• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi950

@diver99 wrote:ben benieuwd of iedereen een brief gaat krijgen van opel nederland met een navi 950 :hmmz

Dat ziet er dan véélbelovend uit, wil je...kan je uw officieel bericht openbaar maken?

Bedankt bij voorbaat,

@maks wrote:@diver99 wrote:ben benieuwd of iedereen een brief gaat krijgen van opel nederland met een navi 950 :hmmz

Dat ziet er dan véélbelovend uit, wil je...kan je uw officieel bericht openbaar maken?

Bedankt bij voorbaat,

ik heb geen brief ontvangen hoor

Ik heb een klacht ingediend bij de klantendienst over de NAVI 950. Eén van de klachten was ook dat ik met extreem verouderde kaarten zit. Ik heb hier een kosteloze update voor geëist. Eerst wilde ze me 199€ aanrekenen hiervoor maar die heb ik intussen eraf gekregen en zodra de kaart beschikbaar is krijg ik de update.

Ik ben deze week nog bij mijn dealer geweest en heb hem erover aangesproken, voorlopig géén updates voorzien/beschikbaar !!

ik heb onderstaande ontvangen,

Wij hebben verder aanvraag gedaan aangaande de beschikbaarheid van een update voor de navigatie

in uw Opel Mokka. De update voor de Navi950 wordt momenteel omstreeks augustus,

september verwacht.

Graag willen

wij u adviseren om rond deze tijd contact te nemen met uw Opel dealer.

Hi,

Ik rij sinds juni 2015 ook met n' navi 950.Als ik in de garage vertel dat de navi 950 mij tussen Keulen en Belgie mij van de autostrade wil af laten rijden om wat omweg te maken, dan zeggen zij dat je binnen de 3 maanden gratis kunt updaten.Gelijtijdig zeggen zij dan dat er in november n' nieuwe update versie komt.Op mijn vraag krijg ik die update dan nog onder garantie,dat kunnen wij nu nog niet zeggen.Kort gezegt nu doen ze er niets aan,en in nov. kun je n' betere versie kopen.

Mijn vorige GPS koste ongeveer 120 euro,je laat die registreren en krijgt dan voor de levensduur van die GPS gratis updates.

Opel gaat veel ontevreden klanten krijgen als zij geen bekwame mensen aanwerven die daar iets van kennen om de klanten te helpen i.p.v. van ze af te wimpelen.

Grtjs,speedy6

Ook ik heb problemen met de navi 950 in onze Opel Zafira. We hebben de Zafira een jaar geleden nieuw gekocht, en vanaf het begin kloppen de wegen niet met de werkelijkheid. Afritten, rotonde's, wegen die al jaren zijn vernieuwd of verlegd zijn niet bekend. Het is echt een schande dat je voor zoveel geld (1200 euro) zulke oude rommel krijgt. En als je dan naar je Opel dealer gaat met dit probleem, dan zeggen ze dat de update er nog niet is. Maar die gaat dan zo'n 150 euro kosten, dus het blijft niet bij die 1200 euro. We hebben zo'n spijt dat we de navi 950 als optie er bij genomen hebben. Het valt erg tegen dat Opel hun trouwe klanten (30 jaar) zo in de kou laat staan.

We moeten samenspannen en eisen dat ze de update gratis geven. Bij de Navi 900 kan je de sd card vervangen maar bij de 950 is er nog niemand die weet hoe de update moet gebeuren. De Navi 950 is gewoon een complete flop en volgens mij niet voldoende getest.

Update is via USB. Ik heb woensdag nog eens gebeld met de klantenservice voor mijn gratis update. Momenteel waren de kaarten nog niet beschikbaar maar verwachten ze ze pas tegen de jaarwisseling

Ok , maar hoe pakken we dat aan? We zouden moeten een lijst kunnen bemachtigen met alle personen die over de Navi 950 beschikken.

Er zijn hier trouwens inmiddels twee forums over de Navi 950 aan de gang nl. NAVI 950 & Navi950.

Ik rijd al 30 jaar opel maar deze zeer slechte oplossing kon wel eens betekenen dat het de laatste Opel is, zo'n groot orgaan als Opel met zo'n slechte afhandeling ....ga ja schamen !!!!!

Beste mensen ik heb sinds Juni een Astra Sport+ fijne auto met een Navi 950, ben op zich niet ontevreden maar heb gelijk bij de koop aangegeven dat een kaart van 2013 op zo'n duur systeem van geen kanten klopt, vorige week laatste maal geïnformeerd, nee hoor nog steeds geen nieuwe kaarten, hoe kan zo'n merk zo met klanten omgaan, nieuw is nieuw, toch? niet of niet soms. m'n tomi houdt dagelijks gratis updates op, wat is er hier in hemelsnaam aan de hand, als je als fabrikant maar lang genoeg wacht met een upgrade dan wordt de auto vanzelf oud en waar haal ik dan recht.

Ik kamp met hetzelfde...al sinds juli 2014 wordt er volgens Opel een update verwacht... Tot op heden niets.

En om het nog erger te maken.. Een kaart update kost 200 euro.

Het is een absoluut waardeloos systeem. Iedere keer als ik uit mijn auto stap om iets te gaan doen bij een klant, tanken of even pauze nemen, moet ik iedere keer alles opnieuw instellen: radio voorkeur, poiinstellingen, telefoon, dag en nacht. Het is een drama, waarbij de dealer (Opel Broekhuis Zwolle) alleen maar zegt; ik kan er toch ook niets aan doen. Opel Nederland doet hetzelfde en zegt niet zeker te zijn dat een software update, ergens in 2016, de problemen oplost. Wie herkent het probleem?

Weet iemand of je het systeem uit de Insignia (navi 800) kunt omzetten naar een Mokka?

Ik moet zeggen dat alles naar behoren werkt, het enige is dat we opgescheept worden met oude kaarten waar Columbus nog mee heeft gewerkt, en dat de volume van muziek steeds boven de navigatie uit komt, wanneer je dit in de instellingen veranderd is dat maar een malig, want hoor je een leuk deuntje en je verhoogd de volume dan is hij weer van slag af.

Ik denk dat je de 950 moet resetten in de instellingen, maar voor zoveel geld moet de dealer dat maar voor je doen lijkt me, " ik kan er ook niets aan doen"

is geen argument, hij is het aanspreekpunt, je hebt bij hem gekocht, de sleutels op zijn bureau werpen en hem veel succes met de reparatie wensen.

we zitten hier met een dik probleem.

Ik stel voor, als er al een update komt, dat niemand die betaald maar eist dat hij gratis is.

Deze tekst heb ik op internet gevonden in verband met de nieuwe Navi 900 in de nieuwe Astra.

“Connectiviteit is een van Opels sterkste eigenschappen, zo bewees ons bekroonde IntelliLink-infotainmentsysteem eerder al".

Door wie of wat bekroond??? Ze keren dus terug naar het Navi 900 systeem en van de 950 geen sprake meer. Naar de apps die in het instructieboekje staan gaan we kunnen fluiten! Het is terug een volledig nieuw systeem met aanraakscherm enz.enz.

Terug
Naar boven