• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

New Vivaro 2015: kinderziektes en voor verbetering vatbaar

Zoals ik schreef ging mijn richtingaanwijzer niet meer uit na een bocht, de garage had er maar liefst 3 X terug komen voor nodig voordat ze dit konden repareren.

Dus de claxon van het vorige type was nog zieliger?

Haha, dat klonk dan helemaal niet!

Ik vind dit al een zielig ding, maar dat komt goed.

Ik heb gisteren een tweetonige (gelijktijdig) van 112 dB gekocht. Moet even een droge dag afwachten om te monteren.

Ook de witte H4 halogeentjes zijn al gekocht.

Claxon, aansluitmateriaal en 2 witte H4 halogeen voor €34.

Nog even terug komen op de montage van de claxon.

Die is dus niet bereikbaar via het linker binnenscherm!! Sowieso moet het wiel ook gedemonteerd worden voordat je het binnenscherm kunt demonteren, maar dan kom je nog niet bij de claxon, je kunt hem zien zitten maar er aan werken is niet mogelijk.

Ik ben er nu bijgekomen door de grille te demonteren, klusje van 2 minuten.

Ik heb de originele claxon laten zitten en alleen het stekkertje er vanaf getrokken.

De nieuwe tweetonige claxon is gemonteerd achter de grille, draadjes vanaf de nieuwe relais naar de oude stekker van de originele claxon (en uiteraard een + met zwevende zekering) en klaar is Arno!

Resultaat is goed, voor €34 was ik klaar, claxon €17,95 , een beetje aansluitmateriaal, inclusief de 2 H4 halogeen lampjes (€12).

Voor de plaatsing van de witte H4 lampjes heb ik de versteviging gedemonteerd die boven de koplampen loopt, dit vereenvoudigt de zaak aanzienlijk.

Terug
Naar boven