• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Net een Vectra 1.8i - bj.2000 aangekocht

Wittmann

Post weinig
Hoi iedereen,

Sinds vandaag mag ik me ook de trotse eigenaar noemen van een Vectra.

Dinsdag langsgeweest bij de 2dehandsverkoper, kijken naar een Honda Accord, die blijkbaar toch al 2 lichte ongevallen gehad heeft :(

Er stond ook nog een Vectra 1.8i, edition 2000 in de toonzaal, zo goed als nieuw, met slechts 55.000 km.

De nieuwe aanwinst heb ik net bij m'n garagist voor een onderhoud afgezet. Het is toch nog wachten op m'n nummerplaat.

De wagen hft echter geen cruise control. Kan ik zomaar een andere "richtingaanwijzerhendel" zoeken bij de afbraak en de huidige vervangen, of is de wagen er totaal niet op voorbereid? Het is een 1.8i automaat.

Een linkje naar een werkplaatshandboek zou ook wel leuk zijn (heb al gezocht maar meer dan een versie van in het Oostblok, in het Russisch ofzo? is alles wat ik tot nu toe kon vinden).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gevonden! incl de 3 kleine draadstangen voor de bevestiging van de servo.

Ik heb een smalle TL looplamp onder de abs pomp geschoven en zo heb ik het eindelijk kunnen zien.

Gevonden! incl de 3 kleine draadstangen voor de bevestiging van de servo.

Ik heb een smalle TL looplamp onder de abs pomp geschoven en zo heb ik het eindelijk kunnen zien.

boven rempedaal, daarvoor moet wel de kachelbuis los...

koppelings schakelaar (handbak) zelfde verhaal)

Willem

boven rempedaal, daarvoor moet wel de kachelbuis los...

koppelings schakelaar (handbak) zelfde verhaal)

Willem

Is er ergens al een how to gepost om dit in te bouwen? Zou wel van pas komen denk ik.

Ik moet dus:

- de hendel monteren

- de servo op de 3 bevestigingspunten vastmaken en de 10-polige stekker inpluggen

- de kabel van aan de servo vastmaken aan de originele "gaskabelmodule"

Bovenstaande snap ik al volledig.

- Remschakelaar plaatsen: waar plaats ik deze? Is dit aan de binnenkant in de buurt van het rempedaal?

Is er ergens al een how to gepost om dit in te bouwen? Zou wel van pas komen denk ik.

Ik moet dus:

- de hendel monteren

- de servo op de 3 bevestigingspunten vastmaken en de 10-polige stekker inpluggen

- de kabel van aan de servo vastmaken aan de originele "gaskabelmodule"

Bovenstaande snap ik al volledig.

- Remschakelaar plaatsen: waar plaats ik deze? Is dit aan de binnenkant in de buurt van het rempedaal?

wittmann, rechts waar je remolie bakje zit (rechts daar van) beneden onder de abs-pomp hangt een

stekker met ook en afdek kapje er op.

wittmann, rechts waar je remolie bakje zit (rechts daar van) beneden onder de abs-pomp hangt een

stekker met ook en afdek kapje er op.

welkom en veel plezier met je nieuwe auto, ik neem aan dat je een Vectra uit 2000 (model B) hebt gekocht en geen Vectra 2000 (model A 2.0 16v).

Desalniettemin veel plezier op dit forum :thumbup

welkom en veel plezier met je nieuwe auto, ik neem aan dat je een Vectra uit 2000 (model B) hebt gekocht en geen Vectra 2000 (model A 2.0 16v).

Desalniettemin veel plezier op dit forum :thumbup

Cruise Control:

X18XE1: Mechanische versie > indien voorbekabeld > dan moet je een Servo inbouwen > Koppelings schakelaar plaatsen > 4polige remlicht schakelaar plaatsen > Stuurhendel voor Cruise plaatsen.

Z18XE: Electrisch bediende gasklep > als je mazzel hebt, hendel plaatsen > Koppelings schakelaar plaatsen > 4pins remschakelaar plaatsen > evt programmeren / als je pech hebt kabelboom plaatsen + Bovenstaand.

Willem

Terug
Naar boven