• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NCDC 2015 naar dvd70/90 ombouw ervaringen

cano666

Post vaak
Hoi,

Heb de zoekfunctie gebruikt maar niet veel gevonden. Een vectra met een CID en NCDC 2015 ombouwen naar dvd70 of 90 betekent dit ook een ander beeldscherm? hoe zit dat precies?

Groet

De CD70 maakt gebruik van CID

Ik weet niet hoe dat zit met de NCDC2015 maar als deze gebruikt maakt van een CID met RGB kabel dan hoef je die niet wisselen

Als je wel moet wisselen vergeet dan de RGB kabel niet kost een lieve duit bij de VOD :vertag

Ik weet niet wat voor scherm jij nu hebt

ala dat CID is dan moetje RGB kabel hebben cd70 en nog een verbinding maken met canbud

Volgens mij gaat dat zomaar niet.

Er is hier iemand op het forum die het gedaan heeft, maar het is een takke klus.

Stuur moet ook anders, bepaalde units vervangen, kabels, etc.

Succes!

bij ncdc heb je andre kleur scherm...dus ben je noudig cid plus rgb kabel en andre airco paneel,plus kabelboom anpassen

Te veel werk. Dan maar ndcd in kofferbak weg werken of in dashboard kastje en een leuke pioneer radio plaatsen.

Frame kun je gewoon aanpassen

Verder idd

CD70 RGBkabel scherm ecc en bedrading. enigzins aanpassen niet veel werk maar wel redelijk prijzig

waarom in de koffer?

kunt em ook op de plek van de nokia carkit plaatsen.

moet je em wel uit elkaar trekken, maar dat is zo gedaan.

voeding doorlussen van de nieuwe radio, en de canbus stekker van het blok snijden, zodat die aangesloten kan worden op de ncdc2015

front van de carkit erop en weer erin schuiven.

zo blijft je BC gewoon werken en kun je een andere radio plaatsen.

dan wel zonder stuurbediening.

Zijn wel stekkers voor

Is afhankelijk van merk en type radio en zo'n stekker heb ik voor mijn B destijds ook aangeschaft €80,00

De BC-bediening zit in de hendel toch?

In mijn Signum heb ik hetzelfde stuur met de knopjes, geen originele radio en BC werkt gewoon via de hendel.

BC bediening zit bij de ncdc2015 in de radio, heeft geen knoppen op de wisserhendel

Als je het op mijn manier doet, kun je de BC bedienen met je knopjes op het stuur.

Maar dan dus niet de nieuwe radio

En bij half canbus weet ik niet of je het werkend kunt krijgen met een andere radio.

Bedankt voor de reacties. Heb half canbus en knopjes van de BC zitten idd niet op de hendel maar op de stuur moet lukken.

@taner32 wrote:bij ncdc heb je andre kleur scherm...dus ben je noudig cid plus rgb kabel en andre airco paneel,plus kabelboom anpassen

Precies en als je dan ook nog je stuurwielbediening wilt behouden heb je een ander stuur nodig. Heb zelf half can van ccr2006 naar DVD90 gedaan met Simaan. Gebruikte onderdelen:

DVD90

CID

Stuur met wieltjes

Airbag

CIM

CID rooster voor C1

RGB

GPS antenne

UHP4

Kabelboom

Airco control unit

Tech2

Alles uit een >2005 Vectra C1

Werkt als een tierelier :thumb

Is prima te doen.

Groet jraaf

klinkt allemaal erg mooi.

maar als je zelf geen verstand er van hebt en door iemand moet laten doen ben je een hoop geld kwijt onder aan de streep.

helaas geen optie voor mij terwijl me dat wel erg mooi lijkt.

gr. johan

Terug
Naar boven