• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw hier

Mooie vec Dennis. Ziet er goed uit.

Op internet is er volgens mij een how2 voor jouw radio die een aux-in mogelijk maakt. Daaraan kan je weer een icelink van Dension hangen en heb je een usb-ingang.

Voor de CD70 is dit ook mogelijk , maar kan je niet zelf doen. In Engeland zit een gast die er voor 50 pond een aux-in op zet ( ben je hem wel 2 weken kwijt ! )

Die optie van je rechterbuitenspiegel zal vast wel te realiseren zijn, maar dan moet je waarschijnlijk hier en daar een controle-kastje vervangen. Heb het nog niet eerder gelezen/gezien dat iemand dat achteraf er op heeft gemaakt.

Kijk ook eens op www.vectra-c.com

usb heb ik opgelost door er een parrot mki9200 in te bouwen.

zit een 20w versterker in, die een redelijk geluid geeft (niet super, maar de cdr2005 heeft ook maar iets van 20w)

heb je gelijk bluetooth carkit waarmee je ook via BT muziek kan afspelen..

maar ehhh... moet er BiXenon in? ik dacht dat Bixenon alleen op basis van H4 lampen is (dus grootlicht + dimlicht in 1 lamp, vandaar Bi)

dat van die RBS wil ik ook! ik ga je topic in de gaten houden...

follow me home kan niet vanaf de afstandsbediening.

je wil, als ik het goed lees, de FMH functie activeren als je vanaf je huis naar de auto loopt? (dus eigenlijk Follow me to the Car)

Als je FMH wil activeren doe je de bestuurdersdeur open en sein je 1 keer met grootlicht..

origineel gepost door 7hotdog8

follow me home kan niet vanaf de afstandsbediening.

je wil, als ik het goed lees, de FMH functie activeren als je vanaf je huis naar de auto loopt? (dus eigenlijk Follow me to the Car)

Als je FMH wil activeren doe je de bestuurdersdeur open en sein je 1 keer met grootlicht..

Dat kan wel, alleen met een aparte module. Laat ik er nu net 1 hebben liggen al maanden in mijn kast...

PEEETT!!!! waar ben je als ik je nodig heb!!

hoe bedien je dat dan?

vanaf je originele opel-sleutel of met een aparte afstandsbediening?

(of een magneetje op je voordeur :D)

met de originele afstandsbediening. GTS Powder heeft het ook op zn vec. (die van dat topic, terug van italie en foto's, zwarte GTS)

Hallo allemaal,

dat fmh kan toch ook via zo'n happy light module, heb je gelijk nog meer optie's ,

grtjes arius

origineel gepost door tuono

Hallo allemaal,

dat fmh kan toch ook via zo'n happy light module, heb je gelijk nog meer optie's ,

grtjes arius

Ja klopt.

De FMH optie werkt inderdaad :)!

Alleen nu probeer ik het zo te maken dat mocht het buiten donker zijn en je ontgrendeld de auto met de AB dat de lichten dan ook even aan springen (net als FMH).

Ik zit er aan te denken om dit te realiseren door gebruik te maken van de automatische dimmende binnenspiegel module.

Voor de USB oplossing ga ik een Dension Gateway 300 proberen in te bouwen, deze schijnt ook rechtstreeks op de headunit te kunnen zonder aux-in.

Wat betreft de CDR2005, deze word vervangen voor een NCDC2015 i.c.m met een BID scherm.

Heeft iemand enig idee of de Vec C standaard is uitgerust met een subwoofer o.i.d?

Het geluid klinkt zeer goed namelijk en er zit aardig wat bass in de auto wat net lijkt of het van een subwoofer komt, alleen ik kan nergens een woofer vinden.

Nog veel te doen aan de auto, maar dat houd het leuk :D!

Bedoelen jullie trouwens deze module:

welkom mooie vec !

als het goed zijn alle speakers van harman kardon, dus dat klinkt toch wel beter.

Ik denk niet dat er er een standaard subwoofer inzit.

De standaard speakers geven bij opel sowieso al een redelijk tot goed geluid. Dat was al zo in mijn Vectra-A.

en de speakers in de voordeuren zit vlak naast je knie/kuit, dus de trillingen van de bass zijn super goed voelbaar (voelde laatst mijn broekspijp meetrillen met de bass):cool:

Happy lightshow is leuk, maar ik heb er geen 100 euro voor over..

Vandaag even het interieurfilter vervangen voor een nieuw GM exemplaar.

Het oude filter was zo vies als wat, merk gelijk verschil met het nieuw filter erin!

De planning was om vandaag Xenon in te gaan bouwen inclusief de koplamp sproeiers, echter laat het weer zich niet van zijn beste kant zien dus moet ik wachten.

oh nou kweet niet waar jij vandaan komt, maar hier is het kurk droog hoor.

gewoon beginnen, als het regent even de klep dicht . . . en daarna weer verder :P

Ik ben nog hard bezig met mijn project, echter heb ik de de laatste tijd zeer druk waardoor de Vectra er bij in schiet :(.

Wat me de laatste tijd opvalt is dat wanneer ik het gas los laat en met me raam open rij dan hoor ik een soort schurend/zoomend geluid tussen de 2000/1500 toeren maakt niet uit in welke versnelling.

De auto schokt ook heel even als hij de 1500 toeren bereikt bij gas los.

Kan dit duiden op een vervuilde EGR klep of is dit iets anders?

Er komt heel soms op het linker schermpje in m'n tellers een moersleutel + auto te staan, is dit een fout melding of een teken dat de auto een service beurt moet krijgen? Als het een fout melding is dan word het toch tijd om OP-COM aan te schaffen ;).

origineel gepost door Edvries

met de originele afstandsbediening. GTS Power heeft het ook op zn vec. (die van dat topic, terug van italie en foto's, zwarte GTS)

ja, die had ik jou jaren terug al opgestuurd.maar monteren ho maar;)

(en nu niet zeggen dat het aan peter ligt, want er zit een heeeeeele goeie HOW TO bij king: )

Mooie Vec!

origineel gepost door D3nnis_

Wie kan mij hierbij verder helpen? Budget is reikend dus daar zal het niet aan liggen, kan ik de meeste onderdelen gewoon nog bij de Opel dealer krijgen of is dit niet meer mogelijk (aangezien de Vectra niet meer gemaakt wordt).

Je hebt een flinke waslijst aan opties die je nog wil gaan inbouwen. Misschien een kritische vraag, maar als het budget toereikend is waarom koop je dan niet een Vectra die standaard al wat rijker uitgerust is?

Omdat het je bezig houd ;)!

De huidige Vectra word dan wel ingeruild over een tijdje voor een Vectra C2 1.9 DTI.

Maar zolang ik deze wel heb zijn er gewoon wat dingen die ik veranderd wil hebben en dat houd me bezig :).

Wat nu nog prioriteit heeft is het volgende:

-Automatische lichtschakelaar plaatsen + activeren met Tech2

-Automatisch dimmende binnenspiegel plaatsen

Dat staat op het moment boven aan.

Wat jou bezig: houdt , komt bekent voor : -Automatisch dimmende binnenspiegel . maar dan is mijn vraag heb je dan een andere raam nodig waar die aan vast zit.:hmmz

Rare vraag misschien.

Maar hoe zit het met 'swappen' van motorblokken op onze Vectra C's?

Want ik zit naar de Z20NET te kijken, alleen deze zijn niet geleverd in de Sedan uitvoeringen lijkt het.

Wat is hierin mogelijk, om vanaf Z18XE naar Z20NET te gaan?

Realistisch, of is dit niet haalbaar?

Terug
Naar boven