @RonaldGLX ?

Terug
Naar boven