• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nep-alarm/Led astra J

Is er geen geschakelde 12V via de aansluitingen van je radio te realiseren ??

@arjan Bij een H volledig en bij een J DeelCanbus ?? m.a.w. een stap terug ???

Canbus is volgens vele verhalen niet zo geweldig, er blijken teveel problemen op te steken.

@Ts: moet het ledlampje dan echt via je auto circuit gaan?

Misschien kan je gewoon een ledje netjes inbouwen met een verwisselbare standaard batterij dus niets met je auto..

Een ledje verbruikt nu namelijk niet zo geweldig veel, en dan simpel een schakelaar tussen batterij en ledje.

Canbus is volgens vele verhalen niet zo geweldig, er blijken teveel problemen op te steken.

@Ts: moet het ledlampje dan echt via je auto circuit gaan?

Misschien kan je gewoon een ledje netjes inbouwen met een verwisselbare standaard batterij dus niets met je auto..

Een ledje verbruikt nu namelijk niet zo geweldig veel, en dan simpel een schakelaar tussen batterij en ledje.

@stillekracht wrote:Is er geen geschakelde 12V via de aansluitingen van je radio te realiseren ??

@ Leen : Probleem is dat je bij een Astra H (en denk bij de Corsa D, Vectra C en Zafira B ook) geen geschakelde + meer hebt in de ISO stekker.

Tijdens het laatste fabrieksbezoek werdt me door de tourleider verteld dat ze bij de Astra J van het CANbus af gingen stappen.

Het CANbus systeem blijkt meer problemen op te leveren dan het voor gemak zorgt.

Daardoor zouden ze nu weer voor zover mogelijk terug gaan naar conventioneel.

23 Februari gaan we overigens weer naar Bochum en zal ik het daar nog eens navragen.

@stillekracht wrote:Is er geen geschakelde 12V via de aansluitingen van je radio te realiseren ??

@ Leen : Probleem is dat je bij een Astra H (en denk bij de Corsa D, Vectra C en Zafira B ook) geen geschakelde + meer hebt in de ISO stekker.

Tijdens het laatste fabrieksbezoek werdt me door de tourleider verteld dat ze bij de Astra J van het CANbus af gingen stappen.

Het CANbus systeem blijkt meer problemen op te leveren dan het voor gemak zorgt.

Daardoor zouden ze nu weer voor zover mogelijk terug gaan naar conventioneel.

23 Februari gaan we overigens weer naar Bochum en zal ik het daar nog eens navragen.

wagenalarm.jpg

Waarschuw binnen en buiten ;)

Day lichts 2 extra lichtjes in gebouwd valt goed op in het donker gaat het ook om :D

Hoi, Jongens

Ik lees dit ff zo door neus en lippen door, maar een nepled zoals jullie dit noemen is zo makelijk!!

Dit kan met behulp een simpel basis auto relay zoals de achterruit verwarming relay in een Astra F

Ik weet zo niet of deze ook in een j zit, ik hab nu geen tijd meer, maar morgen zal ik een simpel voorbeeld tekenen hoe je dat kan realiseren.

Het enige wat je nodig hebt is een knipperled 12v en een relay zo kant en klaar te kopen voor een paar euro.

Groetjes

Hoi, Jongens

Ik lees dit ff zo door neus en lippen door, maar een nepled zoals jullie dit noemen is zo makelijk!!

Dit kan met behulp een simpel basis auto relay zoals de achterruit verwarming relay in een Astra F

Ik weet zo niet of deze ook in een j zit, ik hab nu geen tijd meer, maar morgen zal ik een simpel voorbeeld tekenen hoe je dat kan realiseren.

Het enige wat je nodig hebt is een knipperled 12v en een relay zo kant en klaar te kopen voor een paar euro.

Groetjes

Hoi, Jongens

Ik was vroeger klaar dan ik verwachte, dus heb ik het even getekend.

Werking: zodra je het contact aan zet versprinkt het relay en gaat de led uit.

Zet je het contact uit, gaat de relay in rust en gebruikt verder geen stroom dus gaat de led knipperen.

Ga nu niet aan klooien vraag het als je het niet begrijpt of vragen hebt.

Nep%252520Alarmled.jpg

ja natuurlijk in een astra f gaat het zeker maar in een H niet

Hoe weet je dat dan??, je hebt het schema nog niet gezien, Ik weet eerlijk gezegd niet waarom dat niet zou gaan, als je een beschrijving had gegeven, had ik kunnen kijken wat ik kan doen.

Hoi, Jongens

Ik was vroeger klaar dan ik verwachte, dus heb ik het even getekend.

Werking: zodra je het contact aan zet versprinkt het relay en gaat de led uit.

Zet je het contact uit, gaat de relay in rust en gebruikt verder geen stroom dus gaat de led knipperen.

Ga nu niet aan klooien vraag het als je het niet begrijpt of vragen hebt.

Nep%252520Alarmled.jpg

ja natuurlijk in een astra f gaat het zeker maar in een H niet

Hoe weet je dat dan??, je hebt het schema nog niet gezien, Ik weet eerlijk gezegd niet waarom dat niet zou gaan, als je een beschrijving had gegeven, had ik kunnen kijken wat ik kan doen.

Mooie, duidelijke tekening die voor de grootste leek nog begrijpelijk is, waarvoor dank.

Een ding is wel belangrijk en daar gaat het in het begin van deze topic over: Ik schijn geen draadje te mogen onderbreken of bijmaken ivm de zgn Canbus bedrading in de Astra J; dus waar haal ik de constante stroom en de massa vandaan? sigarettenaansteker?

Mooie, duidelijke tekening die voor de grootste leek nog begrijpelijk is, waarvoor dank.

Een ding is wel belangrijk en daar gaat het in het begin van deze topic over: Ik schijn geen draadje te mogen onderbreken of bijmaken ivm de zgn Canbus bedrading in de Astra J; dus waar haal ik de constante stroom en de massa vandaan? sigarettenaansteker?

Terug
Naar boven