• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw hier

alles is mogelijk

weet niet wat je zelf kunt, maar alles is mogelijk.

als je bv een Donor auto hebt, kun je gewoon alles overbouwen.

maar van 1.8 (small block) naar 2L turbo of 2.2L big block zal wel wat voeten in de aarde hebben.

de z20net is gebaseerd op de z22se (L61 in de US).

In de US hebben ze een LSJ (zelfde motor als onze Z20LET) met een supercharger ipv turbo.

En die supercharger is daar ook als KIT te bestellen voor de L61 (onze z22se dus :))

dus kijk maar hoeveel geld je eraan uit wil geven . . . goedkoop zal het niet zijn.

In de tussentijd hebben er alweer een hoop updates plaats gevonden.

-EGR:

De EGR klep is middels Tech2 uitgezet en er zit een afdek plaatje in.

Hierin merk ik nog steeds verschil t.o.v. met EGR.

-Xenon verlichting:

Pilot 6000k kit met OEM headlight washers

-USB aansluiting op de headunit middels auxin

Tevens vier nieuwe Conti Premium Contact 2 banden.

Grote beurt laten doen inclusief distributieriem vervangen.

Sierstrips interieur/dashboard/deurkaarten/ vervangen voor C2 strips (met de aluminium/chrome look strip erop)

Verder liggen er nog smoked achterlichten, remlicht en witte corners klaar om gemonteerd te worden.

Ook staat er ondertussen een C2 voor de deur :afro, een Z19DT GTS.

De C1 gaat echter de deur uit, daar de C1 mij niet aanstaat qua vermogen/gewicht.

De auto heeft te weinig vermogen om hem vooruit te krijgen en dat met de tegenvallende verbruiks cijfers.

Er komt een C2 2.0NET voor terug, alleen ik denk dat dit import gaat worden daar hier in NL ze zeer schaars zijn inclusief de opties die ik wil.

Pics volgen.

Terug
Naar boven