• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

niet starten bij strenge vorst en vocht

mantadevil

Woont hier bijna
kennis van me heeft onlangs een astra f gekocht met een 1.6 8V.nu was het laatst -13 en de auto wilde niet aanslaan ,sloeg wel rond en snel ook ,maar deed niets.volgende dag wat later op de dag toen het wat dooide sloeg hij aan ,liep eerst op 3 poten en kwam later bij ,ook onder het rijden erg stoterig nadat hij warm was nergens geen last meer van.

heb het idee dat de ontsteking bevriest kan dit???

of iemend hier ervaring mee met dit probleem.

probeer anders eens als de auto op temperatuur is en goed loopt de bougie kabels nat te spuiten met zo dasty fles of zoiets.

misschien zijn de kabels niet helemaal fris meer dat ie niet aanpakt vanwege vochtige kabels, wat dan het op 3 poten ook verklaard ;)

Heb niet het idee dat de kabels doorslaan wand bij nat weer heeft hij verder geen problemen met de auto.

maar niet geschoten is altijd mis toch ;) .

Een tweedehands ontsteking kost op de sloop een eurotje of 25, dus gewoon vervangen is niet duur. Het probleem zit hem vaak in de Hall gever dacht ik.

Of rotor en verdeelkap, ook erg vochtgevoelig en heeft bij mij al eens ervoor gezorgd dat ie niet starten wou.

Andere spullen erop en opgelost.

MAAR: heb je kennis een DIS module of rotor + verdeelkap ?

Rik :D

maar hij zegt dat hij bij gewoon vochtig weer wel normaal aan slaat.

als het an de rotor en zo zal liggen zal hij dan toch ook moeilijk moeten doen?

-16 en mijn barrels sloegen in enkele slagen aan.

Zelfs de MB truckdiesel van de zaak zonder voorverwarmings installatie had slechts 3slagen nodig om wel bijzonder rommelig tot leven te komen..

Willem

Terug
Naar boven