origineel gepost door Roger
origineel gepost door HarleyD
qua auto en dan met name de flixiebiliteit een voouit gang ...maar qua techniek wint de Golf echt op alle fronten ......zeker wat betreft motor vermogen en met name de aandrijving ......
Wat ik wel wat minder vind aan de Zafira is dat je de elektronische hulpmiddelen niet uit kan schakelen .....deze grijpen vrij bruut in tijdens het snelle bochtenwerk ....de grens opzoeken is daardoor nagenoeg niet mogelijk .
Wat ik wel super vind aan de Zafira is het instelbare onderstel met de sport knop , hier hebben ze bij Opel echt aandacht aanbesteed en ik verbaas mij dan ook over de goede wegligging voor dit type auto ....
als je je sport knop 5 sec inhoudt, dan schakelt je traction control en esp etc uit. Dan grijpt tie niet meer in. Wel uitkijken wanneer je dat doet uiteraard. (het esp lampje gaat dan branden in je tellerbak)
ps. golf R32 4wd en Zafira OPC hoger en zwaarder 2wd is idd geen vergelijking.
Rij zelf overigens een Astra (niet standaard meer) en een R32 vind ik nou persoonlijk niet zo heel erg bijzonder
Thanks voor de info over de esp .....heb inmiddels 1000km gereden met de Zafira ........en ik begin de auto steeds meer te waarderen .
Ik heb alleen een vraagje over de turbo ......wanneer ik in de 6 versnelling rijd en wil even vlot inhalen schakel ik terug naar zijn 5de versnelling dan wil de motor niet echt , tis net of de Turbo niet wil ....terwijl deze vanaf onder (2500 toeren) juist treks als een tierelier ?
Ik heb ook soms het gevoel dat de wagen sneller trekt bij het gas half open , als bij vol gas .....net of de boel niet genoeg belucht wordt ?
Iemand bekend met dit fenomeen ?