• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

niet lekker lopen 2.8s

manta1988

Post weleens wat
zoals de titel al zegt, mijn senator 2.8s automaat loopt beroerd. Bougies en bougiekabels + verdelerkap al vervangen en contactpuntjes zijn ook nog goed.

Zou dit dan misschien aan de carb kunnen liggen. Het is een zenith carb. En zo ja, wat kan ik eraan doen.

De auto blijft stationair goed lopen, maar als je gas geeft dan stottert hij eerst en pakt daarna op om vervolgens weer te stotteren. Wie weet raad.

Alvast bedankt

nou als je rusitg gas geeft dan hapert ie wel iets maar als je plankgas geeft idd dan stotterd de motor eerst en dan pakt hij op, om vervolgens weer beroerd te gaan lopen. maakt niet uit in welk toerental

nou als je rusitg gas geeft dan hapert ie wel iets maar als je plankgas geeft idd dan stotterd de motor eerst en dan pakt hij op, om vervolgens weer beroerd te gaan lopen. maakt niet uit in welk toerental

is dat zo'n moter met zon grote caburateur. 2.8s van een senator...

dat kunnen idd rotdingen zijn. als het goed loopt, dan loopt het grandioos mooi. maar als ze het eenmaal niet goed beginnen te doen, dan blijf je ermee aan de gang.:puke

is dat zo'n moter met zon grote caburateur. 2.8s van een senator...

dat kunnen idd rotdingen zijn. als het goed loopt, dan loopt het grandioos mooi. maar als ze het eenmaal niet goed beginnen te doen, dan blijf je ermee aan de gang.:puke

ja klopt, hij reed tot gisteren ook super, maar zo in een x was het stotteren en haperen. Ook heb ik er na 2x euro 95 tanken en een tank 98 in gegooid, en de dag erna was het mis. Maar ik ga morgen eerst alle filters eens nalopen en vervangen.

ja klopt, hij reed tot gisteren ook super, maar zo in een x was het stotteren en haperen. Ook heb ik er na 2x euro 95 tanken en een tank 98 in gegooid, en de dag erna was het mis. Maar ik ga morgen eerst alle filters eens nalopen en vervangen.

flink geklapper in de carb bij gasgeven?

heb ongever hetzelfde gehad, stationair prima, gas geven en ellende

bleek versleten nokkenas

flink geklapper in de carb bij gasgeven?

heb ongever hetzelfde gehad, stationair prima, gas geven en ellende

bleek versleten nokkenas

nee dat doet ie ook niet, ga nu de filters vervangen en dan hopen dat ie t weer doet. Het zou ook wel eens rotzooi uit de tank kunnen zijn, want het klinkt echt alsof hij te weinig brandstof krijgt.

nee dat doet ie ook niet, ga nu de filters vervangen en dan hopen dat ie t weer doet. Het zou ook wel eens rotzooi uit de tank kunnen zijn, want het klinkt echt alsof hij te weinig brandstof krijgt.

Foto-6QD4LDPX-D.jpg

Hier een foto van een zenith.

Letters zijn een beetje klei, maar goed wat ik bedoel, moet er aan dat heveltje in het rode vak nou ook een veertje o.i.d. of de klep op zijn plek te houden, want de klep is nu gewoon los. Of zit er een veertje van het heveltje naar het vacuumpotje toe. Het heveltje is trouwens niet echt zichtbaar. Maar die zit aan het pennetje in het rode gedeelte.

Foto-6QD4LDPX-D.jpg

Hier een foto van een zenith.

Letters zijn een beetje klei, maar goed wat ik bedoel, moet er aan dat heveltje in het rode vak nou ook een veertje o.i.d. of de klep op zijn plek te houden, want de klep is nu gewoon los. Of zit er een veertje van het heveltje naar het vacuumpotje toe. Het heveltje is trouwens niet echt zichtbaar. Maar die zit aan het pennetje in het rode gedeelte.

Terug
Naar boven