• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw 1.4 blok in GTC 1.4 LPG

Eerder was mijn vraag of ik een 1.4 LPG motor kon verruilen voor een 1.8. Aan de reacties te lezen en van een kennis gehoord te hebben is dit lastig/erg prijzig...

Nu is mijn vraag: Kan ik wel zonder problemen een ander 1.4 blok erin hangen? Of zijn er dan alsnog speciale/dure aanpassingen nodig ivm de LPG installatie?

Wat zijn zo een beetje de kosten voor het (de)monteren van een motorblok? (Niet zijnde bij de dealer;))

Swappen kan natuurlijk altijd.

Maar om het compleet en meteen goed te doen gaan er grote kosten aan zitten.

Dan is het aantrekkelijker de auto in te ruilen..

Swappen kan natuurlijk altijd.

Maar om het compleet en meteen goed te doen gaan er grote kosten aan zitten.

Dan is het aantrekkelijker de auto in te ruilen..

Als je dit wilt doen met je alles hebben... het beste is een complete sloopauto waar je alles uit kan halen (ook uitprogrammeren met de Tech 2)

Ook de remmen (waarschijnlijk 5 gaats en grotere diameter + schijven achter) van een 1.8 zijn anders dan van een 1.4...

Je 1.4 LPG installatie zal waarschijnlijk niet op de 1.8 passen dus die moet je waarschijnlijk ook vervangen...

Een nieuw type 1.8 (Z18XER) is ook geen gelukkig huwelijk met LPG

Kortom bezint eer gij begint...

Niks in onmogelijk maar ik denk dat je met zoiets dusdanig veel werk op je nek haalt dat je beter een GTC met fabrieksaf een fatsoenlijke motor kan zoeken...

Als je dit wilt doen met je alles hebben... het beste is een complete sloopauto waar je alles uit kan halen (ook uitprogrammeren met de Tech 2)

Ook de remmen (waarschijnlijk 5 gaats en grotere diameter + schijven achter) van een 1.8 zijn anders dan van een 1.4...

Je 1.4 LPG installatie zal waarschijnlijk niet op de 1.8 passen dus die moet je waarschijnlijk ook vervangen...

Een nieuw type 1.8 (Z18XER) is ook geen gelukkig huwelijk met LPG

Kortom bezint eer gij begint...

Niks in onmogelijk maar ik denk dat je met zoiets dusdanig veel werk op je nek haalt dat je beter een GTC met fabrieksaf een fatsoenlijke motor kan zoeken...

Terug
Naar boven