• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw hier en gelijk met de deur in huis vallen

Lang geleden al eens aangemeld hier toen ik een Rekord 1.7 had gekocht. En nu maar eens weer kijken omdat we een Vectra C 1.8 erbij hebben als 2e auto.

Maar helaas na een paar dagen zijn er wat problemen boven water gekomen.

Auto start sinds gisteren niet met sleutel, accu er even af en hij start als een blije pony :good: Maar na paar seconden gaan de tellernaalden dansen en vallen ze allemaal naar hun beginpunt. Acculamp en abs lampje branden maar verder niets. Richtingaanwijzer en ruitenwisser werken niet. De auto uit laten lezen en code P1036 kwam naar boven. Eerste lambdasonde voor de kat. Deze is besteld en onderweg vanuit Duitsland. Auto rijdt dan verder wel zonder problemen, alleen het dashboard werkt niet.

Maar kan een lambdasonde deze storingen veroorzaken of is er iets meer aan de hand? Accu is vernieuwd (handelaar had er een 55aH accu ingezet :scratch: helaas niet naar gekeken) De nw accu is een 75aH.

Voordat ik de cim modulde ga bestellen sluit ik liever wat dingen uit. Nw module kost in Duitsland € 249,-

Terug
Naar boven