@Hans GLX (Eilander) : heel ergens in een van de startberichten van dit type auto is er wel eens opgemerkt dat de meeste mensen die een posting op een forum zetten, veelal niet de mensen zijn die super tevreden over hun auto zijn, ic. juist degenen die een probleem ondervinden posten berichten.
Dit geldt niet alleen voor Opel, maar bijv. ook over het merk en type dat jij nu rijdt. Tevreden rijders die in topics posten, maar ook hele hordes die van alles en nog wat aan problemen ondervinden. Eigenlijk is het dus bij elk merk hetzelfde.
Je zou voor de grap eens moeten gaan kijken welke gruwelverhalen je ook over de peperdure Teslas leest of bijv. over de eveneens peperdure Mercedessen. Het is bij de zg. premium merken ook niet allemaal rozengeur en manenschijn.
Wat die jongens betreft die een ander merk zijn gaan rijden : ja, ook ik behoor tot die club en na 2 Opels werd het gewoon simpelweg tijd voor een ander merk, zeker ook omdat het update model (de gril) van de Grandland mij minder aansprak.
Feit dat ik een ander merk ben gaan rijden zegt imho helemaal niets over hoe ik mijn Opels heb beleefd. Integendeel, super tevreden over mijn Astra 2.0 liter station wagon (diesel) 2012-2017 en daarna mijn 1.6 (diesel) Grandland X 2017-2023.
Net zoals ik in het verleden super tevreden was over mijn indertijd nieuw gekochte beide Toyota Avensissen. (2002 en 2007)
Een mens wil wel eens een keer een wat anders smoelende auto. Daar ik sinds de GLX eigenlijk een beetje verslaafd ben geworden aan de hogere instap, valle heel veel erg mooi smoelende auto's af. Om maar eens een voorbeeld te noemen waarom sommige merken / types gelijk al afvielen -> ik heb graag lederen stoelbekleding én een elektrische stoelverstelling met geheugen welk geheugen ook nog eens gekoppeld is aan de buitenspiegels. Welnu, bij Volkswagen (de hogere instap auto's) waren deze opties simpelweg niet te verkrijgen, niet standaard en niet als opties. Tja............ dan bedank ik zo'n autoverkoper in de showroom voor zijn tijd, krijgt hij van mij een hand en ga ik bij andere merken shoppen.