• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw hier: netjes voorstellen dus Vectra Irmscher-look

@Kano wrote:

Waarom stap je over naar een kleinere diesel?

Believe me Kano...

3L CDTi van Opel in een vec C kan ik zeker niet aanraden :-)

Beter dat ie een 1.9 heeft genomen, echter hebben deze ook wat kwaaltjes die je tegen kan gaan komen:

- Vliegwiel (dual-mass), gaat vaak hemelen, meeste hier met een 1.9 hebben deze al vervangen

- Wervelkleppen zijn ook een punt om in de gaten te houden.

Verder algemeen merk je geregeld veren en stabi stangetjes en rubbers achter.

En verder kunnen de 1.9 rijders onder ons wel aanvullen :-)

@kimmiej666 wrote:@Kano wrote:

Waarom stap je over naar een kleinere diesel?

Believe me Kano...

3L CDTi van Opel in een vec C kan ik zeker niet aanraden :-)

Het had ook niet perse een Opel hoeven zijn. ;)

Hij komt tenslotte van een Audi. :)

Vandaag voor het eerst op pad met de werkende navi, dankzij de beeldschermkabel die binnen kwam. Nu kom ik er achter dat de bediening niet werkt tijdens het rijden.......hoe irritant is dat? Er is vast een manier om dit uit te schakelen?

Tevens ook vandaag het geluid van staal op staal bij achterremmen dus blij dat die morgen geleverd worden als t goed is!

Vandaag even fanatiek gepoetst, gekleid en in de was gezet. En uiteraard de motorruimte schoongemaakt!

Oh ja en een foto van de nieuwe roosters en de nieuwe navi!

Mooie foto's !

Raar alleen dat je een C2 neus hebt met een C1 dashboard !!

Of is het een C1 met gewoon een nieuwere neus ??

Hij is nl oudere dan de mijne (32-RK-DZ)

Zo diep zit ik nog niet in het opel-gamma! Hahaha helaas!

Wat zijn de verschillen tussen een c1 en c2? Als je goed kijkt zie je overigens dat de roosters niet helemaal goed aansluiten in de hoeken. Op de oude roosters staat ook my2006 ofzo vlgs mij.

Nah! Dat vroeg ik mij dus ook al af toen je schreef dat je geen chrome wieltjes had in je ventilatierooster. Chrome wieltjes is alleen op de C2 geleverd. Dat je rooster nu niet in de hoek aansluit komt omdat zoals peet zegt het een C1 dash is.

Ik durf wel te stellen dat een C2 nooit geleverd is met een C1 dash

En ook dat een C1 nooit geleverd is met een C2 neus.

Ik denk dan ook dat je een C1 hebt met een nosejob naar de C2.

Mooie bak en glimme! :kewlpics

Groet jraaf

@VectraOPC wrote:Zo diep zit ik nog niet in het opel-gamma! Hahaha helaas!

Wat zijn de verschillen tussen een c1 en c2? Als je goed kijkt zie je overigens dat de roosters niet helemaal goed aansluiten in de hoeken. Op de oude roosters staat ook my2006 ofzo vlgs mij.

De verschillen qua dashboard zijn :

C1:

opelvectragts09.jpg

C2:

202992657-w988.jpg

Dash C1 heeft hoekigere roosters

Dash C2 heeft ronde roosters boven op dash

Dash C1 heeft een hobbeltje in de dash van links ( laag ) naar rechts ( hoog ) De C2 heeft dit andersom !

Daarom is bij de C2 ook het middenrooster een centimeter naar voren gekomen , waardoor de lange sierstrip op je dash niet uitwisselbaar zijn !!

En je sierstrip in de dash en voordeuren zijn egaal. Bij de C2 zit er nog een ander kleur stripje in

@yzf1kr wrote:Er bestaat trouwens ook nog en tussen model dash met onderdelen van beide.

:agent Nog nooit tegen gekomen een dash wat af fabriek uit c1 en c2 delen is opgebouwd.

Of bedoel je dat niet.

Groet Jraaf

Hahahahaha jongens rustig aan he..........dat opel-virus ga je van hallucineren zeker.....

Opel is leuk, net als Volkswagen maar wees eerlijk het is geen Audi!

We leven ook nu en niet 20 jaar geleden. Daarom nu een Audi :-)

Maar eens Nercedes maakt al decennia fantastische auto's met technische snufjes waar ieder merk zijn vingers bij aflikt!

Die snufjes hoef ik allemaal niet... als ik Mercedes wil is het een w124 250D/300D diesel, eerst deze opel oprijden :thumb

Succes met je Vec.

Terug
Naar boven