• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

niet meer starten

hawk45

Post weinig
Goedenavond,

Ben gaan kijken naar een vectra x16xe starte direct maar na een paar seconden sloeg hij af en wilde niet meer starten benzine pomp slaat aan en alle hooftzekeringen zijn goed???

Ik dacht zelf aan de ontsteking naar de boubinebrug!!

iemand een idee

Jij hebt wel wat bijzonders gevonden, namelijk een Vectra met X16XE motor, die is namelijk nooit geleverd.

Welke motorcode spreken we over, en wel bouwjaar??

Willem

Jij hebt wel wat bijzonders gevonden, namelijk een Vectra met X16XE motor, die is namelijk nooit geleverd.

Welke motorcode spreken we over, en wel bouwjaar??

Willem

dan is ie in ieder geval achteruit gegaan in leeftijd.

het kan namelijk ook een Z16XE zijn

de Z en X zitten naast elkaar op het toetsenbord namelijk (ten minste, op mijn toetsenbord).

Willem

dan is ie in ieder geval achteruit gegaan in leeftijd.

het kan namelijk ook een Z16XE zijn

de Z en X zitten naast elkaar op het toetsenbord namelijk (ten minste, op mijn toetsenbord).

Willem

Er zitten onder de motorkap 5 verschillende sensoren die je kunt zien,

Bij mijn aanschaf was dit orecies hetzelfde geval. Naar het tikken op een van de 5 sensoren liep die weer, enz enz,

De sensor bekeken nieuwe sensor geplaatst + nieuwe stekker geplaats en toen was het probleem verholpen,

Ik zou zeggen probeer dit uit te lezen met een op-com of via de VOD,

Succes ermee

Er zitten onder de motorkap 5 verschillende sensoren die je kunt zien,

Bij mijn aanschaf was dit orecies hetzelfde geval. Naar het tikken op een van de 5 sensoren liep die weer, enz enz,

De sensor bekeken nieuwe sensor geplaatst + nieuwe stekker geplaats en toen was het probleem verholpen,

Ik zou zeggen probeer dit uit te lezen met een op-com of via de VOD,

Succes ermee

Edwin, bij jouw was het dus de Nokkenassensor, kwaaltje van de 2.0 16V motor, kan je niet vergelijken met een 1.6 16V, deze heeft een GEHEEL ander aanstuursysteem.

en er zitten maar 2 toerental sensoren op een motor, ik vraag me af wat de overige sensoren waren die het konten veroorzaken??

willem

Edwin, bij jouw was het dus de Nokkenassensor, kwaaltje van de 2.0 16V motor, kan je niet vergelijken met een 1.6 16V, deze heeft een GEHEEL ander aanstuursysteem.

en er zitten maar 2 toerental sensoren op een motor, ik vraag me af wat de overige sensoren waren die het konten veroorzaken??

willem

Sorry ben inderdaad de L vergeten in te toetsen en ja ben bijna iets achteruit gegaan maar bij navraag bij de VOD bleek het probleem in de unit voor de bobinebrug te zitten. :vertag

Bleek een prijzige reparatie te zijn en de eigenaar wilde dit alleen maken als ik als koper de helft voor mijn rekening nam. :wtf

was maar een oplossing omdraaien en gedag zeggen. :agent

Maar toch bedankt voor de hulp. :wors

Sorry ben inderdaad de L vergeten in te toetsen en ja ben bijna iets achteruit gegaan maar bij navraag bij de VOD bleek het probleem in de unit voor de bobinebrug te zitten. :vertag

Bleek een prijzige reparatie te zijn en de eigenaar wilde dit alleen maken als ik als koper de helft voor mijn rekening nam. :wtf

was maar een oplossing omdraaien en gedag zeggen. :agent

Maar toch bedankt voor de hulp. :wors

Wim dan moet ik eerst effe wat foto's maken van onder mijn motorkap,

Daar waren 5 sensoren waar je op kon tikken, Wim ben een leek qua wat onder de motorkap ligt zal ff een paar foto's schieten zodat jij mij hopelijk aanwijzing kan geven wat wat is, Hoor het graag van je,

Mvg Edwin

Wim dan moet ik eerst effe wat foto's maken van onder mijn motorkap,

Daar waren 5 sensoren waar je op kon tikken, Wim ben een leek qua wat onder de motorkap ligt zal ff een paar foto's schieten zodat jij mij hopelijk aanwijzing kan geven wat wat is, Hoor het graag van je,

Mvg Edwin

Hallo forummers,

Even voorstellen..........mijn naam is Danny en kom uit Alblasserdam.

Ik zie dat jullie het hier hebben over de nokkenassensor.

Nu is mijn vraag:Moet deze sensor vast zitten of losjes.Ik heb pas mijn kapje(waar ecotec opstaat) eraf gehaald om de bougie's te vervangen en zag toen ook de bekabeling lopen van de nokkenassensor,alleen kon ik de stekker,die zeg maar het blok in gaat,heen en weer bewegen.Klopt dit wel??

Het gaat om een Opel Vectra met een X2.0XEV motor.

Graag verneem ik van jullie.

Mvg Danny

Hallo forummers,

Even voorstellen..........mijn naam is Danny en kom uit Alblasserdam.

Ik zie dat jullie het hier hebben over de nokkenassensor.

Nu is mijn vraag:Moet deze sensor vast zitten of losjes.Ik heb pas mijn kapje(waar ecotec opstaat) eraf gehaald om de bougie's te vervangen en zag toen ook de bekabeling lopen van de nokkenassensor,alleen kon ik de stekker,die zeg maar het blok in gaat,heen en weer bewegen.Klopt dit wel??

Het gaat om een Opel Vectra met een X2.0XEV motor.

Graag verneem ik van jullie.

Mvg Danny

ligt eraan of de stekker zelf los zit of de sensor.

Sensor hoort zowiezo vast te zitten, stekker ook trouwens.

willem

Terug
Naar boven