• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande

ow haha

we zien het wel

ik ben om

was ook niet zo van de winterbanden, maar ben om in ieder geval

Volgend jaar ook op de vectra!!

Willem

hartstikke fijn Willem dat jij om bent :)

ik vindt het alleen wel jammer dat iedereen nu ineens VERPLICHT dan van die wintersloffies zou moeten hebben.

zoals Bart Hoedemaker al zegt "gewoon normaal rijden" of tewel met gezond verstand ... als je niet durft te rijden in dit weer BLIJF dan thuis ... ga je wel weg en rij je met een slakken gang over de wegen ben je niet alleen gevaarlijk voor jezelf maar ook voor een ander

een winterband is een mooi ding maar je hoeft er geen wonderen van te verwachten

ja je hebt meer grip ... maar in genoeg gevallen de afgelopen weken/maanden lag er gewoon zoveel sneeuw/ijs/ijzel dat het op plekken geen zak uit maakt wat voor band je had ... je gleed ten alle tijden wel

"gewoon normaal rijden"

hahahaha :P dat zit er dus nooit never niet in in ons kikkerlandje..

niemand is gewent aan de sneeuw en gladheid... dus rijd niemand normaal!

je zou eigenlijk bij je rijbewijs gewoon cursussen moeten krijgen hierin!

En vooral proberen, leeg weggetje/parkeerplek opzoeken en gas geven/sturen/remmen!!

zo leer je we wat je auto doet.....!

vanavond ook weer paar MM sneeuw en hoppa 30km trager rijden..! xD

Ik noem een A7 en een A6 vanmorgen rond pak em beet 07.30 uur... Meer hoef ik niet te zeggen dacht ik.

Winterbanden zijn zo gek nog niet!! Ik heb ze ook en het is ideaal, voor je eigen veiligheid, maar ook voor anderen.

De beste rijeigenschappen met sneeuw en gladheid heb ik ervaren met een Toyota Landcruiser 4.2 diesel. met de sper erin en op flinke hummer banden. Genoten dat we hebben!

Ook maar direkt verplichten??

Gewoon normaal doen en je rijstijl aanpassen. Vanmorgen lag er hier eentje in de sloot en die vent zich maar afvragen hoe het mogelijk was dat hij toch was gaan slippen met z'n winterbanden...

Winterbanden voor op de Truck, die zijn er zeker wel, maar normale Distributiebanden voldoen al voor in de sneeuw..

Zelfs in Duitsland niet verplicht in sneew of op ijs..

Maar Snewelgbanden met 3 profiellijnen mogen dan weer niet...

> Distributie banden, banden met Groot Blokprofiel...

Ik moet ook toegeven dat ik met de vrachtwagen zeer weinig problemen heb, ondaks ik het moet doen met michelin lange afstands banden (3 profiellijnen in de lengte van het loopvlak) dit omdat de wagen er over korte tijd uit zal gaan en daarom niet meer rendabel is nieuwe winter of distri gimpen aan te schaffen..

Vrachtwagenbanden zijn ''iets'' duurder als personen auto banden..

ik krijg wel weer een Truck van het zelfde merk en type, met zelfde opbouw, maar omdat een LowLiner type word besteld zitten er andere bandenmaten en Velgdiameter op..

Atego 1217L '99 265/70 R 19.5

Atego 1224LL / 1229LL '11 245/70 R 17.5

Willem

origineel gepost door uknowme

maar die ene keer in de zoveel jaar dat er een weekje sneeuw ligt om daar setje banden voor te kopen

*Kijkt naar buiten* één KEER !?

gister wast ook weer feest combinatie 92 ton over de gladde wegen hehe was weer humor,ff ballast

weg brengen

60ton ballast

stempelschotten ca 3,5 ton

hijs gereedschap ca 2 ton

overig materiaal zoals corsa enz tonentje of 6

dan nog eens de ballast trailer en trekker

Terug
Naar boven