• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Net een Vectra 1.8i - bj.2000 aangekocht

Cruise Control:

X18XE1: Mechanische versie > indien voorbekabeld > dan moet je een Servo inbouwen > Koppelings schakelaar plaatsen > 4polige remlicht schakelaar plaatsen > Stuurhendel voor Cruise plaatsen.

Z18XE: Electrisch bediende gasklep > als je mazzel hebt, hendel plaatsen > Koppelings schakelaar plaatsen > 4pins remschakelaar plaatsen > evt programmeren / als je pech hebt kabelboom plaatsen + Bovenstaand.

Willem

@wim-v6 wrote:Cruise Control:

X18XE1: Mechanische versie > indien voorbekabeld > dan moet je een Servo inbouwen > Koppelings schakelaar plaatsen > 4polige remlicht schakelaar plaatsen > Stuurhendel voor Cruise plaatsen.

Z18XE: Electrisch bediende gasklep > als je mazzel hebt, hendel plaatsen > Koppelings schakelaar plaatsen > 4pins remschakelaar plaatsen > evt programmeren / als je pech hebt kabelboom plaatsen + Bovenstaand.

Willem

Hij heeft een automaat wim

die hebben geen koppeling

die moet daarentegen wel een signaal van de automaat bak krijgen.

@wim-v6 wrote:Cruise Control:

Willem

Hij heeft een automaat wim

die hebben geen koppeling

die moet daarentegen wel een signaal van de automaat bak krijgen.

Ja das ook weer waar...

haha...

Kleine dingen houd je toch..

dan moet er inderdaad een Signaal vanaf de automaat komen.

Voordeel bij voorbereide Cruise is dat deze er ook al aanwezig is.

Let wel op, het kan zaak zijn vooralsnog de koppelingsschakelaar stekker met elkaar te doen doorverbinden als deze er hangt bij een automaat..

Willem

Ja das ook weer waar...

haha...

Kleine dingen houd je toch..

dan moet er inderdaad een Signaal vanaf de automaat komen.

Voordeel bij voorbereide Cruise is dat deze er ook al aanwezig is.

Let wel op, het kan zaak zijn vooralsnog de koppelingsschakelaar stekker met elkaar te doen doorverbinden als deze er hangt bij een automaat..

Willem

jup, dan zal je met een servo moeten werken, als je een beetje handig ben kan je Als deze is voorbereid goed inbouwen bij deze motor.

Op de sloop op zoek naar een Cruise control motor, deze kan je uit de Vectra-B en Omega gebruiken, daarbij een voldoende lange kabel zoeken voor de gasklep bediening.

hendel en 4draads reschakelaar uit een Astra-G Vectra-B omega-B erbij zoeken, en je kan het in princiepe werkend maken zonder dat het honderden euro's moet kosten.

> kijken of ie voorbereid is:

- stuurkappen los, er moet dan in de draadboom van de linkse hendel (richting aanwijzer) een stekkertje weggetaped zitten)

- in de motorruimte tussen veerpoot en ABS pomp door kijken of daar een 10polige stekker (meestal met afdekkapje) ligt.

foto's van Cruise Control delen:

Servo (let niet op het vacuumklepje, die is van de auto zelf en niet voor de cruise control):

Nieuweklepdekselcombo003.jpg

stekker van de hendel:

DraadboomCCennieuwevoorruit007.jpg

Cruise kabel op de gasklep:

Nieuweklepdekselcombo002.jpg

hendel:

DraadboomCCennieuwevoorruit010.jpg

Stekker Cruise control (weet je hoe die eruit ziet):

DraadboomCCennieuwevoorruit001.jpg

bovenaanzicht aangesloten Cruise Control:

Nieuweklepdekselcombo004.jpg

Willem

jup, dan zal je met een servo moeten werken, als je een beetje handig ben kan je Als deze is voorbereid goed inbouwen bij deze motor.

Op de sloop op zoek naar een Cruise control motor, deze kan je uit de Vectra-B en Omega gebruiken, daarbij een voldoende lange kabel zoeken voor de gasklep bediening.

hendel en 4draads reschakelaar uit een Astra-G Vectra-B omega-B erbij zoeken, en je kan het in princiepe werkend maken zonder dat het honderden euro's moet kosten.

> kijken of ie voorbereid is:

- stuurkappen los, er moet dan in de draadboom van de linkse hendel (richting aanwijzer) een stekkertje weggetaped zitten)

- in de motorruimte tussen veerpoot en ABS pomp door kijken of daar een 10polige stekker (meestal met afdekkapje) ligt.

foto's van Cruise Control delen:

Servo (let niet op het vacuumklepje, die is van de auto zelf en niet voor de cruise control):

Nieuweklepdekselcombo003.jpg

stekker van de hendel:

DraadboomCCennieuwevoorruit007.jpg

Cruise kabel op de gasklep:

Nieuweklepdekselcombo002.jpg

hendel:

DraadboomCCennieuwevoorruit010.jpg

Stekker Cruise control (weet je hoe die eruit ziet):

DraadboomCCennieuwevoorruit001.jpg

bovenaanzicht aangesloten Cruise Control:

Nieuweklepdekselcombo004.jpg

Willem

Omdat ik dit ook nog steeds wil inbouwen,

heb ik al een paar dingen in de volglijst staan voor ebay, ik heb alleen een x16xel type 2 motor, mijn vraag is past van alle opels de cruise control want van frontera en omega kom ik ze vaker tegen.

http://www.ebay.nl/itm/320606148941...&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_3060wt_1110" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.nl/itm/220810595327...T&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_668wt_1110" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.nl/itm/380103123282...&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2873wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;

zoals in bovenstaande link? passen deze ook?

en waar moet de servo precies tegen aan?

wittman sorry dat ik in je topic begin, maar wil het ook graag inbouwen.

Erwin

Omdat ik dit ook nog steeds wil inbouwen,

heb ik al een paar dingen in de volglijst staan voor ebay, ik heb alleen een x16xel type 2 motor, mijn vraag is past van alle opels de cruise control want van frontera en omega kom ik ze vaker tegen.

http://www.ebay.nl/itm/320606148941...&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_3060wt_1110" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.nl/itm/220810595327...T&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_668wt_1110" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.nl/itm/380103123282...&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2873wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;

zoals in bovenstaande link? passen deze ook?

en waar moet de servo precies tegen aan?

wittman sorry dat ik in je topic begin, maar wil het ook graag inbouwen.

Erwin

Terug
Naar boven