• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi Cd60/80 werkt slecht in Opel Corsa D

Ik heb sinds mei een Opel Corsa D (2010) met een Cd60/80 navigatie systeem. Maar hij raakt de weg nog wel eens kwijt. Geeft allerlei straten aan maar niet de juiste. Blijft maar zoeken, en is de weg volledig kwijt. Dit doet ie met name als je even afwijkt van de route. Hij pakt hem dan niet meer op.

Heb inmiddels een nieuwe cd gekocht 2010-2011, maar vandaag ging het weer helemaal mis. Geeft verkeerde straten en wijst je de verkeerde richting aan.

Navteq zegt dat het niet ligt aan de cd, maar waarschijnlijk aan de inbouw. Opel garage weet niet goed waar ze moeten zoeken en heeft geen referentiekader. Vreemd.

Iemand bekend met dit gekke probleem?

Ik denk dat David gelijk heeft. Kan het zelf niet checken, maar heb inmiddels ook begrepen dat het wellicht een attenne probleem kan zijn. In de antenne zitten geloof ik wel drie opties. Radio, Telefoon en Navi.

Ps hoe kan ik dit zelf testen?

Ik denk dat David gelijk heeft. Kan het zelf niet checken, maar heb inmiddels ook begrepen dat het wellicht een attenne probleem kan zijn. In de antenne zitten geloof ik wel drie opties. Radio, Telefoon en Navi.

Ps hoe kan ik dit zelf testen?

ff heel simpel trek alle antennes er af

kijk dan of ie nog steeds het zelfde doet

doe daarna alle antennes er weer op

nog steeds geen verbetering?

dan is waarschijnlijk je antenne defect

heb je een originele antenne op het dak of zit ie onder je dash weg gebouwd?

als ie onder je dash zit let er dan op dat er geen metaal boven je antenne zit(dus ook geen warmte werende vooruit oid)

ff heel simpel trek alle antennes er af

kijk dan of ie nog steeds het zelfde doet

doe daarna alle antennes er weer op

nog steeds geen verbetering?

dan is waarschijnlijk je antenne defect

heb je een originele antenne op het dak of zit ie onder je dash weg gebouwd?

als ie onder je dash zit let er dan op dat er geen metaal boven je antenne zit(dus ook geen warmte werende vooruit oid)

volg mijn beschrijving oals hierboven en kijk eens wat ie dan doet ook kun je even de aansluiting van de antenne op je dak controleren

volg mijn beschrijving oals hierboven en kijk eens wat ie dan doet ook kun je even de aansluiting van de antenne op je dak controleren

als hij er pas net zit kan je deze problemen ook hebben

bij mij duurde het +/- 300km voordat hij altijd de juiste positie aangaf, schijnt te maken te hebben dat als het navigatiesysteem een grote afstand heeft overbrugt(bijv via de post ofzo) zich opnieuw moet positioneren.

als hij er pas net zit kan je deze problemen ook hebben

bij mij duurde het +/- 300km voordat hij altijd de juiste positie aangaf, schijnt te maken te hebben dat als het navigatiesysteem een grote afstand heeft overbrugt(bijv via de post ofzo) zich opnieuw moet positioneren.

Vandaag wordt mijn auto gecheckt. Het viel hen in ieder geval al op dat mijn GPS vaak een diagonale streep had, wat niet mag in een bewoonde wijk zonder flats. Overigens zit de navi niet in de spriet maar in de haaievin op het dak, wist de monteur mij te vertellen...........

Vandaag wordt mijn auto gecheckt. Het viel hen in ieder geval al op dat mijn GPS vaak een diagonale streep had, wat niet mag in een bewoonde wijk zonder flats. Overigens zit de navi niet in de spriet maar in de haaievin op het dak, wist de monteur mij te vertellen...........

Vandaag gebeld. Auto blijft nog in de garage. GPS werkt inderdaad niet goed. Het voetje is al besteld vandaag en komt morgen al binnen. Ben heel benieuwd of ie het daarna dan wel beter doet!

Terug
Naar boven